עמוד 1 מתוך 1

טעם הכמוס

פורסם: ה' מאי 02, 2024 6:58 am
על ידי אלון בן שמרי
שו"ת דברי חיים אורח חיים חלק א סימן כג
גם לדעתי הרבה טעמים על פי דין לאיסור אך הם כמוסים אתי כאשר כן קבלתי מפי מו"ח ז"ל שבכמות אלה הדברים אין לגלות הטעם רק לפסוק הדין בהחלט והשומע ישמע וגו' ולכן בדרך החלט אומר לכם כי העושה מצות על כלי זה הוא חמץ גמור:

האם יש מקום בכתבי הברוך טעם שמבואר בה הנהגה זו שקיבל ממנו חתנו?

Re: טעם הכמוס

פורסם: ד' מאי 15, 2024 10:18 pm
על ידי רציני
אלון בן שמרי כתב:שו"ת דברי חיים אורח חיים חלק א סימן כג
גם לדעתי הרבה טעמים על פי דין לאיסור אך הם כמוסים אתי כאשר כן קבלתי מפי מו"ח ז"ל שבכמות אלה הדברים אין לגלות הטעם רק לפסוק הדין בהחלט והשומע ישמע וגו' ולכן בדרך החלט אומר לכם כי העושה מצות על כלי זה הוא חמץ גמור:

האם יש מקום בכתבי הברוך טעם שמבואר בה הנהגה זו שקיבל ממנו חתנו?

עיין בספר אהל ברוך אייבשיץ עמוד 73. ובמהדו"ח עמוד קסו.

Re: טעם הכמוס

פורסם: ה' מאי 16, 2024 10:48 pm
על ידי אלון בן שמרי
תודה על המ"מ, ומעניין באמת שלא מצא כלום בספרי הברוך טעם (וזה בעיקר מה שאני מחפש ועדיין מחפש).
האם ידוע פיענוח הר"ת שם שציין לספר רמ"צ אד"א על גיטין?