עמוד 47 מתוך 79

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' מרץ 05, 2019 10:27 am
על ידי בקרו טלה
שייף נפיק כתב:קדמון שאומר 'יגעת ומצאת תאמין' שקאי המציאה על מה שלמדו המלאך כל התורה ושכח ועכשיו מצאה?

עי' במעלות התורה viewtopic.php?t=30792&p=511285#p511285

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' מרץ 05, 2019 10:49 am
על ידי תורה מפוארת
שייף נפיק כתב:קדמון שאומר 'יגעת ומצאת תאמין' שקאי המציאה על מה שלמדו המלאך כל התורה ושכח ועכשיו מצאה?

חפש באוצר יגעת ומצאת מלאך ותצמא הרבה תוצאות הרווח הוא שזה מהגר"א.

בתיה וציפורה אחיות תאומות שנולדו עם משה

פורסם: ג' מרץ 05, 2019 1:48 pm
על ידי עובר ושב
האם מישהו מכיר את החידוש המוזר הזה, שמופרך מתוכו?

Re: בתיה וציפורה אחיות תאומות שנולדו עם משה

פורסם: ג' מרץ 05, 2019 1:52 pm
על ידי מה שנכון נכון
עובר ושב כתב:(עוד ראיתי מי שמצטט זאת בשם "מדרש תלפיות", אשמח לשמוע מי שנתקל ב'מדרש" כזה)

הצלום שהבאת הוא מספר מדרש תלפיות של ר"א הכהן בעל שבט מוסר.

לעצם הענין ראה מש"כ בברכת אברהם.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' מרץ 05, 2019 3:31 pm
על ידי אספקלריא
תורה מפוארת כתב:אמרו (ר"ה יז.) מעביר ראשון ראשון פעמים שלש עם גבר, ואיך אדם הראשון על מצוה ראשונה נענש הוא וכל הדורות. ויש כמה תשובות בדבר, [b]והרמ"ע זלה"ה תירץ () דמדקדק עם חסידיו כחוט השערה (יבמות קכא:), ולכך נענש על מצוה ראשונה אדם הראשון. [/b]
היכן זה?

מה שהבאת הוא לשון מרן החיד"א בס' פני דוד פ' וישב אות כ"ב (ד"ה ובאופן אחר).
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 109&hilite
ומה שהביא בשם הרמ"ע, יש להעיר שבאמת מצאנו שהרמ"ע מפאנו מביא את השאלה בספרו עשרה מאמרות מאמר חקור דין ח"א פ"ד, וכותב על זה שלושה תירוצים, (וראה שם בפי' יואל משה, ובילקוט ראובני פ' בראשית דף מד: ד"ה הן פעמים ושלש), אך התירוץ הזה לא הובא שם.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =24&hilite
וצריך חיפוש במקומות אחרים בספרי הרמ"ע מפאנו.

ולכאורה אפשר לדייק מלשון מרן החיד"א (במקומות אחרים) שהוא לא ראה בעצמו את התירוץ הזה בספרי הרמ"ע מפאנו, משום שהוא כותב שהתירוץ הזה הובא במפרשים (?) בשם הרמ"ע, ראה ראש דוד פ' בראשית ד"ה ומכלל הדברים (עמ' כ'): "וכבר ראיתי למפרשים שכתבו משם הרמ"ע ז"ל", וכן ראה פתח עינים שבת נ"ה ד"ה מפני מה קנסת מיתה (דף ע"ב: במהדורת ירושלים): "במ"ש המפרשים משם הרמ"ע ז"ל".
[דרך אגב, יש להעיר שיש עוד תירוץ חמישי שהובא בתחילת ס' נחלת בנימין [לרבי יצחק בנימן וואלף ב"ר אליעזר ליפמן אשכנזי, אמשטרדם תמ"ב], (ריש מצוה א'), בשם ס' עשרה מאמרות, דשאני אדה"ר שהיה יציר כפיו של הקב"ה, וגם תירוץ זה לא נמצא במאמר חקור דין ח"א פ"ד שהובא לעיל].

Re: בתיה וציפורה אחיות תאומות שנולדו עם משה

פורסם: ג' מרץ 05, 2019 4:16 pm
על ידי עובר ושב
יישר כח, אכן נודע הדבר.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 06, 2019 3:43 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
תפלה היא מהדברים העומדים ברומו של עולם כמבואר ברכות ו: ורש"י שם.
מבארים (בשם הסבא מקעלם?) שהכוונה ברומו של "עולם" ל"עולם קטן" שזה האדם (תנחומא פקודי) והתפלה יכולה להעמידו "ברומו" של עולם.
יש"כ מראש למסייעים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 06, 2019 4:02 am
על ידי שברי לוחות
דרופתקי דאורייתא כתב:תפלה היא מהדברים העומדים ברומו של עולם כמבואר ברכות ו: ורש"י שם.
מבארים (בשם הסבא מקעלם?) שהכוונה ברומו של "עולם" ל"עולם קטן" שזה האדם (תנחומא פקודי) והתפלה יכולה להעמידו "ברומו" של עולם.
יש"כ מראש למסייעים.

בספרו חכמה ומוסר ח"ב מאמר קנ

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 06, 2019 5:47 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
אנא עזרתכם,
שני מקורות מהח"ח,
המשל הידוע על אותו אחד שדפי הש"ס שלו מטושטשים, כי לא למד כראוי, ודיבר בדברים בטלים וכו', היכן מקורו? ראיתיו בעבר כתוב באחד מספרי הח"ח, ואיני מצליח למצוא.

אפי' אם האדם יחזיר נשמתו "טהורה" כמו שקיבלה מבוראו, עכ"ז לא יינצל מהתביעה על שלא ניצל כראוי וכנצרך לו במשך כל שנות חייו בעוה"ז.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 06, 2019 9:42 am
על ידי תורה מפוארת
דרופתקי דאורייתא כתב:אנא עזרתכם,
שני מקורות מהח"ח,
המשל הידוע על אותו אחד שדפי הש"ס שלו מטושטשים, כי לא למד כראוי, ודיבר בדברים בטלים וכו', היכן מקורו? ראיתיו בעבר כתוב באחד מספרי הח"ח, ואיני מצליח למצוא.

אפי' אם האדם יחזיר נשמתו "טהורה" כמו שקיבלה מבוראו, עכ"ז לא יינצל מהתביעה על שלא ניצל כראוי וכנצרך לו במשך כל שנות חייו בעוה"ז.

אולי כוונתך לזה?

(1) ספר שמירת הלשון ח"ב - פרק כו
וְהִנֵּה אִם הָאָדָם הַזֶּה לָמַד בְּכָל יוֹם מִקְרָא וּמִשְׁנָה אוֹ גְּמָרָא, וּבִשְׁעַת הַדִּין יֵדַע שֶׁיַּצִּיעוּ לְנֶגֶד עֵינָיו כָּל הַמִּשְׁנָה וְהַגְּמָרָא שֶׁלָּמַד, מַה גְּדוֹלָה תְּשׁוּקָתוֹ לָזֶה כָּל שָׁעָה וְשָׁעָה, אֵימָתַי יָבוֹא לָזֶה וְיַמְלִיצוּ עָלָיו. אָכֵן, כַּאֲשֶׁר יָבוֹאוּ אַחַר כָּךְ כָּל אוֹתָם הַסְּפָרִים, וְיִרְאֶה שֶׁנִּמְשַׁךְ עַל כָּל דַּף וְדַף רוּחַ הַטֻּמְאָה עַל יְדֵי דִּבּוּרִים הָאֲסוּרִים, שֶׁדִּבֵּר מִתְּחִלָּה אוֹ בְּאֶמְצַע, וְאֵין שָׁוִים מְאוּמָה, מַה גְּדוֹלָה תִּהְיֶה תּוּגָתוֹ אָז, כַּאֲשֶׁר יִתְבּוֹנֵן בְּנַפְשׁוֹ, אֵיךְ בִּשְׁאָט נֶפֶשׁ אִבֵּד בְּעַצְמוֹ אֶת תּוֹרָתוֹ:
וּמָשָׁל לְמָה הַדָּבָר דּוֹמֶה? לְאֶחָד שֶׁקָּנָה מֵחֲבֵרוֹ שַׁ"ס שָׁלֵם וּמְכֹרָךְ בְּעוֹר יָפֶה, וּבְלִי רְאִיָּה בִּפְנִים, שֶׁסָּמַךְ כֵּיוָן שֶׁלְּמַעְלָה הוּא נָאֶה, וְשִׁלֵּם בַּעֲדוֹ, וְהַמּוֹכֵר נָסַע לְדַרְכּוֹ. וַיְהִי כַּאֲשֶׁר לְקָחוֹ לְבֵיתוֹ, רָאָה שֶׁכָּל הַשַּׁ"ס הָיָה מְטֻשְׁטָשׁ מְאֹד, מִפְּנֵי חֵלֶב וְשׁוּמָן שֶׁנִּשְׁפַּךְ עָלָיו, וַאֲפִלּוּ מַסֶּכֶת אַחַת לֹא מָצָא כַּהֹגֶן, וְכַמָּה הִתְמַרְמֵר עַל נַפְשׁוֹ אֵיךְ נִתְפַּתָּה לְדִבְרֵי הַמּוֹכֵר, שֶׁשִּׁבְּחוֹ בְּפָנָיו, וְלֹא פְּתָחוֹ בְּעַצְמוֹ לִרְאוֹת מַה שֶּׁקָּנָה:
כֵּן הוּא הַדָּבָר הַזֶּה. מִי שֶׁפִּיו פָּתוּחַ תָּמִיד, וְאֵינוֹ מַקְפִּיד עַל עַצְמוֹ, אֲפִלּוּ אִם יִלְמַד כָּל שִׁשָּׁה סִדְרֵי מִשְׁנָה וְכָל הַשַּׁ"ס כַּמָּה פְּעָמִים, כְּשֶׁיָּבוֹא לְמַעְלָה, לֹא יִמְצָא אֲפִלּוּ גְּמָרָא אַחַת שֶׁתָּגֵן עָלָיו, כִּי כָּל אַחַת נִמְשָׁךְ עָלֶיהָ רוּחַ הַטֻּמְאָה, וּמָאוּס לְהִסְתַּכֵּל עָלֶיהָ.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 06, 2019 10:37 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
תודה.
אבל לא לזה כוונתי. זה היה משהו אחר. לא בשמירת הלשון וגם לא במשנ"ב או בח"ח. זה היה בא' הספרים האחרים. ולע"ע לא הצלחתי למצוא.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 06, 2019 11:20 am
על ידי לבנון
דרופתקי דאורייתא כתב:אנא עזרתכם,
שני מקורות מהח"ח,
המשל הידוע על אותו אחד שדפי הש"ס שלו מטושטשים, כי לא למד כראוי, ודיבר בדברים בטלים וכו', היכן מקורו? ראיתיו בעבר כתוב באחד מספרי הח"ח, ואיני מצליח למצוא.

לקוטי אמרים פרק ו

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 06, 2019 9:24 pm
על ידי מחולת המחנים
האם יש מקור שכתיבת ספרים נחשב כתורה שבכתב ואמירת דברי תורה ושיעורים נחשב כתורה שבע"פ?

בתודה מראש לעונים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' מרץ 07, 2019 1:17 am
על ידי דרומי
לא הצלחתי להבין מה אתה מתכוון. וכי כיצד כתיבת ספר העוסק בתורה שבעל פה תיחשב 'תורה שבכתב'?

[אם כבר, ראיתי פעם שמסמיכים את שני הענינים על הפסוק בסוף פרשת בשלח: "א) כתב זאת זכרון בספר" - כתיבת ספרים, ב) "ושים באזני יהושע" - הרבצת תורה בדיבור לתלמידים]

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' מרץ 07, 2019 7:52 am
על ידי זקן ששכח
הוד_והדר כתב:קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.


מישהו מכיר את המשל הנזכר?


במדרש משלי: משל למי שנכנס לחנותו של בשם, אף על פי שאינו מוכר לו ואינו לוקח ממנו הוא יוצא וריחו וריח בגדיו מבושמין, ואין ריח זז ממנו כל היום. עליו הוא אומר, הולך את חכמים יחכם ורועה כסילים ירוע.
לגבי המשל השני, אף כי לא ידעתי לו מקור, הרעיון ברור:
כאשר המלך עובר בעיר ונח במלון, בודאי ייטיב עם בעלי המלון.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' מרץ 07, 2019 3:48 pm
על ידי הוד_והדר
זקן ששכח כתב:
הוד_והדר כתב:קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.


מישהו מכיר את המשל הנזכר?


במדרש משלי: משל למי שנכנס לחנותו של בשם, אף על פי שאינו מוכר לו ואינו לוקח ממנו הוא יוצא וריחו וריח בגדיו מבושמין, ואין ריח זז ממנו כל היום. עליו הוא אומר, הולך את חכמים יחכם ורועה כסילים ירוע.
לגבי המשל השני, אף כי לא ידעתי לו מקור, הרעיון ברור:
כאשר המלך עובר בעיר ונח במלון, בודאי ייטיב עם בעלי המלון.


תודה על המאמץ, המדרש משלי זה הציון שלי. לגבי המשל השני אכן ברור הכוונה לכאורה, אבל חשבתי אולי זה גם מובא באיזה מדרש וכו'.
הגם שלכאורה המשלים אינו דומים, כי הנכנס לחנותו של בשם, אף אם לא עושה כלום וכו' בהכרח נקלט בו ריחו של בושם וכו', משא"כ לענין המשל השני

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' מרץ 07, 2019 8:25 pm
על ידי דרומי
אני מחפש מקורות כתובים לצדיקים בדורות הקודמים - לפני מלחמת העולם השני' - שזמן התפלה הרשמי בבית מדרשם היה לאחר השעה 9 בבוקר.

כמובן אני מחפש עובדות 'יבשות' ואין צורך להוסיף פרשנות...

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' מרץ 09, 2019 11:42 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
ידוע כי הגר"א היה באסרו חג מזדרז להניח תפילין מוקדם, אחרי שלא הניח כבר שבוע בכל ימי חוה"מ, וכמובא במעשה רב סימן קע"ד.

ראיתי מובא תיאור בשם "עליות אליהו" שהגר"א לא היה יכול לישון באותו לילה. וחיפשתי בספר הנ"ל ללא הצלחה. ייתכן שיש כאן טעות. האם ידוע היכן נמצא תיאור כיו"ב על הגר"א?
ייש"כ למסייעים

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' מרץ 10, 2019 2:08 am
על ידי חרסון
דרומי כתב:אני מחפש מקורות כתובים לצדיקים בדורות הקודמים - לפני מלחמת העולם השני' - שזמן התפלה הרשמי בבית מדרשם היה לאחר השעה 9 בבוקר.

כמובן אני מחפש עובדות 'יבשות' ואין צורך להוסיף פרשנות...


אף שלא שייך ישירות, אולי יעניין אותך - ראה ארץ צבי סי' לו.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' מרץ 10, 2019 6:04 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
נחוץ לי מאד למצוא מקור לדברים הבאים - ייש"כ גדול למסייעים

היכן מובא בחז"ל שר"ח ניסן קידשו הקב"ה ביחד עם משה ואהרן, והקב"ה אמר על החודש מקודש, ופמליא של מעלה ענו כנגדו מקודש מקודש, והעידו על החודש מיכאל וגבריאל, ומהאי טעמא חודש ניסן הוא חודש של מלכות, ר"ה למלכים, כי הקב"ה ממ"ה קידשו.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' מרץ 10, 2019 6:50 pm
על ידי תם מה הוא אומר
היכן המקור בחז"ל ששברית בית הביתרים הקב"ה הראה לא"א ע"ה ד' מלכויות שעתידים ישראל להשתעבד בהם?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' מרץ 10, 2019 6:52 pm
על ידי דרומי
תפתח 'תורה שלימה' ותראה בקל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' מרץ 10, 2019 9:22 pm
על ידי משה דוויק
דרופתקי דאורייתא כתב:נחוץ לי מאד למצוא מקור לדברים הבאים - ייש"כ גדול למסייעים

היכן מובא בחז"ל שר"ח ניסן קידשו הקב"ה ביחד עם משה ואהרן, והקב"ה אמר על החודש מקודש, ופמליא של מעלה ענו כנגדו מקודש מקודש, והעידו על החודש מיכאל וגבריאל, ומהאי טעמא חודש ניסן הוא חודש של מלכות, ר"ה למלכים, כי הקב"ה ממ"ה קידשו.

עיין שמו"ר פרשה ט"ו אות כ' ובעץ יוסף שם.
ובתורה שלמה חלק י-יא ע"מ מ"ד.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 12:13 pm
על ידי יקוב
במאמר רבותינו זכרונם לברכה (......) במדרש, הקדוש ברוך הוא עושה ללשון שלשה שמירות, אחד, עשה לו חומה של בשר שהן השפתים, לפנים מהם חומה שניה שהם השינים, שמירה שלישית עשה מקום של מים תחתיה שהיא הרוק, לכבות אש שלה כדי שלא ישלח לשונו לדבר רע, ועם כל זה לא הועיל, ע"כ.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 3:24 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
אני מחפש מקור מתורת בריסק (דווקא, כולל 'שמועות' וכיו"ב) לגבי הטעם שלא מקפידים להתפלל ותיקין, אע"פ שמדברי הרמב"ם פ"א מהל' ק"ש הי"א מבואר שהזמן של התפלה לכתחילה הוא בנץ.

יישר כח גדול מאד למסייעים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 5:34 pm
על ידי כרמי שלי
תשובות והנהגות ח"א סי' סו:

ותיקין.jpg
ותיקין.jpg (92.28 KiB) נצפה 9552 פעמים

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 8:02 pm
על ידי הוד_והדר
ובזה אשכחן פתרא למה שנחלקו בספרים הקדושים ספרי מוסר (*), יש מהם אומרים שישב וילמוד בבית קטן בלי ציורים ובלי יופי כלל, כדי שלא ישגיח ולא ישא עיניו אל יופי הבית כלל, רק ישים עיניו ולבו אל הספר שלומד ומעיין בו, להגות בו בלי ראייה ומחשבה אחרת. ויש אומרים דהרחבת הדעת של הבית שהוא יפה ומרווח בכל ענינים, זהו עדיף, כדי להרחיב דעתו לתורה.


האם ידוע לכם באיזה ספרי מוסר?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 8:04 pm
על ידי הוד_והדר
בתפלת מנחה שבת, יכירו בניך וידעו כי מאתך היא מנוחתם, ועל מנוחתם יקדישו את שמך. יש לפרש בדרך מליצת זכות על כנסת ישראל, כי הנה הכונה בכתבי האריז"ל בזה, כי באמרו תיבת 'יקדיש"ו (את שמך') יכוין למסור נפשו על קידוש השם. והנה שמעתי להקשות מכמה גדולים, דהא נראה הפירוש הפשוט דקאי בהמשך על נוסח התפלה 'ועל מנוחת"ם יקדישו את שמ"ך', שצריך מסירות נפש על השבת קודש בשמירתו ומנוחתו, והלא שבת אינו מהשלש דברים עבודה זרה גילוי עריות ושפיכת דמים שצריך למסור נפשו עליהם.


אני מחפש מקורות ממחברים קודם השואה, אם ידוע לכם

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ איזכור על הצפה בחז"ל

פורסם: ג' מרץ 12, 2019 10:32 am
על ידי סליחות
האם יש מקור בחז"ל (תלמוד בבלי או ירושלמי) על הצפות שאירעו בזמנם או לפני כן?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' מרץ 12, 2019 11:57 am
על ידי שייף נפיק
תענית יט א או נהר
שם כג א ''עד שעלו כולם להר הבית מפני הגשמים''
מו"ק כה ב' ''רבא כי אתא לדיגלת'' וברש"י שם ובפשטות שמדובר שם בהצפת נהר דיגלת.
ובאלו מציאות ירדן שנטל מזה זוטו של ים ורבים בש"ס
ובפרק חלק ששליש עולם נשטף על ידי האוקיינוס בימי דור אנוש

חיפוש מקורות

פורסם: ג' מרץ 12, 2019 6:46 pm
על ידי איש פלוני
נתקלתי בספר מאחד מגדולי הדורות שמצטט חז"ל "מאי מלקות קרבן ומאי לוקה לוקה בממונו"
האם ידוע מקור לשון זה או חז"ל במשמעות זו

Re: חיפוש מקורות

פורסם: ג' מרץ 12, 2019 6:52 pm
על ידי איש פלוני
תיקון לא מדובר בספר אלא בכת"י מאחד מגדולי הדורות
ומבאר בכך שעיקר נתינת קרבן הוא שמחסר ממונו לה'
ולכך בעינן דוקא קרבנו ולא הגזול ועוד פילפול ארוך בנושא

Re: חיפוש מקורות

פורסם: ג' מרץ 12, 2019 7:07 pm
על ידי שברי לוחות
שבת ע.
ר"ן נדרים סח.
כתובות מו: ועוד

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 4:04 pm
על ידי סליחות
שייף נפיק כתב:תענית יט א או נהר
שם כג א ''עד שעלו כולם להר הבית מפני הגשמים''
מו"ק כה ב' ''רבא כי אתא לדיגלת'' וברש"י שם ובפשטות שמדובר שם בהצפת נהר דיגלת.
ובאלו מציאות ירדן שנטל מזה זוטו של ים ורבים בש"ס
ובפרק חלק ששליש עולם נשטף על ידי האוקיינוס בימי דור אנוש

ייש"כ.
(במקור אחד (תענית כג.) שהצגת אכן יש מעשה על הצפה. תודה).

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 4:44 pm
על ידי סליחות
היכן כתוב ברמב"ם שמותר לחלל שבת על פדיון שבויים בשבת?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 4:49 pm
על ידי משה דוויק
זה רשב"א בתשובה ח"ז סימן רס"ז,

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 11:16 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
שיחו בכל נפלאותיו - רבינו יוסף יעבץ (ממגורשי ספרד) מבאר שבכל דור ע"י הת"ח עמלי התורה רואים הכח של התורה. בזה מתקיים שיחו בכל נפלאותיו. ידוע המקור?
ייש"כ למסייעים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 11:31 pm
על ידי פרנצויז
סליחות כתב:היכן כתוב ברמב"ם שמותר לחלל שבת על פדיון שבויים בשבת?

כעין זה, עיין שו"ע או"ח סי' ש"ו סעיף י"ד.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 11:56 pm
על ידי פרנצויז
דרופתקי דאורייתא כתב:שיחו בכל נפלאותיו - רבינו יוסף יעבץ (ממגורשי ספרד) מבאר שבכל דור ע"י הת"ח עמלי התורה רואים הכח של התורה. בזה מתקיים שיחו בכל נפלאותיו. ידוע המקור?
ייש"כ למסייעים.

חיפשתי בספר תהלים עם פירוש רבי יוסף יעבץ הדורש, על הפסוק הזה, תחילת מזמור ק"ה, אך לכאורה לא כתוב שם מה שכתבת. עיין שם
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 446&hilite

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' מרץ 14, 2019 10:37 am
על ידי שייף נפיק
מקור קדום (בתורה תמימה ראיתי אבל אני מחפש קדום יותר)
שבתיה בת פרעה עזבה את גילולי בית אביה ונתגיירה וזה היה בגלל שטבלה ביאור שהוא אלהי מצרים ובטבילתה הוכיחה שאינו ע"ז והוי כביטול.
ממש דחוף לי
תודה מראש!!