אברהם כתב:אמנם הוא שולח לעיין בדבריו הרחבים יותר בנפלאות מתורתך, אבל לא מצאתי ספר כעי"ז באוצר. [ידידי איש הספר, האם תעזרני?]
בנשק כתב:אברהם,
לי בזה דרך אחרת, דהוא מנפלאות לה"ק דלשון נופל על לשון, וכיוון שהיא שפת האמת ובה נברא העולם וכל מלותיה שרשים לנקראים בשם, וזה סוד לזאת יקרא אשה כי מאיש לוקחה זאת, ולכן חלוקת הפרסה נקראת מפרסת והיינו שמפרסת פרסה הוא שורש אחד בלה"ק שנגזר ממה שהפרסה עתים פרוסה ודו"ק.
וכן הבהמה נקראת בעיר ע"ש שמבערת ואוכלת העשב [ובאמת גם תפארת מליצה הוא זה שלא מצינו מק"א שנקראת כך בהמה ורק כאן שמדובר בביעור].
זקן,
בנחש הנחושת יש ענין מופלא יותר, דאי' שם שהקב"ה א"ל למשה לעשות נחש, ומנפשיה עשאו נחושת, דל' נופל על לשון, ויש בזה ביאור עמוק נפלא לא' הת"ח בדורנו, אם יחפצו בו החברים אולי אעלנו, וכעת אמהר לתפילת השחר, שנצנוצי חמה כבר ממשמשים ובאים.
אברהם כתב:יש להוסיף עוד שגם התחדשות השנה נקראת 'תשובת השנה' [כמוש"כ ויהי לתשובת השנה לעת צאת המלכים']. וא"כ מדוקדק היטב שכאשר השנה שבה אזי אנו שבים לשמוע בקול ה' ואליו והוא שב להטיב לנו ולהשיבנו אל ארצנו וכו'.
הכל עניין אחד של חזרה לנקודת הפתיחה, לשוב.
אברהם כתב:מכאן תקוה גדולה למיואשים רבים האומרים כל כך הרבה ראשי שנים עברו עלינו ולא עלתה בידינו לשוב בתשובה עקבית, ולמה נצליח הפעם.
בנשק כתב:ביאורך נאה, אבל בפסוק בשמות במחכ"ת אינך צודק, דאין דרך תפארת לשון תוה"ק בחרוזים בשום מקום, וגם לא כאן, כמובן.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 122 אורחים