מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

חיפושי מקורות וכדומה
א_צאנזער
הודעות: 81
הצטרף: ד' אפריל 24, 2019 1:02 am

המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי א_צאנזער » ה' מאי 14, 2020 8:11 pm

הישנו מקור שקידושין ("הרי את...", לא הברכות) צריך שיעשה אותם בעמידה?

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 2384
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ה' מאי 14, 2020 9:05 pm

https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2 ... r_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 2384
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ה' מאי 14, 2020 9:07 pm

ועיין בעמ' ב' מהמאמר מה שכתב בכלה היושבת.

עזריאל ברגר
הודעות: 9139
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' מאי 15, 2020 2:49 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2019/07/Kesher_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

לפי כמעט כל הטעמים - נראה שא"צ!
אבל ראיתי באיזה ספר בהלכות תפילין, שיש לכרוך את הרצועות על האצבע בעמידה משום שכריכתם דומה לנתינת טבעת הקידושין שנעשית בעמידה.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 2384
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ו' מאי 15, 2020 3:18 pm

עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2019/07/Kesher_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

לפי כמעט כל הטעמים - נראה שא"צ!
אבל ראיתי באיזה ספר בהלכות תפילין, שיש לכרוך את הרצועות על האצבע בעמידה משום שכריכתם דומה לנתינת טבעת הקידושין שנעשית בעמידה.

הס' הוא עולת יצחק רצאבי?

עזריאל ברגר
הודעות: 9139
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' מאי 15, 2020 3:22 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:אם השכינה נמצאת החתן לא צריך לעמוד?

זהו כמדומני הטעם היחיד מהקובץ הנ"ל ששייך גם בקידושין.
ולכן בהודעתי דלעיל כתבתי כמעט.

עזריאל ברגר
הודעות: 9139
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' מאי 15, 2020 3:23 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2019/07/Kesher_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

לפי כמעט כל הטעמים - נראה שא"צ!
אבל ראיתי באיזה ספר בהלכות תפילין, שיש לכרוך את הרצועות על האצבע בעמידה משום שכריכתם דומה לנתינת טבעת הקידושין שנעשית בעמידה.

הס' הוא עולת יצחק רצאבי?

מסתבר שלא עיינתי בספר זה מעולם. אבל אולי ראיתי באיזה מלקט שהביא ממנו.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 1938
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ו' מאי 15, 2020 4:38 pm

עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2019/07/Kesher_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

לפי כמעט כל הטעמים - נראה שא"צ!
אבל ראיתי באיזה ספר בהלכות תפילין, שיש לכרוך את הרצועות על האצבע בעמידה משום שכריכתם דומה לנתינת טבעת הקידושין שנעשית בעמידה.


כ"ה בסה"ק ראשית חכמה בשער הקדושה. והועתק בהרבה ספרים מן הסתם.

לארץ ולדרים
הודעות: 291
הצטרף: א' מאי 10, 2020 3:35 pm

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי לארץ ולדרים » א' מאי 17, 2020 2:53 am

יל"ע שבועז עלה השער וישב שם ועשה קידושין כמבואר

דרומי
הודעות: 6838
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי דרומי » א' מאי 17, 2020 4:25 pm

יש להעיר שכאשר החתן או הכלה יושבים יתכן שמסתירים איזה מום כו' בחלק מגופם. וידוע שבפגישות לפעמים מורים לחתן או לכלה להשתדל רק לשבת, כגון כשאחד נמוך וכשעומד זה יותר בולט... ויתכן איפוא שכדי שהגמירות דעת תהיה שלימה כדאי שיעמדו.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 1938
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ב' מאי 18, 2020 11:56 pm

הנה מה שרמזתי -
בשל"ה (מסכת חולין פרק נר מצוה אות לא) בשם הראשית חכמה (שער הקדושה פרק ו אות פב), וז"ל: היה אומר מורי [הרמ"ק] ע"ה שכריכה זו שבאצבע צריך שתהיה מעומד, שהזכר המקדש את האשה מקדש אותה מעומד, שהקידושין הם מעלמא דדוכרא ודרכו מעומד. ע"כ.


חזור אל “מנא הני מילי?”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים