מה שנכון נכון כתב:HaimL כתב:מה שנכון נכון כתב:ע' מ"ב תקפא, י.
וגם בסתם יחיד המתפלל, בסימן תקצ"א סקי"ד
לא קשור. שם נפקדים כי זה יום הדין.
(וע' שעה"צ, וגם אם הוא בכל יום הוא משום שדנים אם זכאי שימלאו בקשתו. לא משום עצם מה שניגש להתפלל כמובן).
לא זה מה שהבנתי מדבריו ז"ל, שכתב דהחילוק הוא שבסתם יום חול אין נידון אלא לאותו יום, ובר"ה נידון לכל השנה ואף לשנים רבות, אם כן משמע ברור שאין זה רק שלא תקובל תפילתו, אלא שבעצם זה שהוא מתפלל, שמא יעיינו בדינו בייחוד, וייצא חס ושלום חייב בדין, ואם יחוייב בדין בסתם יום חול, לית לן בה. וצריך לפרש לפי זה פשט, שאם בר"ה נפסק עליו שיהיו לו כו"כ שקלים באותה שנה, ונתרמי שהתפלל ביחיד באיזה יום בשנה, ועיינו בדינו, ונמצא חייב, שמא יפסיד סך כסף מסוים באותו יום, אבל יחזור לו ביום אחר, דהרי כבר נפסק דינו בר"ה לקבל סך הכולל לאותה שנה.