מגדל כתב:
האור לציון לא דיבר על מי שנמצא עדיין באמצע קריאת המגילה, אלא על מי ששכח מברכת שהחיינו לגמרי, כניכר מתמיהתו מדוע לא פסק הבא"ח שיברך ביום.
ובאשר למה שכתבת עתה, אם סוף דבר צריך לקרוא את כל המגילה, הרי שבכל מילה ומילה שקורא הרי הוא מקיים מצוות מקרא מגילה, וא"כ אף לאחר פסוק עשרת בני המן, יהו הדברים טפלים או עיקריים, הרי הוא מקיים המצווה, ואם לא יקרא תיבות אלו, לא יצא ידי חובתו, וא"כ שפיר הו"ל לברוכי גם לאחר פסוק עשרת בני המן.
לדבריך, מה תמה האול"צ על הבא"ח? ומי אמר לו שהבא"ח לא יסכים עם זה?
נראה לענ"ד פשוט שכוונתו שכל שהתחיל, כבר זה לא לכתחילה, ועדיף טפי לדחות הברכה למחרת.
ותמיהת האול"צ שכל שהתחיל, עדיף שידחה את ברכת שהחיינו למחרת, ויברך לפני המגילה כהוגן.
ובאשר לסיפא דדבריך, הבא"ח עשה כאן 'משקל ההלכה' וס"ל דאם הוא כבר אוחז ב'טפל', אף שאכתי מקיים בכל מילה ומילה מצוה, אך כיון שזה טפל ונגרר אחר העיקר, ואת העיקר כבר קרא, סבירא ליה דבכה"ג עדיף לדחות למחרת.
[ואל תשכח שהמנהג הקדום בספרד היה לברך גם ביום, וכ"כ ראשונים ספרדים רבים. ורק אח"כ השתנה המנהג].