באיזה מקום הצטווה משה רבינו על העריות?
אם בהר סיני אז למה לא כתוב שזה ניתן בהר סיני כמו שכתוב בשאר המקומות?
עזריאל ברגר כתב:על פי הפשט - כל חומש ויקרא נאמר/התרחש בימי שהותם במדבר סיני.
עם ישראל הגיע למדבר בפרשת יתרו, ושהה שם כשנה עד פרשת בהעלותך.
בהר סיני - מה ענין שמיטה אצל הר סיני, והלא כל המצות נאמרו מסיני, אלא מה שמיטה נאמרו כללותיה ופרטותיה ודקדוקיה מסיני, אף כולן נאמרו כללותיהן ודקדוקיהן מסיני, כך שנויה בתורת כהנים. ונראה לי שכך פירושה לפי שלא מצינו שמיטת קרקעות שנשנית בערבות מואב במשנה תורה, למדנו שכללותיה ופרטותיה כולן נאמרו מסיני, ובא הכתוב ולמד כאן על כל דבור שנדבר למשה שמסיני היו כולם כללותיהן ודקדוקיהן, וחזרו ונשנו בערבות מואב:
בהר סיני. אין מוקדם ומאוחר בתורה. וזו הפרשה קודם ויקרא, וכל הפרשיות שהם אחריו, כי הדבור בהר סיני, ועתה כרת הברית הכתובה בפרשת ואלה המשפטים, והזכירה במקום הזה לחבר תנאי הארץ. וכאשר אמר על העריות, כי בעבורם תקיא הארץ אותם, כן אמר בפרשת אם בחקותי על שבתות הארץ, והזכיר בתחלה פי' השבתות
דרומי כתב:כנראה שרש"י בתחילת פרשת בהר לומד שגם 'מדבר סיני' נחשב 'הר סיני'. וראה גם בסוף ספר ויקרא: "אלה הדברים .. בהר סיני". וראה בהמצו"ב שהרחיב בזה קצת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים