היימישער כתב:חפש באוצר מחיקת השם במחשב ותמצא נחת, וציינתי לך כאן מקור אחד העוסק בנושא.
יאיר כתב:סתם כך, מה האפשרות האחרת? יהא מונח עד שיבוא אליהו?
היימישער כתב:ממש לא, אם אסור למחוק במחשב, אסור גם לגלול את הדף שהוזכר עליו שם השם מהמסך, וכן אסור לכבות את המסך/מחשב מהרגע שהופיע על המסך שם השם.
אמנם ידוע לי על אדם המקפיד להעביר ממש את כל השמות שכתב (או העתיק) לדיסק מיוחד, ואותו הוא גונז.
אוצר החכמה כתב:אמנם ידוע לי על אדם המקפיד להעביר ממש את כל השמות שכתב (או העתיק) לדיסק מיוחד, ואותו הוא גונז.
לא כ"כ מובן איך שם בדיסק יכול להחשב שם, אבל בזה דנו כבר, אבל הסיפור שהבאת הוא רעיון תמוה שכן העובדה שהוא מעתיק או מעביר לדיסק מיוחד לא משפיעה כלום על השם הנמצא בדיסק שלו והרי זה כמי שמעתיק ספר וגונז רק את ההעתק.
כרם כתב:מי ש"גוזר" את השמות שאינם נמחקים, מעביר אותם לדיסק וגונז אותם - עושה תרתי דסתרי.
אם יש כאן שם שמים, הרי כשהוא "גוזר" הוא מוחק אותם ממקום אחד ומתיחס אליהם שאין בהם קדושה, ומה לו לגנוז את ההעתק? "יגזור" גם את ההעתק.
לייטנר כתב:כרם כתב:מי ש"גוזר" את השמות שאינם נמחקים, מעביר אותם לדיסק וגונז אותם - עושה תרתי דסתרי.
אם יש כאן שם שמים, הרי כשהוא "גוזר" הוא מוחק אותם ממקום אחד ומתיחס אליהם שאין בהם קדושה, ומה לו לגנוז את ההעתק? "יגזור" גם את ההעתק.
את זה לא הבנתי. אם יש בידך עיתון שהודפס בו שם קדוש, דרך משל, האם אין באפשרותך לגזור את השם ממנו כדי לגונזו?!
אני משער שזו תפיסתו של אותו יהודי.
אTKH כתב:בזמנו (לפני כ-13 שנה) נשאל הגר"ח קנייבסקי לגבי מחיקת השם ממסך, והשיב שמותר מפני שזה רק "כיבוי אורות" ולא מחיקה.
אברהם גולדשמיד כתב:[b]אTKH כתב:בזמנו (לפני כ-13 שנה) נשאל הגר"ח קנייבסקי לגבי מחיקת השם ממסך, והשיב שמותר מפני שזה רק "כיבוי אורות" ולא מחיקה.
נושא זה מזכיר לי דיון אחר שמאותו עניין:
האם מותר בחול המועד לכתוב מעל גבי המקלדת (כידוע ישנם כאלו הנוהגים שלא לכתוב בחול המועד)?
אני הק' בדקתי קצת את הנושא הזה ומצאתי 'רבנים' שאוסרים ויוצאים בשף קצף על אותם אלו שמתירים, ועד להתבטאויות חריפות וכו'.
לעומת זאת ישנם רבנים שמתירים זאת בפה מלא, וכמובן יש את אלו ש'באמצע': "לכתוב מותר להדפיס אסור", או: "לכתחילה אסור בדיעבד מותר", ועוד.
אמנם דעת לנבון נקל שמותר לכתחילה וזאת מפני שהרישום שעל גבי המחשב אינו תופס הלכתית, הוא לא נחשב כאותיות אלא כאור ותו לא.
על אלו שאוסרים לא נותר לי אלא לומר עליהם שאלו מאותם "בטלנים" אשר בבית המדרש שאינם יודעים כלל מהו מחשב...
--
כן שמעתי שגם פסק הרב עובדי' יוסף.
אברהם גולדשמיד כתב:נושא זה מזכיר לי דיון אחר שמאותו עניין:
האם מותר בחול המועד לכתוב מעל גבי המקלדת (כידוע ישנם כאלו הנוהגים שלא לכתוב בחול המועד)?
אני הק' בדקתי קצת את הנושא הזה ומצאתי 'רבנים' שאוסרים ויוצאים בשף קצף על אותם אלו שמתירים, ועד להתבטאויות חריפות וכו'.
לעומת זאת ישנם רבנים שמתירים זאת בפה מלא, וכמובן יש את אלו ש'באמצע': "לכתוב מותר להדפיס אסור", או: "לכתחילה אסור בדיעבד מותר", ועוד.
אמנם דעת לנבון נקל שמותר לכתחילה וזאת מפני שהרישום שעל גבי המחשב אינו תופס הלכתית, הוא לא נחשב כאותיות אלא כאור ותו לא.
אחד הלומדים כתב:האם יש מישהו שדן בטכנולוגיה החדשה הנקראת 'דיו אלקטרוני' שמסברא זה יותר חמור ממסך רגיל של מחשב?
אוצר החכמה כתב:אחד הלומדים כתב:האם יש מישהו שדן בטכנולוגיה החדשה הנקראת 'דיו אלקטרוני' שמסברא זה יותר חמור ממסך רגיל של מחשב?
אני באמת לא מבין איך שם זה מותר ושלחתי לשאול את המוציאים בדיו אלקטרונית ולא קיבלתי תשובה ברורה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים