חכם באשי כתב:אולי,
עזרת גברים ועזרת נשים.
אם כי, שבבתי הכנסת העתיקים לא היתה, כנראה, עזרת נשים.
חכם באשי כתב:טוב, אם אתה רוצה להתבדח, בשמחה. אבל תודיע, ופשוט לא אתאמץ מדי עבורך. או.קיי?
חכם באשי כתב:הבימה המוגבהת בבית הכנסת היא בדומה לבימה שעשו למלך במוצאי שמיטה ('הקהל').
מאירי כתב: (במידה ויש מקור לכך א"כ יש ענין יותר לעשות עזר"נ מוגבהת בגזוזטרא בדומה לביהמ"ק, ולא שמענו כן)
הכהן כתב:מאירי כתב: (במידה ויש מקור לכך א"כ יש ענין יותר לעשות עזר"נ מוגבהת בגזוזטרא בדומה לביהמ"ק, ולא שמענו כן)
מסתמא הדברים ידועים לכותב, שעזרת נשים לא היתה מוגבהת. הגזוזטרא היא שהיתה מוגבהת.
בברכה המשולשת כתב:יש תשובה של הצדיק הגאון רבי אליהו מגריידיץ על הדמיון בין ביהכ"נ לבית המקדש
בברכה המשולשת כתב:כמדומני בכתב העת מוריה באחת מהקבצים האחרונים
מאירי כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני בכתב העת מוריה באחת מהקבצים האחרונים
קריינא דאיגרתא וכו'
בברכה המשולשת כתב:מאירי כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני בכתב העת מוריה באחת מהקבצים האחרונים
קריינא דאיגרתא וכו'
לצערי הרב, איני יודע איך לעשות זאת, אחרת הייתי מפנה מיד (ואם יושם לב, אף פעם לא עשיתי כאן הפניה מקושרת או לינק- לא לאשכול אחר, לא לספר באוצר, ולא לאתר כלשהו- כי איני יודע כיצד. ועל אף שהסבירו לי הת"ח שבכאן- לצערי לא הבנתי)
איש רגיל כתב:וחשבתי שמא בכלל הענין לעשות חלונות בבית הכנסת הוא כנגד החלונות שהיו בבית המקדש.
מאיר סובל כתב:אכן יש תשובה בחתם סופר חלק או"ח להשוות צורת בית כנסת לקודש שבבית המקדש.
הלא היא בתשובה כ"ח בענין מקום הבימה, וז"ל: לדמותו לביהמ"ק בכל האפשרי ואין לשנות בבית מקדש מעט שלנו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 104 אורחים