עמוד 1 מתוך 1

המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ה' מאי 14, 2020 8:11 pm
על ידי א_צאנזער
הישנו מקור שקידושין ("הרי את...", לא הברכות) צריך שיעשה אותם בעמידה?

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ה' מאי 14, 2020 9:05 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2 ... r_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ה' מאי 14, 2020 9:07 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
ועיין בעמ' ב' מהמאמר מה שכתב בכלה היושבת.

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ו' מאי 15, 2020 2:49 pm
על ידי עזריאל ברגר
יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2019/07/Kesher_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

לפי כמעט כל הטעמים - נראה שא"צ!
אבל ראיתי באיזה ספר בהלכות תפילין, שיש לכרוך את הרצועות על האצבע בעמידה משום שכריכתם דומה לנתינת טבעת הקידושין שנעשית בעמידה.

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ו' מאי 15, 2020 3:18 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2019/07/Kesher_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

לפי כמעט כל הטעמים - נראה שא"צ!
אבל ראיתי באיזה ספר בהלכות תפילין, שיש לכרוך את הרצועות על האצבע בעמידה משום שכריכתם דומה לנתינת טבעת הקידושין שנעשית בעמידה.

הס' הוא עולת יצחק רצאבי?

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ו' מאי 15, 2020 3:22 pm
על ידי עזריאל ברגר
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אם השכינה נמצאת החתן לא צריך לעמוד?

זהו כמדומני הטעם היחיד מהקובץ הנ"ל ששייך גם בקידושין.
ולכן בהודעתי דלעיל כתבתי כמעט.

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ו' מאי 15, 2020 3:23 pm
על ידי עזריאל ברגר
יוסף חיים אוהב ציון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2019/07/Kesher_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

לפי כמעט כל הטעמים - נראה שא"צ!
אבל ראיתי באיזה ספר בהלכות תפילין, שיש לכרוך את הרצועות על האצבע בעמידה משום שכריכתם דומה לנתינת טבעת הקידושין שנעשית בעמידה.

הס' הוא עולת יצחק רצאבי?

מסתבר שלא עיינתי בספר זה מעולם. אבל אולי ראיתי באיזה מלקט שהביא ממנו.

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ו' מאי 15, 2020 4:38 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:https://rce.eu.com/wp-content/uploads/2019/07/Kesher_88-1.pdf
לפי הטעמים האמורים כאן נ"ל שצריך מעומד.

לפי כמעט כל הטעמים - נראה שא"צ!
אבל ראיתי באיזה ספר בהלכות תפילין, שיש לכרוך את הרצועות על האצבע בעמידה משום שכריכתם דומה לנתינת טבעת הקידושין שנעשית בעמידה.


כ"ה בסה"ק ראשית חכמה בשער הקדושה. והועתק בהרבה ספרים מן הסתם.

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: א' מאי 17, 2020 2:53 am
על ידי לארץ ולדרים
יל"ע שבועז עלה השער וישב שם ועשה קידושין כמבואר

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: א' מאי 17, 2020 4:25 pm
על ידי דרומי
יש להעיר שכאשר החתן או הכלה יושבים יתכן שמסתירים איזה מום כו' בחלק מגופם. וידוע שבפגישות לפעמים מורים לחתן או לכלה להשתדל רק לשבת, כגון כשאחד נמוך וכשעומד זה יותר בולט... ויתכן איפוא שכדי שהגמירות דעת תהיה שלימה כדאי שיעמדו.

Re: המקדש אשה - צריך שיעשה זאת עומד

פורסם: ב' מאי 18, 2020 11:56 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
הנה מה שרמזתי -
בשל"ה (מסכת חולין פרק נר מצוה אות לא) בשם הראשית חכמה (שער הקדושה פרק ו אות פב), וז"ל: היה אומר מורי [הרמ"ק] ע"ה שכריכה זו שבאצבע צריך שתהיה מעומד, שהזכר המקדש את האשה מקדש אותה מעומד, שהקידושין הם מעלמא דדוכרא ודרכו מעומד. ע"כ.