גלילי כתב:בברכת אתה גבור אני ספרתי רק את חתימת הברכה, כיון שפתיחת הברכה כתובה בצורה שונה בסידורים, כך שאולי הכוונה שם לשם אדנות.
זקן ששכח כתב:בעקבות דבריך גלילי אני מביא פירוט של ברכות י"ח, אם יהיה צורך ויהיה לי פנאי אפרט מחר בע"ה גם את האזכרות שבתוכחה.
את דבריו של רייניץ לא יכולתי לראות כרגע (האם תוכל להעלותם?), כך שאינני יכול להתייחס אליהם.
הפירוט: מגן אברהם 2, אתה גבור 2, אתה קדוש 1, אתה חונן 1, השיבנו 1, סלח לנו 1, ראה נא 1, רפאנו 2, ברך עלינו 2, תקע 1, השיבה 2, ולמלשינים אינו בחשבון. על הצדיקים 2, ולירושלים 1, את צמח 1, אב הרחמן 2, רצה 2, מודים 2, שים שלום 2.
דומני שיש כ"ח אזכרות לבד מברכת המינים. האם טועה אני?
זקן ששכח כתב:גלילי כתב:בברכת אתה גבור אני ספרתי רק את חתימת הברכה, כיון שפתיחת הברכה כתובה בצורה שונה בסידורים, כך שאולי הכוונה שם לשם אדנות.
למיעוט ידיעתי היינו הך. הלא כך נאמר 'זה שמי לעלם', שהשם נכתב כהוי"ה ונקרא באדנות. ושמא טועה אני ויעמידוני על טעותי?
זקן ששכח כתב:גלילי כתב:בברכת אתה גבור אני ספרתי רק את חתימת הברכה, כיון שפתיחת הברכה כתובה בצורה שונה בסידורים, כך שאולי הכוונה שם לשם אדנות.
למיעוט ידיעתי היינו הך. הלא כך נאמר 'זה שמי לעלם', שהשם נכתב כהוי"ה ונקרא באדנות. ושמא טועה אני ויעמידוני על טעותי?
זקן ששכח כתב:כתב בעל הטורים, דברים כח סח:
"כ"ו שמות בתוכחה כנגד כ"ו שמות שבתפלת י"ח, חוץ מברכת המינין, להגן מכ"ו שמות שבתוכה".
1. צ"ב מה שכתב "להגן מכ"ו שמות שבתוכה". לכאורה יש צורך בהגנה מהקללות ולא מהשמות.
איש_ספר כתב:בכל סידורי דווקני אתה גבור באדנות.
ושמעתי שהוא מיוסד על ועתה יגדל נא כח אדני שהוא גם באדנות.
[ומכאן קשה על מרן רי"ז הלוי דמנ"ל דהמברך מתכון להויה הנקראת באדנות
ודלמא אין כונתו אלא לאדנות כ: אדני אלהים אתה החילות להראות את עבדך את גדלך ואת ידך החזקה אשר מי אל בשמים אשר יעשה כמעשיך וכגבורתיך].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים