מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בלעם - מלאך רע יענה אמן בע"כ.

חיפושי מקורות וכדומה
סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1042
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

בלעם - מלאך רע יענה אמן בע"כ.

הודעהעל ידי מגדל » ד' ספטמבר 30, 2020 2:50 pm

מישהו יודע מקור ל:
ראוי היה שהברכות שבירך בלעם את ישראל יהיו על ידי משה, אלא כדי שמלאך רע יענה אמן בעל כרחו.

מה שנכון נכון
הודעות: 11685
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: בלעם - מלאך רע יענה אמן בע"כ.

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' ספטמבר 30, 2020 2:54 pm

כעי"ז בדב"ר א, ד:
ד"א אלה הדברים, א"ר אחא ב"ר חנינא ראויות היו התוכחות לומר מפי בלעם והברכות מפי משה. אלא אילו הוכיחם בלעם היו ישראל אומרים שונא מוכיחנו, ואילו ברכם משה היו אומות העולם אומרים אוהבן ברכן אמר הקב"ה יוכיחן משה שאוהבן ויברכן בלעם ששונאן, כדי שיתבררו הברכות והתוכחות ביד ישראל.

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1042
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: בלעם - מלאך רע יענה אמן בע"כ.

הודעהעל ידי מגדל » ד' ספטמבר 30, 2020 3:37 pm

מה שנכון נכון כתב:כעי"ז בדב"ר א, ד:
ד"א אלה הדברים, א"ר אחא ב"ר חנינא ראויות היו התוכחות לומר מפי בלעם והברכות מפי משה. אלא אילו הוכיחם בלעם היו ישראל אומרים שונא מוכיחנו, ואילו ברכם משה היו אומות העולם אומרים אוהבן ברכן אמר הקב"ה יוכיחן משה שאוהבן ויברכן בלעם ששונאן, כדי שיתבררו הברכות והתוכחות ביד ישראל.


מה שנכון נכון, והוא כנראה משולב עם הגמ' בשבת קיט:, השאלה היא האם קיים מקור הכולל לשני הדברים יחדיו?


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 45 אורחים