ובמדרש התחיל הנער הגיד לו כשרותה. אמר לו יש לה זה כמה ימים אצלנו ולא ראינו אפילו אחת מאצבעותיה, אלא בשעה שהשבולת היא עומדת היא עומדת, ובשעה שנופלת היא יושבת, ואין אנו ידעים אם היא אלמנת אם לאו.
האם מצאנו מדרש זה או דומה לו?
ובמדרש התחיל הנער הגיד לו כשרותה. אמר לו יש לה זה כמה ימים אצלנו ולא ראינו אפילו אחת מאצבעותיה, אלא בשעה שהשבולת היא עומדת היא עומדת, ובשעה שנופלת היא יושבת, ואין אנו ידעים אם היא אלמנת אם לאו.
עזריאל ברגר כתב:דומה לו - בגמרא שבת קיג,ב.
במתניתא תנא דבר צניעות ראה בה עומדות מעומד נופלות מיושב
ארזי הלבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:דומה לו - בגמרא שבת קיג,ב.
יישר כח.במתניתא תנא דבר צניעות ראה בה עומדות מעומד נופלות מיושב
האם יש קרוב יותר למדרש זה?
ישראליק כתב:ארזי הלבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:דומה לו - בגמרא שבת קיג,ב.
יישר כח.במתניתא תנא דבר צניעות ראה בה עומדות מעומד נופלות מיושב
האם יש קרוב יותר למדרש זה?
רות זוטא פ"ב, ג; הובא בתו"ש רות ב, אות יט ובהערות שם
ישראליק כתב:רות זוטא פ"ב, ג; הובא בתו"ש רות ב, אות יט ובהערות שם
ארזי הלבנון כתב:ישראליק כתב:ארזי הלבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:דומה לו - בגמרא שבת קיג,ב.
יישר כח.במתניתא תנא דבר צניעות ראה בה עומדות מעומד נופלות מיושב
האם יש קרוב יותר למדרש זה?
רות זוטא פ"ב, ג; הובא בתו"ש רות ב, אות יט ובהערות שם
אני מודה לך מאד!!!
באוצר מדובר בהוצאת זכרון אהרון ואיני יכול לפתחו. האם מישהו יוכל להעלות עבורי את הקטע?
אחרי הקוצרים וגו'. בשעה שהיא יושבת לקצור עם הקוצרים היתה הופכת פניה לצד אחר ולא היתה ניראית אחת מאצבעותיה שבשעה שהיתה רואה שיבולת בקומתה עומדת ונוטלת וכשהיתה רואה שיבולת מושלכת היתה יושבת ולוקטת אותו כיון שראה בה בועז ג' מדות הללו מיד שאל בועז לנערו למי הנערה הזאת:
ארזי הלבנון כתב:ישראליק כתב:רות זוטא פ"ב, ג; הובא בתו"ש רות ב, אות יט ובהערות שם
בתורה שלמה באות הנזכרת מביא מדרש רבה ולא זוטא, בהמשך מביא מזוטא אך לא נראה קשור לענייננו
ישראליק כתב:ארזי הלבנון כתב:ישראליק כתב:רות זוטא פ"ב, ג; הובא בתו"ש רות ב, אות יט ובהערות שם
בתורה שלמה באות הנזכרת מביא מדרש רבה ולא זוטא, בהמשך מביא מזוטא אך לא נראה קשור לענייננו
בהערה שם מביא את המדרש זוטא
ויאמר בועז אל רות וכו'. לפי שהיתה רחוקה ממנו, כמו שהוא דרך המוסר.
ובמדרש: 'התחיל הנער הגיד לו כשרותה. אמר לו יש לה זה כמה ימים אצלנו ולא ראינו אפילו אחת מאצבעותיה, אלא בשעה שהשבולת היא עומדת – היא עומדת, ובשעה שנופלת – היא יושבת , ואין אנו ידעים אם היא אלמנת אם לאו, באותה שעה בדקה בעז'.
ויאמר הלא שמעת בתי וכו'... וגם לא תעבורי מזה וכה תדבקין וכו'. אמר לה שלא תלך משם לביתה עד כלות הקציר כדרך שאר המתלקטות, על דרך: 'אחר תעבורו' (בראשית יח, ה).
מה שנכון נכון כתב:לא צ"ל אלמנה?
וכ"ה בדפוסים הרגילים.
וכדבריו לעיל שהנער רצה לקלסה אולי תישר בעיני בועז לכונסה.
וכמדומה לי שהיה מקלסה אולי תישר בעיניו להכניסה בבית לשם שירות כי היא חרוצה במעשיה מאד
ולפי שהיה נודע בואה מאמש
מה שנכון נכון כתב:מחקתי כבר את הודעתי בגלל הלשון 'לשם שירות'.
אם כי אינו פירכא כלל, דאם היא נשואה אינה פנויה להיות משרתת בביתו.
לדפוסים לא היה כת"י אחר? וגם בכת"י משובש משתמרים נוסחאות טובות.
ואלו שלפנינו שמא מקורן אחד.
ומ"מ צריך בדיקה.
מה שנכון נכון כתב:ואולי אלמת - חרשת, כי בשל צניעותה לא ראוה מדברת. ובדקה - הלא שמעת בתי.
ארזי הלבנון כתב:אנצל את הבמה כאן לבקש בכל לשון של בקשה, אם מישהו יכול להעלות לי את הקטע מתוך מהדו' זכרון אהרון באוצר המדרשים שלהם ברות זוטא, אודה לו מאד מאד!
בקרו טלה כתב:ארזי הלבנון כתב:אנצל את הבמה כאן לבקש בכל לשון של בקשה, אם מישהו יכול להעלות לי את הקטע מתוך מהדו' זכרון אהרון באוצר המדרשים שלהם ברות זוטא, אודה לו מאד מאד!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 61 אורחים