מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

קבלה מרב הונא לעין הרע

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

קבלה מרב הונא לעין הרע

הודעהעל ידי איש רגיל » ד' יוני 26, 2013 2:16 am

בספר קרניים מערכת י הביא קבלה מרב הונא שמי שנפגע מעין הרע יאמר הפסוק ואני ברוב חסדך וכו'. והביאו הבני יששכר ברגל ישרה מערכת ע. ואף שבספר קרניים עצמו לא מופיע בדיוק כך, מ"מ כך פירוש דבריו רבי שמשון מאוסטרופולא בפירושו דן ידין.
קרניים - קבלה מרב הונא.png
קרניים - קבלה מרב הונא.png (86.59 KiB) נצפה 2789 פעמים

האם מישהו מחו"ר הפורום יודע איך הגיעה הקבלה מרב הונא, ומי עוד הביאה?

יאיר
הודעות: 10739
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: קבלה מרב הונא לעין הרע

הודעהעל ידי יאיר » ד' יוני 26, 2013 2:58 am

עוד בענין:
*
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 14_574.pdf
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 14_575.pdf
בהערות למטה לג [א] והלאה.

*
http://www.seumarom.org/EvilEye.html
סגולה להסרת עין רעה
יאמר ג' פעמים: ואני תפילתי לך ידוד עת רצון אלהים ברב חסדך ענני באמת ישעך.

יאמר את השם ושם האם ג' פעמים: ואח"כ יאמר: רבונו של עולם בעל השמות היוצא מהפסוק ואני ברוב חסדך אבוא ביתך אשתחוה אל היכל קדשך ביראתך מהראשי תיבות ומסופי תיבות ומאמצעי תיבות תסיר העינא בישא מ-(פ"ב פלונית) אמן, ויהי רצון כאילו כונתי כל הכוונות שכון בהם רב הונא עליו השלום.
ממוה"ר מנחם מנדל מרימנוב זיע"א

*
ויקטקסט "חידושי הגאון מסוסנוביץ (שטנצל)/קהלת שלמה/אות ס" (מס' 3)
עיין בשער הכולל (דף ח:) בשם ספר דן ידין [שם כתוב מר' שמשון מאוסטראפאליע שקבלה מרב הונא לומר פסוק ואני ברב חסדך אבוא ביתך אשתחוה אל היכל קדשך ביראתך (תהילים ה, ח) עיי"ש], ועיין בספר 'דרך האמונה ומעשה רב' (דף לט) [יאמר הפסוק הנ"ל ארבעים פעמים ויהיה ת' תיבות, ומבטל עי"ז ר"ע עי"ן בגימטריא ת' ויאמר על דעת רב הונא ועיי"ש].

*
http://sgula.info/%D7%A1%D7%92%D7%95%D7 ... %A8%D7%A2/
לומר את הפסוק: "ואני ברוב חסדך אבוא ביתך אשתחווה אל היכל קדשך ביראתך".
תפילה נגד עין הרע וכנגד שאר עינא בישא:

ואני תפילתי לך ה' עת רצון אלוהים ברב חסדך ענני באמת ישעך, ואני ברב חסדך אבוא ביתך אשתחווה אל היכל קדשך ביראתך, בן פורת יוסף בן פורת עלי עין בנות צעדה עלי שור. רבונו של עולם בכוח השמות הקדושים היוצאים מן הפסוקים האלה מראשי התיבות ומאמצעי תיבות תסיר עין הרעה מן פב"פ ותשלח לו (לה) במהרה רפואה שלמה מן השמים, אמן סלה נצח ועד. ויהי רצון כאלו כיוונתי כל הכוונות שכיון בהן רב הונא עליו השלום.


משביע אני עליכם כל מני עינא בישא, עינא אוכמא, עינא צרובא, עינא תכלתא, עינא ירוקה, עינא ארוכה, עינא קצרה, עינא רחבה, עינא צרה, עינא ישרה, עינא עקומה, עינא עגולה, עינא שוקעת, עינא בולטת, עינא רואה, עינא מבטת, עינא בוקעת, עינא שואבת, עינא דדכורא, עינא דנוקבא, עינא דאיש ואשתו, עינא דאישה ובתה, עין דאישה וקרובתה, עין דבחור, עין דזקן, עין דזקנה, עין דבתולה, עין דבעולה, עין דאלמנה, עין דנשואה, עין דגרושה, וכל מין עינא בישא שיש בעולם, שראתה והביטה ודיברה בעין הרע על פב"פ.

גזרא נא ואשבענא לכון בההוא עינא עילאה, עינא קדישא, עינא חדה, עינא חוורא עינא דאיהי, חיור גו חיור, עינא דכליל כל חיור, עינא דכלא ימינא, עינא פקיחא, עינא דאשגחותא תדירא, עינא דכלא רחמי, עינא דאיהי רחמי גו רחמי, ינא דכליל כל רחמי, עינא דלית עלה גבנוני, עינא דלא אדמיך ולא נאים. עינא דכל עיינין בישין את כפיין ואת טמרן לגו כיפין מן קדמוהי. ענא דנטיר לישראל. כדכתיב הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל. וכתיב הנה עין ה' אל יראיו למיחלים לחסדו. בההיא עינא עילאה נזירת ואשבעית עליכון כל מין עינא בישא שתסירו ותערקו ותברחו מעל פב"פ ולא יהיה לכם כח לשלוט בו לא ביום ולא בלילה, לא בהקיץ ולא בחלום. ולא בשום איבר מרמ"ח איבריו ולא בשום גיד משס"ה גידיו (לנקבה – ולא בשום איבר מאבריה ולא בשום גיד מגידיה), ולא בשערותיו ולא בציפורניו (לנקבה – ולא בשערותיה ולא בציפורניה), מעתה ועד עולם. אמן נצח סלה ועד. "אתה סתר לי מצר תצרני רני פלט תסובבני סלה". "סלה תסובבני פלט רני תצרני מצר לי סתר אתה". "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין בנות צעדה עלי שור". "שור עלי צעדה בנות עין עלי פורת בן יוסף פורת בן".

ואומרים יושב בסתר וכו' (פרק צ"א בתהילים).

*
ובחיפוש באוצר (דיסקשיח/מקוון): "הונא חסדך אשתחוה" תמצא עוד.

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: קבלה מרב הונא לעין הרע

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ד' יוני 26, 2013 9:49 am

איש רגיל כתב:האם מישהו מחו"ר הפורום יודע איך הגיעה הקבלה מרב הונא, ומי עוד הביאה?

רק השערה קלה והצעת כיוון חיפוש:
דבר מעניין שמצינו שרב הונא מייחס חשיבות לפתחין דווקא, כמו (שבת כג.) אמר רב הונא: חצר שיש לה שני פתחים צריכה שתי נרות; (ב"ב יא.) אמר רב הונא חצר מתחלקת לפי פתחיה. אולי זה איכשהו קשור. ויתכן מאוד שאין הסגולה ישירות מרב הונא, אלא לפי התוכן הפנימי שבדבריו.
[ושוב, זאת רק השערה שצריכה בדיקה, ולאחרונה כתבתי לשער כך גם בסגולת רב פפא שמובאת ג"כ מר"ש מאוסטרופולא viewtopic.php?f=17&t=13858]

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: קבלה מרב הונא לעין הרע

הודעהעל ידי איש רגיל » ד' יוני 26, 2013 9:36 pm

יאיר כתב:עוד בענין:
*
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 14_574.pdf
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 14_575.pdf
בהערות למטה לג [א] והלאה.

יישר כח גדול לר' יאיר.
מי הוא בעל המחבר?

יאיר
הודעות: 10739
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: קבלה מרב הונא לעין הרע

הודעהעל ידי יאיר » ה' יוני 27, 2013 12:57 am

http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=529
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=531

'חוסן ישועות' לר' חיים ישעיה הכהן לקצוש"ע - ר' שלמה גאנצפריד.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: קבלה מרב הונא לעין הרע

הודעהעל ידי איש רגיל » ה' יוני 27, 2013 12:08 pm

ושוב יישר כח לר' יאיר.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 214 אורחים