הודעהעל ידי רחמים » ד' אוגוסט 15, 2012 9:54 pm
מבואר בגמ' שדרכו של הקב''ה לזכות את הרשעים במצוות
וכדאיתא בסנהדרין צו, ב':
תנו רבנן: נעמן גר תושב היה, נבוזר אדן גר צדק היה, מבני בניו של סיסרא למדו תורה בירושלים , מבני בניו של סנחריב לימדו תורה ברבים, ומאן נינהו - שמעיה ואבטליון. מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק. ואף מבני בניו של אותו רשע ביקש הקדוש ברוך הוא להכניסן תחת כנפי השכינה. אמרו מלאכי השרת לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם! מי שהחריב את ביתך ושרף את היכלך תכניס תחת כנפי השכינה?
ועיין ביאור לזה בקדושת לוי כללות הניסים ד"ה והנראה, דהלא וז''ל:
והנה המן שרצה להשמיד ולאבד את כל היהודים והשם יתברך נקם בו ותלו אותו ואת בניו על העץ, והיה הוא כלי שיתקדש שמו יתברך הגדול, ולכן כיון שהיה כלי שיתקדש שמו ברבים, לכן זכה שיצא ממנו 'בני ברק' שלמדו תורה ברבים. וכן סנחרב שהשם יתברך נקם בו נקמה ולא יצא מחשבתו הרעה לפועל, והיה כלי שיתקדש שמו הגדול יתברך, ובאלו האותות שספרו קדושת שמו יתברך יצא ממנו (ר' מאיר) [שמעיה ואבטליון]. אבל נבוכדנצר הרשע שהחריב את בית המקדש ולא יצא ממנו קדושת יתברך שמו, ולכן לא זכה שיצא ממנו איזה צדיק.
ומדוע א''כ למה שאנו לא ניתן לאדם חילוני לזכות בהדפסת ש''ס אם כמובן זה לא מחזיקו במעשיו הרעים?