מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לקפל התפילין תכף כשחולצן בר"ח - חילוקי מנהגים [לא להשאירם בלא כיסוי].

חיפושי מקורות וכדומה
יוצר אור
הודעות: 54
הצטרף: ב' אפריל 20, 2020 8:28 pm

לקפל התפילין תכף כשחולצן בר"ח - חילוקי מנהגים [לא להשאירם בלא כיסוי].

הודעהעל ידי יוצר אור » ה' מאי 21, 2020 7:19 pm

זכורני חילוקי מנהגים בזה,
הנני מחפש אחר איתור מקורות בב' הענינים הנ"ל -

א. - זמן קיפול התפילין אי קודם מוסף או לאח"מ [- מהם חילוקי המנהגים בזה].
ב. - שלא להשאיר התפילין מגולות [ואי שרי לצורך אוורור].

אשמח לכל מידע מחו"ר הפורום.

ומדי חפשי בזה מצאתי להנ"ל,
אהל נפתלי [רבי נפתלי מרופשיץ].PNG
אהל נפתלי [רבי נפתלי מרופשיץ].PNG (70.79 KiB) נצפה 151 פעמים


ודבריו נשגבו ממני, אודה להיודע לבאר הדבר.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 1213
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: לקפל התפילין תכף כשחולצן בר"ח - חילוקי מנהגים [לא להשאירם בלא כיסוי].

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' מאי 31, 2020 6:19 pm

כף החיים פלאגי - סימן לד
לא יחלוץ התפילין עד אחר קדיש של חזרת הספר תורה בהיכל, ונוהגין לנגן הקדיש עד שיסיר התפילין, ויש ממהרים לחולצן ולכורכן ולהניחן בכיס בעוד שמסיימים הקדיש, ואינם מתחילין עמידה של מוסף אפילו שגמרו הקדיש, עד שיצניעום, מטעם שמא יפלו ממקום שחלץ שם, אי אינן מונחים במקום הראוי, והם מגולים, לכך עושים כן, וכעת לא מצאתי דבר סת'ר למחות ביד העושים כן

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 1213
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: לקפל התפילין תכף כשחולצן בר"ח - חילוקי מנהגים [לא להשאירם בלא כיסוי].

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' מאי 31, 2020 6:20 pm

כף החיים פלאגי - סימן לד
(יג) חיים ביד לשון מדברת דרך חיים תוכחות, דבחזרת מוסף ראש חודש, לא יעשה הקשרים ועניבות של זרועותיו, כדי לכסותם מפני הצינה והקור, בעודו שומע חזרת העמידה, כמו שהוזהר בזמירות, שלא יתעסק בשום דבר כשאומר הזמירות, ככתוב למעלה שם, ואפילו ליקח הרצועות של התפילין לכורכם, כדי להניחם בתוך כיסן, אין לו לעשות זה בעודו שומע החזרה מהשליח ציבור, כדי שיכוין דעתו היטב, וגם אינו כבוד שמים בעודו מדבר לפני ה', להשים ידו בעסק אחר, וטוב ויפה שלא יכרכם כי אם אחר עלינו לשבח, אי מצד דלא יהיה קורא פטום הקטורת וידים עסקניות, זאת שנית דמחזי עליו כמשא, ומגלה דעתו דאינו רוצה להניחם אחר כך, ממה שממהר להצניעם:


חזור אל “מנא הני מילי?”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים