חד ברנש כתב:ביבמות פו ע"ב: "אמר ר' יהושע בן לוי: בעשרים וארבעה מקומות נקראו כהנים לוים".
האם מצאנו גם להיפך, שהלוים נקראו 'כהנים'? כלומר, שבפסוק נכתב "כהנים" ובאמת הכוונה ללויים.
בתודה מרובה!
תפארת יעקב חולין ג על דף קלא א ד"ה בגמרא ההוא עמוד 362 מהספר: פשיטא דלוי לא מיקרי כהן ליתן לו מתנות ולמה תלה דין הלוי כאן בספק אי איקרי עם ואפילו וודאי לא איקרי עם אבל היכי ס"ד ליתן לו מתנות דהא וזה משפט הכהנים כתיב
ולא נקראו לוים כהנים בשום מקום. [וכן כתב בקובץ זכרון מיכאל נדרים עמוד רכה]. וכן הקשו על הב"ח, הפר"ח והמל"מ הובאו דבריהם בפרי האדמה מהדורה חדשה א [עמוד 518 מאוצר החכמה]. והוא הקשה עליהם: מצינו בפסל מיכה דהתם נקראו הלוים כהנים. [על הב"ח גם הקשה הארוך מש"ך בסימן סא. ובתקפו כהן סימן צח. וכן כתב הש"ך בסימן סא ס"ק יב אין לוים בכלל כהנים והביאו הכרתי ס"ק כה. וכן הקשה בהעלם דבר אות מא. ועיין בימי שלמה קמחי שקושיית המל"מ משהו אחר. ועיין בפמ"ג על הש"ך].
עוד עיין באשל אברהם ניימראק נזיקין ב עמוד קלג, שעוד פעם הב"ח לשיטתו שהלוים נקראו כהנים. והוא חולק.
בספר עזרת כהנים א עמוד רצז: הכ"ח הוא לשכת הלוים השומרים המקדש בלילה, והיא לשכת הדרום הכתובה ביחזקאל מ מה לשומרי משמרת הבית. ונקראו הלוים כהנים כי כן יקראו הכהנים לוים כדכתיב לכהנים שומרי וגו' מבני לוי וגו'.
בספר זכרון עקבי אשר עמוד רטז מובא מהרב שמואל אריה לייב אייזנבאך תלמיד מהרי"ל דיסקין וז"ל: ומה שתירצת עוד דנוכל לפרש הכהנים דכתיב שם היינו לוים כמ"ש ריב"ל בכ"ד מקומות נקראו כהנים לוים והכי נמי הלוים נקראו כהנים, לא נראה לי דרש"י בחולין כ"ד ב' פי' דנקראו כהנים לוים על שם שמשבט לוי קאתי אבל להפך א"א לומר דנקראו לוים כהנים דאין שבט כהנים וגם לפי' השני שברש"י שם לשון לוים שמשים כמו וילוו עליך אבל להיפך א"א לומר שנקראו כהנים שכהן הוא שר ולא שמש כתרגומו כהן מדין רבא דמדין.
ויש שהביא את המאמר בטעות הפוך, עיין בספר אותיות קדומות עמוד תעד. ויש שבגלל שהביא בטעות עשה קושיא ידי אמונה מעשר שני עמוד שכה.