עמוד 2 מתוך 3

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 2:01 pm
על ידי מלבב
איך אומר רבי יענקל מילר, תמיד לפני שמשיח בא קורה דברים כאלה.

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 2:18 pm
על ידי דרומי
פיטטייא דאורייתא טבין

והנה רמז שנתנו גדו"י (בעבר) בקשר לפרשת השבוע

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 3:20 pm
על ידי אהרן תאומים
חד ברנש כתב:הסיבה שהגאולה לא התממשה באותם זמנים שנתקבצו בהם סימנים רבים, כי איננו מבינים את הסימנים, יש בהם סתירות רבות, ו"לא נדע עד שיהיה הדבר" כמו שכתב הרמב"ם (סוף הלכות מלכים, אני מצטט מזכרון רחוק).
אז מספיק להיות שוטים והדיוטים. די.
מדוע להשקיע אנרגיה בחיפוש רמזים שלא מחזיקים מים?

שוב הרמזים הם לא בשביל להחזיק מים אלא בשביל "להתעורר" "לשוב בתשובה" להיות טוב אחד לשני,
ומה שכתבת תשובה למה לא הייתה הגאולה באותם זמנים שהתקבצו הסימנים, זו התיימרות לדעת דרכי הא-ל מסברת כרס, מה שהבאתי אני לעומת זאת מסתנכרן עם הפירוש לבעיתו ואחישנה ודוק ואשכח

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 3:22 pm
על ידי אהרן תאומים
מלבב כתב:איך אומר רבי יענקל מילר, תמיד לפני שמשיח בא קורה דברים כאלה.

יפה מאוד בזה מתקפל כל מה שכתבתי והבן

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 3:27 pm
על ידי נטיעות
ב"ה
לשימושכם, כל הגימטריאות של קורונה בתנ"ך:
1.docx
(21.41 KiB) הורד 302 פעמים

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 3:36 pm
על ידי חד ברנש
לא עברתי על כל הרשימה, אבל שניים צצו לנגדי:
אֱלֹהִים אָמַר בְּלִבּוֹ
שֵׂכֶל טוֹב

זה לעומת זה...

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 3:45 pm
על ידי צורב מתחיל
אוצר החכמה_60044.jpg
הרב שך מחשבת מוסר חלק ב' מלחמת יום כיפור
אוצר החכמה_60044.jpg (514.84 KiB) נצפה 11633 פעמים

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 5:10 pm
על ידי ישראליק
חיי מוהר"ן, סימן תנ"ט:

"מכבר אמר לפעמים יוצא חולאת חס ושלום בעולם ואזי הולכת ומתפשטת מאחד לחברו שקורין אונטר גאנג. ויש חלוק בענין זה, כי יש אחד שמגיע לו החולאת מן השמים אליו בעצמו, ויש אחד שאין מגיע לו החולאת בעצמו, רק שהוא מקבל חס ושלום החולאת מחברו. ויש חלוק ביניהם, כי זה ששולחין לו בעצמו החולאת יש לו זאת החולאת עם כל הסימנים והדקדוקים של החולאת הזאת, כי יש כמה סימנים לכל מין חולאת רחמנא לצלן, כגון החולאת שקורין קאטער [נזלת] העקר החולאת הוא כאב הראש, אבל יש עוד סימנים דהינו חכוך החטם ועטישות ועוד כמה סימנים, וכל סימן וסימן של החולאת הוא גם כן חולאת בפני עצמו, ומי שנשלח אליו בעצמו החולאת, הינו שהוא מן האנשים שאצלם התחילה החולאת מעצמם ולא קבלו מחבריהם, אלו האנשים יש להם החולאת בשלמות עם כל הדקדוקים והסימנים הנ"ל, אבל אלו האנשים שמקבלין החולאת מחבריהם אין להם כל החולאת עם כל הסימנים ועוד דבר מענין זה"

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 2:35 am
על ידי המצטט
ואם בגימטריות עסקינן
יש להעיר ע"פ הנאמר בזכריה (יג:ז,ח,ט)

חֶ֗רֶב עוּרִ֤י עַל־רֹעִי֙ וְעַל־גֶּ֣בֶר עֲמִיתִ֔י נְאֻ֖ם יְהוָ֣ה צְבָא֑וֹת הַ֤ךְ אֶת־הָֽרֹעֶה֙ וּתְפוּצֶ֣יןָ הַצֹּ֔אן וַהֲשִׁבֹתִ֥י יָדִ֖י עַל־הַצֹּעֲרִֽים׃

קריאה להתעוררות החרב על הרועים והשליטים (אומות העולם) שהצאן היה כבוש תחת ידם.

וְהָיָ֤ה בְכָל־הָאָ֙רֶץ֙ נְאֻם־יְהוָ֔ה פִּֽי־שְׁנַ֣יִם בָּ֔הּ יִכָּרְת֖וּ יִגְוָ֑עוּ וְהַשְּׁלִשִׁ֖ית יִוָּ֥תֶר בָּֽהּ׃

*והיה בכל הארץ* גימטריא 374 (= קורונה עם האותיות והכולל) "פי שנים" יכרתו, והשלישית יותר בה.

וְהֵבֵאתִ֤י אֶת־הַשְּׁלִשִׁית֙ בָּאֵ֔שׁ וּצְרַפְתִּים֙ כִּצְרֹ֣ף אֶת־הַכֶּ֔סֶף וּבְחַנְתִּ֖ים כִּבְחֹ֣ן אֶת־הַזָּהָ֑ב ה֣וּא יִקְרָ֣א בִשְׁמִ֗י וַֽאֲנִי֙ אֶעֱנֶ֣ה אֹת֔וֹ אָמַ֙רְתִּי֙ עַמִּ֣י ה֔וּא וְה֥וּא יֹאמַ֖ר יְהוָ֥ה אֱלֹהָֽי׃

וארז"ל אין שלישית אלא ישראל וכו'
ועיי' סנהדרין קא

קורונה- משיח בפתח -תוספתא בתענית

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 3:55 pm
על ידי איש הגבעה
תוספתא תענית.jpeg
תוספתא תענית.jpeg (837.58 KiB) נצפה 11520 פעמים


מבהיל על הרעיון רבי יוסי אומר שהקב"ה יביא מבול של דבר על הגויים לפני בא המשיח

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 4:31 pm
על ידי איש פלוני
בלוח דבר בעיתו הביא בשם ספר תיקון יששכר, ששנה שר"ה חל ביום ב' תהא שנה גשומה וחולי גדול יבוא לעולם.
אשמח אם מישהו יעלה צילום.

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 6:19 pm
על ידי אהרן תאומים
באתר כאן
הודעהעל ידי פילווישוק » ה' מרץ 19, 2020 1:15 am

הראוני את דברי השפת אמת (פ' זכור תר"נ):

וקבעו חז"ל לקרות פ' זכור בש"ק כי כמו שאמרו חז"ל אילו שמרו בנ"י שבת ראשונה לא שלטה בהם אומה ולשון דכתיב יצאו וכו' ויבוא עמלק כו'. כמו כן בוודאי יהי' התיקון ע"י שמירת שבת. כי שבת נק' שלום שמא דקב"ה. וכבר נשבע שאין שמו שלם עד שימחה זרעו של עמלק. והוא ממש היפוך מבנ"י שנשבע הקב"ה לאבותינו להיות לו לעם נחלה ושמו הגדול נקרא עלינו כמ"ש ושמנו קראת בשמך וכשיתוקנו בנ"י כראוי אז יהי' שמו שלם. וכמו כן להיפוך כשימחה שמו של עמלק יהי' יום שכולו שבת. והנה בנ"י נק' ראשית וגם אחרית. אבל בעמלק כתיב ראשית גוים עמלק ואחריתו עדי אובד. כי הרשעים שארי בחיבורא וסיים בפרודא. אבל בנ"י הגם שהם עתה מפוזר ומפורד לבסוף יבואו לאחדות האמת. ואם בנ"י היו מתקנים שבת ראשונה לא הי' נמצא ראשית של עמלק כלל. ועתה צריך להיות התיקון ע"י שבת האחרון יום שכולו שבת. כי שבת רומז לשבת בראשית ולשבת שלעתיד. ולאשר ניסן הוא זמן גאולה. א"כ חודש אדר מיוחד למפלתו של הרשע עמלק ימח שמו וזכרו. כדי שיהי' אח"כ שמו ית' שלם. וניסן הוא ראשון ואדר הוא חודש האחרון. ובאחרית אין לו לעמלק כלום. כדכתיב עדי אובד. לכן באדר מוכן למפלה. ובוודאי ראו חז"ל כי לעתיד ישמרו בני ישראל שבת כתקונו בחודש אדר. ואז בהניח. תמחה זכר עמלק. ויהי' שמו ית' שלם וכסאו שלם בב"א:

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ש' מרץ 21, 2020 8:30 pm
על ידי יקים

בידו"ד = ב'עולם י'ש ד'ין ו'יש ד'יין

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 22, 2020 1:24 am
על ידי אשרי יושבי ביתך
קיבלתי מאחד (עם הערה שלי בסוף):

מפתיע: בעל הטורים משווה את גאולת מצרים, בה צוו בני ישראל "וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר" לגאולה האחרונה, לה אנו מצפים, משוועים ומייחלים. כדרכו, משווה בעל הטורים מילים וביטויים המופיעים בלשון זהה בתנ"ך, ובאופן זה מפרש את הנאמר.

בעל הטורים מפרש את הפסוק, המובא בפרשת בא אודות הלילה הגדול, ליל הגאולה, בו מצווה ה' את בני ישראל באמצעות משה רבנו: "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו".

בעל הטורים מצא קשר בין ארבעת הפעמים שכתוב בתנ"ך: "יאכלוהו". בשלוש הפעמים המילה "יאכלוהו" כתובה בחומש, פעמיים בהקשר לליל יציאת מצרים, פעם בפסח ראשון, (שמות י"ב: "ומצות על מרורים יאכלוהו") פעם שניה בפסח שני, (במדבר ט': "על מצות ומרורים יאכלוהו") ופעם שלישית בימי המילואים של המקדש, שהחלו בכ"ג אדר ונמשכו 8 ימים עד א' ניסן, ששם ציווה ה' לאהרן ובניו שלא יצאו מאהל מועד משך כל אותם ימי המילואים (ויקרא ח': "אהרן ובניו יאכלוהו").

בשני המקומות הראשונים ציווה ה' את ישראל שלא לצאת מהבית. בפעם השלישית הצטוו, כאמור, אהרן ובניו שלא לצאת מפתח אוהל מועד כל אותם ימים.

הפעם הרביעית כתובה בנבואת ישעיהו (ישעיהו ס"ב): "כי מאספיו יאכלוהו והללו את ה' ומקבציו ישתוהו בחצרות קדשי". שם לא מורה הנביא שלא לצאת מהבית, אבל שימו לב טוב לדברי הקודש של בעל הטורים: "הוקשו הגאולות אחת לשניה, הגאולה הראשונה לגאולה האחרונה".

אך שמעתי מת"ח גדול שאין דברי הבעה"ט התפרשו נכון, כי כוונתו רק לחלק השני שיהיה אותות ומופתים, ולא לגבי החלק השני שלא יצאו מפתח הבית. מה הרבנים כאן אומרים?

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 22, 2020 1:33 am
על ידי יאיר
בפשטות בעל הטורים ודאי לא התכוון וודאי לא מפורש, שבגאולה אחרונה לא יצאו מפתח ביתם וכמ"ש.

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 22, 2020 12:05 pm
על ידי אליהו חיים
יאיר כתב:בפשטות בעל הטורים ודאי לא התכוון וודאי לא מפורש, שבגאולה אחרונה לא יצאו מפתח ביתם וכמ"ש.

גם אני לא הבנתי מה רוצים ללמוד מדברי הבעה"ט לזמנינו דלא מבואר כלל דהגאולה האחרונה יבוא ע"י שלא יוצאים מהבית ולא מבואר אלא שיהא באמצעות אכילה מבורכת כדרך חירות דומיא דגאולה ראשונה שמסומן ע"י אכילה מבורכת של מצוות ק"פ בדרך חירות, ומתפרסם בכל במה [גדולה וקטנה] דברי הבעה"ט האלו והתלבטתי מאוד בקשר הדברים עד שראיתי כעת שכיוונתי לדברי הרב 'יאיר' ולדברי הרב 'אשרי יושבי ביתך' המפקפקים בצדק.
ובס"ד נתחזק בתפילה [אף בלי ראיות על התקופה אלא מתוך אמונה פשוטה] לגאולה קרובה ולביאת משיח צדקנו שיהא סוף לצערא דשכינתא בגלותא ונזכה לראות מהרה בתפארת עוזך בעבודת בית המקדש שיבנה ב"ב ויכירו וידעו כל יושבי תבל וכו' ולכבוד שמך יקר יתנו ויקבלו כולם את עול מלכותך.

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 22, 2020 1:57 pm
על ידי דרומי
חיפשתי משהו בספר 'נחלה לישראל', ועדיין לא הצלחתי למצוא כ"כ [הכל שם מסובך מבחינת האותיות וכו']

אולם בדרך הילוכי ראיתי מה שכתב והיה לי לסימנא טבא אכי"ר

קורונה - כי הנה אויביך יאבדו!

פורסם: א' מרץ 22, 2020 3:09 pm
על ידי שבע
השם "קורונה", שמשמעותו בלטינית כתר או הילה,
ניתן להם בשל המראה האופייני של הנגיפים תחת מיקרוסקופ אלקטרונים,
היוצרים תמונה שמזכירה כתר מלכותי, או את הילת השמש.

Re: קורונה - כי הנה אויביך יאבדו!

פורסם: א' מרץ 22, 2020 3:25 pm
על ידי שבע
עץ חיים לרבינו האר"י - שער התפלה (עמ' קכח, עיין שם בארוכה):
והנה בזמן החרבן בימי רבן גמליאל ועוד, כי אז רבו המינין בישראל ועונש המינות והפגם שלו חמור מאד ומגיע עד הכתר שבה עם היותו מושרש בה בתחלת אצילותה, ולכן הוצרכו אז לתקן ברכת "למשומדים" כדי לתקן גם את הכתר שבה.


רמב"ם, הל' תפילה, פרק ב:
בימי רבן גמליאל רבו המינים בישראל, והיו מצירין לישראל ומסיתין אותן לשוב מאחרי ה'. וכיון שראה שזו גדולה מכל צרכי בני אדם, עמד הוא ובית דינו והתקין ברכה אחת שתהיה בה שאלה מלפני ה' לאבד המינים, וקבע אותה בתפלה כדי שתהא ערוכה בפי הכל.


ומדה כנגד מדה, גדול עסק זה כעת מכל צרכי בני אדם!
רחמנא לצלן, רחמנא לישזבן

Re: קורונה - כי הנה אויביך יאבדו!

פורסם: א' מרץ 22, 2020 3:57 pm
על ידי נטיעות
למיטב ידיעתי זה נקרא בטעות כתר, כי דימו שזה דומה לכתר, אבל כיום התברר להם שזה לא כן.

Re: קורונה - כי הנה אויביך יאבדו!

פורסם: א' מרץ 22, 2020 6:03 pm
על ידי הסרפד
נטיעות כתב:למיטב ידיעתי זה נקרא בטעות כתר, כי דימו שזה דומה לכתר, אבל כיום התברר להם שזה לא כן.

לא ממש טעות, אלא תלוי באיזה כלי מצלמים...

מה שנעלם מרוב דורשי השמות הוא, שלא נקרא על שם כתר בלטינית, אלא על שם דמיונו ל'עטרת השמש' (כך מפורש במאמר שבו נתחדש מילה זו)

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 22, 2020 8:13 pm
על ידי שבע
עטרה וכתר - היינו הך!

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 22, 2020 9:13 pm
על ידי הסרפד
שבע כתב:עטרה וכתר - היינו הך!

כוונתי לחלק בין עטרת מלכים לעטרת השמש, לא בין כתר לעטרה, אלא שבעברית קורים לזו של השמש בשם 'עטרה'.

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ג' מרץ 24, 2020 3:26 pm
על ידי אריתלמוד
הוי כי גדול היום ההוא מאין כמהו ועת צרה היא ליעקב וממנה יושע (ירמיהו ל ז)

וממנה = קוביד19

(ראשי תיבות) צרה היא ליעקב וממנה יושע = קוביד19

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ד' מרץ 25, 2020 12:19 pm
על ידי דרומי
ידועים דברי ר"י, שישראל נגאלין בכל מצב, אלא שהקב"ה מעמיד להם מלך קשה כהמן והם חוזרים למוטב ונגאלין.

וכמדומה שהתיאור "מלך קשה כהמן" מתאים מאוד לבהלת הקורונה, שכן כשם שאצל המן היתה בהלה נוראית בכל עם ישראל בכל מקומות מושבותיהם כולם - "שבע ועשרים ומאה מדינה" - ולא היה לאן לברוח (בשונה מגזירות איומות אחרות שבהן הגזירה היתה מוגבלת לשטח ארץ מסויים והיתה פליטה ורווחה במקומות אחרים), כך במצב הנוכחי יש בהלה בעולם כולו ונראה שאין מפלט ואין מנוס.

והדמיון בולט גם בכך שעיקר ממדי הבהלה התחילו בסביבות חג הפורים.

אמנם כשם שאצל המן היתה זו בהלה גדולה שבסופו של דבר נהפכה לטוב גדול, כן בעניננו הבהלה באה להחזירנו בתשובה ואז נראה בחוש כיצד הוא ניסי ומנוס לי, והכל נהפך לטובה ובאה הגאולה השלימה, בניסן עתידין להיגאל אכי"ר.

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ד' מרץ 25, 2020 12:32 pm
על ידי הפצת המעיינות
דרומי כתב:וכמדומה שהתיאור "מלך קשה כהמן" מתאים מאוד לבהלת הקורונה, שכן כשם שאצל המן היתה בהלה נוראית בכל עם ישראל בכל מקומות מושבותיהם כולם - "שבע ועשרים ומאה מדינה" - ולא היה לאן לברוח (בשונה מגזירות איומות אחרות שבהן הגזירה היתה מוגבלת לשטח ארץ מסויים והיתה פליטה ורווחה במקומות אחרים), כך במצב הנוכחי יש בהלה בעולם כולו ונראה שאין מפלט ואין מנוס.

והדמיון בולט??? גם בכך שעיקר מ"מדי" הבהלה התחילו בסביבות חג הפורים.

עוד רמז בדבריך "מדי".

Re: קורונה- משיח בפתח -תוספתא בתענית

פורסם: ד' מרץ 25, 2020 12:36 pm
על ידי אבני גזית
איש הגבעה כתב:
תוספתא תענית.jpeg


מבהיל על הרעיון רבי יוסי אומר שהקב"ה יביא מבול של דבר על הגויים לפני בא המשיח


לא כתוב 'לפני' בוא המשיח.

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ד' מרץ 25, 2020 8:14 pm
על ידי דודי צח
בגמרא ברכות (מז:א): "תנו רבנן, אין עונין לא אמן חטופה, ולא אמן קטופה, ולא אמן יתומה... בן עזאי אומר: כל העונה אמן יתומה - יהיו בניו יתומים, חטופה - יתחטפו ימיו, קטופה - יתקטפו ימיו".
אם כן הזהירות מעניית 'אמן חטופה' או 'אמן קטופה' היא סגולה מובהקת של חכמינו שלא למות בחטף ובקטף ח"ו.

מה היא חטופה וקטופה? פירש רש"י: 'חטופה' - שקורין את האלף בחטף ולא בפתח, ואומר אמן [א' בחטף פתח] והוא צריך לומר אמן [א' בקמץ]. 'קטופה' - שמחסר קריאת הנו"ן, שאינו מוציאה בפה שתהא ניכרת.

המבורר איפוא, שיש להקפיד ביתר שאת על הגייה ברורה של האות א ושל האות נ של "אמן".

ומעתה לתפארת המליצה: קרא-נא; תקרא טוב וברור את הנ' ואת הא' של "אמן" ותזכה לאריכות ימים ולהינצל מכל חטף וקטף היל"ת.

(קרא-נא - עם התנועה של הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר https://umanshalom.co.il/news-page/%d7% ... %a0%d7%94/)

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ה' מרץ 26, 2020 9:52 am
על ידי אליהו חיים
אותו יום (ר"ח ניסן) נטל עשר עטרות, עשרה קרוי"ן של ר"ח ניסן יסיר מכל עמו בית ישראל קורונ"ה אחת

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ה' מרץ 26, 2020 1:11 pm
על ידי מענה איש
צפוי מחסור בדגים וכדברי ההגמ' אין בן דוד בא עד שיבקש דג לחולה ולא ימצא..

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ה' מרץ 26, 2020 1:50 pm
על ידי דודי צח
"החודש אשר ישועות בו מקיפות" - מקיפות את כל העולם, שכן אנו מקווים ומיחלים כי דווקא המצב הנוכחי, אשר כל העולם עוסק בסוגיא אחת [וכפי שהמליץ פלוני: אמנם אין לי קורנה, אבל הקורונה יש לה אותי, היא השתלטה עלי לגמרי בעדכוניה ופטפוטיה), הוא אשר יתהפך בפתע פתאום (פתאום יבוא האדון ה') לישועה כללית המקפת את סוף העולם ועד קצהו.

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

פורסם: ה' מרץ 26, 2020 9:31 pm
על ידי זאב ערבות
.השוחט כתב:ועוד חשבתי.

ירוק ירק בפניה. מזכיר אותיות קורונה.
עוברת על ידי רוק.
תיסגר - בידוד.
בחז"ל (סו"פ כיצד ומקורו בריש תו"כ) מכאן לדיו, אביה ירוק שבעה, קל וחומר ליריקת השכינה "ארבע עשרה יום". ודוק.

ירק - ירקון
ראו את דברי הנצי"ב בפירוש עמק הנציב לספרי בהעלותך פיסקא יח טור א 6 שורות מלמטה ד"ה וכן הוא אומר ואילך.
ודרך אגב ירקון -366, קורונה - 367.
וראו מהודעה זו והלאה viewtopic.php?f=73&t=49640&start=120#p609992 עוד בענין גימטריאות קורונה

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 29, 2020 10:14 am
על ידי זסבה
משלי יח,יד

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 29, 2020 10:19 am
על ידי מה שנכון נכון
התרגום הנ"ל כבר הובא בפורום. וישנו בעוד פסוקים.
וראה בערוך ובמתורגמן ע' כרה/ כרח.
וזכינו בזה לעצה לקורונה מחז"ל: קקיון דיונה. ובענפוהי ניחן כל כריהי דמערבא. שבת כא, א.
ושייך גם לאשכול ענינא דיומא בדף היומי.
וכו' וכו'.

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 29, 2020 10:56 am
על ידי זסבה
מה שנכון נכון כתב:התרגום הנ"ל כבר הובא בפורום. וישנו בעוד פסוקים.
וראה בערוך ובמתורגמן ע' כרה/ כרח.
וזכינו בזה לעצה לקורונה מחז"ל: קקיון דיונה. ובענפוהי ניחן כל כריהי דמערבא. שבת כא, א.
ושייך גם לאשכול ענינא דיומא בדף היומי.
וכו' וכו'.

אצלנו הגי' בריחי.עיין במתורגמן ערך כרח כתוב מהיעבץ ויותר נראה שצריך לומר בבית

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' מרץ 29, 2020 10:57 am
על ידי מה שנכון נכון
זסבה כתב:
מה שנכון נכון כתב:התרגום הנ"ל כבר הובא בפורום. וישנו בעוד פסוקים.
וראה בערוך ובמתורגמן ע' כרה/ כרח.
וזכינו בזה לעצה לקורונה מחז"ל: קקיון דיונה. ובענפוהי ניחן כל כריהי דמערבא. שבת כא, א.
ושייך גם לאשכול ענינא דיומא בדף היומי.
וכו' וכו'.

אצלנו הגי' בריחי.

לכן הקדמתי לעיין בספרים הנ"ל. ראה בערוך.

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ש' אפריל 04, 2020 9:37 pm
על ידי דרומי
חשבתי היום שהמצב שלנו נרמז בנבואת ישעיהו ו, יא-יב, הפטרת פר' יתרו:

"אם שאו ערים מאין יושב (מקומות מרכזיים שנסגרו ואינם פעילים, כגון נתב"ג), ובתים מאין אדם (בתי כנסת, ישיבות וכלל המוסדות), והאדמה תשאה שממה (פארקים ואתרים, מקומות שמקיימים בהם שמחות כחתונה וכיו"ב וכעת אין פוקד אותם).

ורחק ה' את האדם (אין הכוונה לזה שה' ירחק את האדם ממנו כביכול, שהרי 'מלא כל הארץ כבודו', אלא שיעשה ריחוק בתוך מין האדם גופא בין אדם לחבירו ובין הורים וסבים לבני משפחותיהם), ורבה העזובה בקרב הארץ".

ויהי רצון שנתבשר בשו"ט בקרוב בבריאות שלימה ובשמחה גדולה, ועוד בחודש ניסן זה נזכה לראות בקיום נבואות הגאולה השלימה, "למרבה המשרה ולשלום אין קץ וגו'" (כסיום ההפטרה שם - למנהג האשכנזים).

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: א' אפריל 05, 2020 12:03 am
על ידי נטיעות
דרומי כתב:חשבתי היום שהמצב שלנו נרמז בנבואת ישעיהו ו, יא-יב, הפטרת פר' יתרו:

"אם שאו ערים מאין יושב (מקומות מרכזיים שנסגרו ואינם פעילים, כגון נתב"ג), ובתים מאין אדם (בתי כנסת, ישיבות וכלל המוסדות), והאדמה תשאה שממה (פארקים ואתרים, מקומות שמקיימים בהם שמחות כחתונה וכיו"ב וכעת אין פוקד אותם).

ורחק ה' את האדם (אין הכוונה לזה שה' ירחק את האדם ממנו כביכול, שהרי 'מלא כל הארץ כבודו', אלא שיעשה ריחוק בתוך מין האדם גופא בין אדם לחבירו ובין הורים וסבים לבני משפחותיהם), ורבה העזובה בקרב הארץ".

ויהי רצון שנתבשר בשו"ט בקרוב בבריאות שלימה ובשמחה גדולה, ועוד בחודש ניסן זה נזכה לראות בקיום נבואות הגאולה השלימה, "למרבה המשרה ולשלום אין קץ וגו'" (כסיום ההפטרה שם - למנהג האשכנזים).

אכן, "שממה", בגימ', "זו הקורונה"...

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ו' אפריל 10, 2020 9:12 am
על ידי סיסטעם
מכתב סופר.jpg
מכתב סופר.jpg (4.26 MiB) נצפה 9992 פעמים

Re: קורונה מן התורה מנין

פורסם: ה' אפריל 16, 2020 1:17 am
על ידי סיסטעם
כידוע מאמר חז"ל שבתי כנסיות הם החלונות, עיין מה שכתב הרמח"ל במאמר הגאולה פרק ח':

אוצר החכמה_12808.jpg
אוצר החכמה_12808.jpg (770.63 KiB) נצפה 9638 פעמים


אוצר החכמה_12808 (1).jpg
אוצר החכמה_12808 (1).jpg (710.43 KiB) נצפה 9638 פעמים


אוצר החכמה_12808 (2).jpg
אוצר החכמה_12808 (2).jpg (173.77 KiB) נצפה 9638 פעמים