ראוי היה שהברכות שבירך בלעם את ישראל יהיו על ידי משה, אלא כדי שמלאך רע יענה אמן בעל כרחו.
ראוי היה שהברכות שבירך בלעם את ישראל יהיו על ידי משה, אלא כדי שמלאך רע יענה אמן בעל כרחו.
ד"א אלה הדברים, א"ר אחא ב"ר חנינא ראויות היו התוכחות לומר מפי בלעם והברכות מפי משה. אלא אילו הוכיחם בלעם היו ישראל אומרים שונא מוכיחנו, ואילו ברכם משה היו אומות העולם אומרים אוהבן ברכן אמר הקב"ה יוכיחן משה שאוהבן ויברכן בלעם ששונאן, כדי שיתבררו הברכות והתוכחות ביד ישראל.
מה שנכון נכון כתב:כעי"ז בדב"ר א, ד:ד"א אלה הדברים, א"ר אחא ב"ר חנינא ראויות היו התוכחות לומר מפי בלעם והברכות מפי משה. אלא אילו הוכיחם בלעם היו ישראל אומרים שונא מוכיחנו, ואילו ברכם משה היו אומות העולם אומרים אוהבן ברכן אמר הקב"ה יוכיחן משה שאוהבן ויברכן בלעם ששונאן, כדי שיתבררו הברכות והתוכחות ביד ישראל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 45 אורחים