מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקורות בדרשות הגרש"ד זצ"ל

חיפושי מקורות וכדומה
סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15594
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

מקורות בדרשות הגרש"ד זצ"ל

הודעהעל ידי איש_ספר » ו' יוני 26, 2020 12:09 pm

מידי עברי על דרשותיו של מר סבי זצ"ל לימים נוראים, לשם הכנתם לדפוס במהדו"ח, אני מוצא דברים רבים שלא נרשם מקורם בצידם, אשמח לעזרת החברים

כי הנה ידוע דעיקר הדין הוא בשלש שעות ראשונות ואם כן מי מפיס שקול השופר יקדים לעלות למעלה לפני הדין עד שנאמר שעוד לפני הדין על הכלל או על איזה פרט יעבור כביכול ית"ש מכסא דין לכסא רחמים ואז כל הראייות שיובאו לפניו יהיו כלא היו, הרי אדרבה כיון דעיקר התקיעות הם במוספין ולכמה דעות בזמן הש"ס לא היו בכלל תקיעות דמיושב ועפ"י רוב מוסף לא מתפללים בר"ה לפני ג' שעות ואף לדידן דאית לן תקיעות דמיושב גם כן לא תוקעים ברגע הנץ החמה אלא כעבור זמן ניכר ועפ"י רוב גם כן לקראת סוף שעה ג', והדין הלא מתחיל בעמוד השחר ולפחות בנץ החמה ואז ישראל נכנסים תחילה כר"ה (ח' ע' ב') אם כן מטבע הדברים שהדין קדם את השופר, ומאי דהווה הווה ואיך אח"כ יש בכח השופר אח"כ להפר בקודמין, אלא מה, אנחנו רואים שאמנם יש כן בכח סגולת טבע השופר לא רק למנוע הבאת ראיות מפלילות אלא גם להפר בקודמין וכעין זה יוצא ג"כ [b]מזוהר פקודי, אם כבר ח"ו וכו', ואם כן אנחנו רואים דעי"ז הקב"ה ניחם ומתחרט על הרעה ח"ו וכשבת דף וגם אם כבר נכתב משהו ח"ו ממקודם, הרי הוא ברחמיו ע"י שעובר מכסא דין לכסא רחמים ניחם על הרעה. [/b]

היכן הזוהר? לאיזו גמ' בשבת כוונתו?

וגם מה שכתבו הראשונים שגם זה אחד מהחסדים שהדין נקבע ליום שהוא יו"ט, ואנחנו מוסיפים זכות במה שאנו שומרים היו"ט ומתפללים וכו' וכל זה בכדי להקל מעמד הדין,
במקום אחר הוא מציין לסידור שיח יצחק להגר"י מאלצאן. האם יש מקור קדום יותר שהוא מכוון אליו כאן?


יש"כ גדול

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: מקורות בדרשות הגרש"ד זצ"ל

הודעהעל ידי צביב » ו' יוני 26, 2020 1:39 pm

אולי שבת נה.
אולי בזוהר דף רנ עמ' ב

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15594
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: מקורות בדרשות הגרש"ד זצ"ל

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' יוני 29, 2020 12:31 pm

יש"כ

----

מתוך דרשה לר"ה שחל בשבת

והנה בספרים הקדושים איתא שבכהאי גוונא דנים בר"ה כל אדם לגופו, דאם הוא שומר שבת קדש במלא מובן המלה עם כל חלקי הדרבנן שיש בשמירת שב"ק, ממילא לו נאה ולו יאה לקיים גם גזירת חז"ל זו לא לתקוע בשבת וממילא אין עליו ח"ו ביטול עשה. מה שאין כן במי שאינו מדקדק כל כך בכל גדרי שמירת שב"ק יש מקום לומר שיתבעו אותו ביחד עם שאר הדקדוקים שלא קיים אותם, גם על ביטול מצות עשה של תקיעת שופר, היינו אם אינך זריז וחרד כל כך על כל דקדוקיה ופרטיה למה לא תקעת גם בשופר, וממילא אם לא תקע שייך גביה על כל פנים, גם המריעין בסופה ח"ו.
למי מקדושים כוונתו?

מה שנכון נכון
הודעות: 11688
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: מקורות בדרשות הגרש"ד זצ"ל

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' יוני 29, 2020 12:53 pm

ראה מנחת עני האזינו.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15594
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: מקורות בדרשות הגרש"ד זצ"ל

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' יוני 29, 2020 1:05 pm

יש"כ !

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4672
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: מקורות בדרשות הגרש"ד זצ"ל

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' יוני 29, 2020 1:38 pm

מה שנכון נכון כתב:ראה מנחת עני האזינו.

וכן בס' קרן לדוד עמ' ע' (בדפו"ח)


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים