מדוע סוכה עגולה כשרה והעשויה כצריף פסולה?
פסק השו"ע או"ח תרל"ד ס"ב וז"ל: אם היא (הסוכה) עגולה, צריך שיהא בה כדי לרבע שבעה על שבעה. מוכח שאף שסוכה בעלת שתי דפנות פסולה, לא בעינן מחיצות "ניכרות" בסוכה אלא די שיש כאן דין מחיצות.
לאומת זאת בסי' תרל"א, י' נפסק: סוכה שאין לה גג, כגון שהיו ראשי הדפנות דבוקות זו בזו כמין צריף, או שסמך ראש הדופן של סוכה לכותל, פסולה; ואם היה לה גג, אפילו טפח, או שהגביה הדופן הסמוך לכותל מן הקרקע טפח, הרי זו כשרה. וביאר המשנה ברורה (ס"ק כח) פסולה - אפילו אם עשה הדפנות המשופעים מסכך כשר דאין כאן לא דופן ולא גג:
וצ"ב מאי שנא דפנות דלא בעינן ניכרות עד איפה דופן אחת ועד איפה הדופן השניה ואילו בגג בעינן שיהיה ניכר איפה הדופן ואיפה הגג?
וי"ל בפשטות שעיקר הסוכה זה הסכך שעל שמו נקראת סוכה ולכן בסכך בעינן שיהיה ניכר מהדפנות, אבל הא שבעינן ג' דפנות בא רק לאפוקי דלא סגי בב' דפנות אבל אין צורך ששלושת הדפנות תהינה ניכרות כל אחת לעצמה.