פעם שמעתי מהר' מאיר אליהו שליט"א שהשולחים לוקחים את הפתקים באמירת "איה" במוסף של שמיני עצרת. מה המקור לכך?
עם זאת שמעתי מי שאמר שלא ב"איה" אלא ב"אחד" של כתר.
איתן נוי כתב:פעם שמעתי מהר' מאיר אליהו שליט"א שהשולחים לוקחים את הפתקים באמירת "איה" במוסף של שמיני עצרת. מה המקור לכך?
עם זאת שמעתי מי שאמר שלא ב"איה" אלא ב"אחד" של כתר.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ספר בניהו בן יהוידע על סוכה דף נג ע"א
ומי שחטא ישוב וימחול לו. קשה למאי אצטריכו לפרש זאת הלא התשובה כתובה בתורה ובנביאים ובכתובים. ונראה לי הכונה אם חטא ולא שב שכבר נחתם לרעה ביום כיפור בנעילה יש לו עדיין תקנה עד הושענא רבה ושמיני עצרת שיכתב ויחתם בספר מחילה ובספר חיים כמו שכתב בספר הכונות שנתן הקב"ה לישראל זמן חדש אחר כיפור עד שמיני עצרת קודם מוסף ושמחת בית השואבה היא קודם שמיני עצרת לכך אומרים מי שחטא ישוב וימחול לו.
ושאלתי למקובל רבי יעקב הלל שליט"א מה המקור באריז"ל והשיבני שלא ידוע לו.
והארכתי בזה בא' מקבצי בית הלל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים