מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרבי משומרי אמונים זי"ע

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
מורה צדק
הודעות: 1560
הצטרף: ד' יולי 14, 2010 12:03 am

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי מורה צדק » ה' אוגוסט 30, 2012 9:05 am

צניעומעלי כתב:אשמח מאוד לקבל הקלטה של ניגונים מסדר קידוש ליל שבת (שארך אצלו שעה שלימה!!! התחיל בסביבות השעה 11-11.30 ונגמר הרבה אחרי חצות).


אתה בטוח במה שאתה מבקש?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי יאיר » ה' אוגוסט 30, 2012 9:08 am

נראה דכונתו לניגונים אלו שהוקלטו בחול (וכבר היה דיון בפורום לגבי הקלטה בשבת).

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי צביב » ה' אוגוסט 30, 2012 3:42 pm

היו שניסו להקליט במוצאי שבת - לאחר זמן ר"ת
והרבי זצ"ל היה בודק לפני שהתחיל בדבריו, שאין הקלטה
ואמר שאם יקליטו יפסיק לדבר בס"ג
[קצרתי כאן,]

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ו' אוגוסט 31, 2012 1:03 am

הגיע במייל
קול אמונים גליון קסד.pdf
(7.57 MiB) הורד 1351 פעמים

תולדות
הודעות: 714
הצטרף: ש' יולי 10, 2010 9:27 pm
יצירת קשר:

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי תולדות » ב' ספטמבר 03, 2012 10:29 pm

אם כוונתך לשירים ששרים לפני הקידוש בחצרות תולדות אהרן, יש את זה בדיסק של תולדות אברהם יצחק.

צניעומעלי
הודעות: 36
הצטרף: ג' פברואר 07, 2012 3:50 am

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי צניעומעלי » ג' ספטמבר 04, 2012 2:36 am

כוונתי לזה, אבל יצא לי להיות פעם גם בתולדות אהרן, ושם קיצרו מאוד יחסית לאדמו"ר משומרי אמונים שהאריך כשעה שלימה. או שהוא האוטנטי כפי שנהג אביו, או שמדובר בתוספות וחידושים משלו. בכל מקרה הייתי מאוד רוצה את שלו, כמובן התכוונתי לניגונים שהוקלטו ביום חול כמו שפירש 'יאיר' את דברי.

שפה ברורה
הודעות: 638
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2012 10:25 pm

Re: דעת תורה

הודעהעל ידי שפה ברורה » ב' אוקטובר 28, 2013 4:56 pm

נתקלתי באשכול זה, ונפלאתי לראות מה ששנה ושילש בדברי האהבת יונתן המועתק לעיל, והיינו אחר שיהיה כבר הקיבוץ גליות אז יהיה מלחת גוג ומגוג, כמבואר במדרשים, ועל זה קאי דבריו שלא יצאו מארץ ישראל. וראה באהבת יונתן פ' ואתחנן ד"ה על הר גבוה, שאפילו בהסכמת כל האומות אסור לעלות לארץ ישראל, דאולי אין עתה הזמן האמיתי רק עת רצון לפי שעה, ע"ש. ועכ"ח דכוונתו אחר שכבר בא הגאולה שלימה, וכנראה מזה דס"ל להאדמו"ר משומרי אמונים ז"ל דכבר היה אתחלתא דגאולה, כדעת המזרחיים

אמרתי אחכמה
הודעות: 1877
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 6:05 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי אמרתי אחכמה » ב' אוקטובר 28, 2013 7:42 pm

מלאך ה' צבאות כתב:
בית שביעי כתב:אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: כל הגלות היה רק שמדות וגזירות, אלפיים שנה לא ראו חסדים אולי לפעמים, והיום ברוך השם זה ארבעים שנה מאז מלחמת ששת הימים רואים ניסים גלויים.

מה היה אומר על זה אביו ה"שומרי אמונים"?

ה'שומרי אמונים' (ר' אהרן) זצ"ל נפטר עוד לפני הקמת המדינה.
הקנאות-הסאטמורית התחילה בתו"א אצל האדמו"ר מתו"א (ר' אברהם-יצחק) שהיה תלמידו של הרה"ק מסאטמאר זצ"ל.
האדמו"ר משו"א (ר' אברהם-חיים) החשיב עצמו כחסידו של הרה"ק מבעלז זי"ע.

שפה ברורה
הודעות: 638
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2012 10:25 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי שפה ברורה » ב' אוקטובר 28, 2013 7:46 pm

בהחומה (כמדומה שנת תש"ה) מצאתי כמה פעמים מוזכר האדמו"ר משומרי אמונים האחרון שנדב להם סכום הגון
ובזכרוני שמוזכר שם כמה עניני קנאות מר' אהרן זצ"ל, ואינו תח"י כעת

אבל זה ברור שהאדמו"ר האחרון תמך בהם בממון בחיים חיותו של אביו
וכנראה אחר פטירת אביו ואחר בואו של הרה"ק מבעלזא הוקרר מקנאותו

אורחות חיים

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי אורחות חיים » ב' אוקטובר 28, 2013 9:49 pm

מחיקה של מה שהיה מיועד לפרטי.
נערך לאחרונה על ידי אורחות חיים ב ב' אוקטובר 28, 2013 10:00 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

שפה ברורה
הודעות: 638
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2012 10:25 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי שפה ברורה » ב' אוקטובר 28, 2013 9:55 pm

לשאלתי לא השבת כלום, מה דוחקו לילך עד קצה האחרון ליתן ממון לעתון החומה של נ"ק, אם היה מצדד למרכז הרב שאף האגודאים היו נגדה

אם כי מחקת דבריך, מ"מ בגוף הראיה שבאת עליו ממה ששידך עצמו עם האדמור מזוועהיל זי"ע, כל מי שמכיר בטוב אנשי ירושלים, יודע שלא היה בזה משום פיסול שידוכין, ובפרט באדמו"ר שרצה לעשות שידוך עם בת קדושים,
נערך לאחרונה על ידי שפה ברורה ב ב' אוקטובר 28, 2013 10:06 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

אורחות חיים

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי אורחות חיים » ב' אוקטובר 28, 2013 10:03 pm

שפה ברורה כתב:לשאלתי לא השבת כלום, מה דוחקו לילך עד קצה האחרון ליתן ממון לעתון החומה של נ"ק, אם היה מצדד למרכז הרב שאף האגודאים היו נגדה

זה לא היה אמור להיות תשובה לשאלה אלא תגובה בפרטי למישהו כאן ולכן מחקתי.
בכל מקרה הדבריים הם לגבי ר' שלמה מזוויהל/זווהיל ונכדו ר' מרדכי שהיה חותנו של הרב מ"שומרי אמונים" זצ"ל, ולא לגבי הרבי מ"שומרי אמונים" עצמו.

זבול
הודעות: 92
הצטרף: ד' אוקטובר 16, 2013 12:38 am

Re: דעת תורה

הודעהעל ידי זבול » ב' אוקטובר 28, 2013 10:28 pm

שפה ברורה כתב:נתקלתי באשכול זה, ונפלאתי לראות מה ששנה ושילש בדברי האהבת יונתן המועתק לעיל, והיינו אחר שיהיה כבר הקיבוץ גליות אז יהיה מלחת גוג ומגוג, כמבואר במדרשים, ועל זה קאי דבריו שלא יצאו מארץ ישראל. וראה באהבת יונתן פ' ואתחנן ד"ה על הר גבוה, שאפילו בהסכמת כל האומות אסור לעלות לארץ ישראל, דאולי אין עתה הזמן האמיתי רק עת רצון לפי שעה, ע"ש. ועכ"ח דכוונתו אחר שכבר בא הגאולה שלימה, וכנראה מזה דס"ל להאדמו"ר משומרי אמונים ז"ל דכבר היה אתחלתא דגאולה, כדעת המזרחיים


אעתיק ממ"א ע"ז הדיון, ויש עוד ע"ז מחלוקת בין חכמי ישראל מאז היתה לגוי עד עולם:

5. דעת הרבי מסטמר שהשבועות קיימות גם בא"י וגם לאחר הקמת המדינה ש"שלא יעלו בחומה" הכוונה עלייה מרובה אפילו ברשות האומות, ו"שלא ימרדו באומות" הכוונה לכל מרידה גם בא"י וגם בחו"ל. גדולי עולם רבים (גם בדורות קדומים לרבי מסטמר, וגם אחריו) חלקו גם על פירושן של השבועות, וגם על קיומן בא"י ולאחר הקמת המדינה (כולל כאלה שהיו נגד הציונות והמדינה):
א. רש"י על "שלא יעלו בחומה" פירש "יחד, ביד חזקה", כלומר השבועה היא מתקיימת רק כאשר רבים מישראל עולים ביחד ובכוח=בלי רשות מהאומות. בשו"ת "אבני נזר" (יו"ד, סימן תנ"ד, סעיף נ"ו) הסיק מדברי רש"י שכאשר יש רשות מהאומות לעלות לא"י (אם יש איסור הלכתי בזה, ול"אבני נזר" עצמו כאמור לעיל השבועות אינן הלכתיות) בטל איסור השבועות (שהרי אם יש רשות מהאומות אז אין גם מרידה בהן כי הן מרשות) ומצווה לעלות לא"י.
בשו"ת "מלך שלם" (מאת הגאון הרב שמואל שלם שהיה מחכמי סלוניקי ותלמידו של הרב אברהם גטניו) הביא ראיה שרק עלייה ביד חזקה נאסרה. במגילה נ"ב, ע"א נאמר: "קובל אני עליך כורש. אני אמרתי: 'הוא יבנה עירי ויקבץ גלויותי (= את כל ישראל על גלויותיהם) והוא כורש אמר: 'מי בכם מכל עמו ויעל' (=רק חלק מישראל)." וכך הסביר הרשב"א: "שלכן לא הייתה הגאולה שלמה, ועוד גלות בבל נמשכת, שלא נתקבצו כולם, רק מקצתם כמאמר כורש: 'מי בכם מכל עמו'. ולא היה הבניין שלם ולא תהיה הגאולה שלמה עד זמן המשיח, כי הוא יקבוץ הכל ויבנה הבית שלם, מה שלא עשה כורש." נמצא שרצונו של הקב"ה היה שיעלו בחומה, ומדוע השביעם שלא יעלו בחומה? אלא פירש רש"י שהכוונה ביד חזקה, כלומר שלא ברשות כפי שדייק בפשטות ה"אבני נזר" ברש"י, ואם זה ברשות האומות, אין איסור בשבועות.
המהרש"א כתב: 'ודאי דרשות לכל אחד מישראל לעלות לא"י, אלא שלא יעלו ביחד ביד חזקה, ולבנות להם חומות ירושלים, ונחמיה שאמר: "ונבנה חומות העיר", ברשות המלך היה כמו שכתוב שם." מבואר בדבריו שאם עולים ברשות מותר גם ביחד ביד חזקה, שהאיסור לעלות ביחד ביד חזקה הוא רק שלא ברשות.
הגאון הרב חיים פלאג'י (בשו"ת "נשמת כל חי", יו"ד, סימן מ"ט עמ' ר') כתב שלדעת הרשב"ש (שכתב שמצוות יישוב א"י על היחידים ולא על הכלל מכיוון שמושבעים אנו שלא לעלות בחומה נגד רצון מלכויות), אם האומות יתנו לישראל רשות לעלות, מותר לעלות כחומה, וזו גם דעת הגר"ח פלאג'י עצמו שדחה את ה"יפה קול" (מהר"ש אשכנזי, שהרבי מסטמר מסתמך עליו) שכתב 'שאף ברשות המלכויות אין לעלות יחד לא"י' (בפירוש "יפה קול" לשיה"ש רבה ב', ז').
הגרע"י שלזינגר (בעל "לב העברי") כתב: "ברשות היא מצוות עשה לדורות ומתחייב כל אחד ממנו, ואפילו בזמן הגלות." ("ברית עולם", דף מ"ט, ע"ב)
הגרצ"ה קלישר השיב לטענה שתעמולתו למען יישוב א"י היא בניגוד לשבועה שלא יעלו כחומה וכתב: "וכי יעלה על הדעת שכאשר עמד נחמיה לפני המלך ארתחששתא ויתחנן לפניו לבנות חומות ירושלים, הגם זה כעובר על השבועה הלזו?... והלא לא בחזקה הלך, רק בפעולת תחנונים נתן יתברך חינו בעיני המלך, וחפץ ה' בידו הצליח, כן ישיב בעל המסיבות יתברך לנו." ("דרישת ציון", ירושלים תשכ"ד, עמ' קמ"ז-קמ"ח)
כך גם דעת ר' ישראל חיים מורגנשטרן, הרבי מקוצק-פילוב ב"שלום ירושלים", פיטרקוב תרפ"ה, סימן ז' בסופו, ד"ה "העולה מדברינו להלכה", עמ' כ"ד.
וכך כתב הגאון הרב משה יהושע יהודה לייב דיסקין (הידוע כמהרי"ל דיסקין): " 'זכו, עם ענני שמיא' - עם ענני נסים ונפלאות, 'לא זכו, דבר אנשא' - תהיה אתחלתא דגאולה ברשיון הממשלות" ("הפלס" תרס"ד, עמ' 435; הובא ע"י הרב רפאל קצנלנבוגן ב"המעיין", תשרי תשכ"ח, עמ' 53).
לעיל בסוגריים הובא שהרבי מסטמר בדעתו שהשבועה שלא יעלו בחומה היא גם ברשות האומות מסתמך על ה"יפה קול" שכאמור הגר"ח פלאג'י דחה אותו, וכן מסתמך על ה"אהבת יהונתן" בהפטרת ואתחנן. להלן נראה שממקורות אחרים של הגר"י אייבשיץ (כולל ב"אהבת יהונתן עצמו), דעתו אינה שוללת עלייה ברשות האומות, וכוונתו בהפטרת ואתחנן (שברורה גם מדברים ב"יערות דבש") שבגלל פחד כנסת ישראל שעדיין הזמן לא מתאים היא מבקשת שיהיה "עד שיחפץ", אך לא מדובר באיסור מהקב"ה. בפירושו להפטרת שופטים ב"אהבת יהונתן" כותב הגר"י אייבשיץ שאיסור השבועה שלא יעלו כחומה הוא רק להילחם בחזקה נגד האויב (ד"ה "התעוררי, התעוררי, קומי ירושלים אשר שתית מיד ה'" וכו', עמ' ע"ה ושם, ד"ה "אין מנהל לה"). ברור מדבריו כאן שאם זה ברשות האומות ולא צריך להילחם נגדם, אין איסור שלא לעלות בחומה. יש להוסיף כאן מה שכותב בהפטרת עקב שישראל יעלו לא"י לפני בוא המשיח ("דלעתיד כשיגיע עת דודים" - "וישיב את שבות ציון כבתחילה"), מה שנחשב לפי הרבי מסטמר לעברה על השבועות. כן יש לדייק שבהפטרת שופטים הזכיר במפורש את השבועה שלא יעלו בחומה ('השביע הקב"ה את ישראל שלא יעלו בחומה') וכותב כאמור שהאיסור בזה הוא כשצריכים להילחם נגד הגויים (וכאשר יש רשות אז לא צריך להילחם, ולכן אז אין איסור), ולעומת זאת בהפטרת ואתחנן לא מזכיר במפורש שבועה זו, וכותב שם: "דכנסת ישראל צווחה באלה ובשבועה... ולכן ביקשה כנסת ישראל עד שתחפץ" (הפטרת ואתחנן, ד"ה "על הר גבוה עלי לך", דף ע', ע"ב). לא מדובר בדבריו באיסור מהקב"ה לעלות בחומה עד שתחפץ אלא שכנסת ישראל פוחדת שאולי עדיין לא הגיע זמן מתאים ומבקשת שיהיה "עד שתחפץ", ומעולם לא הייתה כוונת הגר"י אייבשיץ לומר אף בדברי דרוש שעלייה בחומה אסורה אף ברשות (וכן ראה דבריו בפרשת עקב, ד"ה "מיהרו בניך, מהרסיך ומחריביך ממך יצאו", עמ' 144). לכן ההסתמכות על ה"אהבת יהונתן" כדי לומר שגם עלייה ברשות אסורה משום השבועה שלא יעלו בחומה, אין לה שום בסיס. וכן ב"יערות דבש" מבאר אותה נקודה שבהפטרת ואתחנן ב"אהבת יהונתן" וכותב: 'אבל ידוע מ"ש במדרש הנעלם: "'אם תעירו את האהבה עד שתחפץ' - 'עד שיחפץ' לא כתיב אלא 'עד שתחפץ', והיינו כי הקב"ה ביקש לרחם על בניו, אבל כנסת ישראל אינה רוצה עד שיהיה כ"כ מובטח שאינם חוזרים ונגלים, כי אם יהיו חוזרים להיגלות א"כ יהיה קשה מקודם, לכן כתיב עד 'שתחפץ'".' ("יערות דבש" ח"א, דרשה בקהילת מיץ, ב' באב שנת תקה"ל, דרוש י' בסופו, עמ' ע"ד.) רואים בדבריו שלא רק שהקב"ה לא אסר לעלות בחומה לפני הגאולה השלמה (כמובן, צריך רשות מהאומות כאמור לעיל), אלא שאף רצה להקדים את הקץ אלא כנסת ישראל פחדה שאם יבוא הקץ אז, לא מובטח שלא תהיה גלות שוב, ולכן ביקשה שיהיה "עד שתחפץ".
בכל מקרה אביא כאן שאלה של הרבי מקוצק-פילוב לדודו ה"אבני נזר" ותשובת ה"אבני נזר" לגבי דבריו של ה"אהבת יהונתן" שלכאורה יוצא ממנו שגם ברשות אסור, ובעניין זה כותב ה"אבני נזר" שרש"י כותב שברשות מותר, והרבי מסטמר דוחה לשיטתו את הבנת ה"אבני נזר ברש"י, ולהלן נראה שדחייה זו אינה מחויבת כלל וכלל: בשו"ת "אבני נזר" סימן תנ"ו כותב בתשובה לאחיינו הנ"ל: 'דבר מה שכתבתי באות נ"ו שאם יותר רשות לכולם לעלות, לא תהיה שבועה דרש"י פירש "'בחומה' - יחד ביד חזקה", ואם ברשות אין זה ביד חזקה, כבודו העיר שבספר "אהבת יהונתן" כתב דאפילו ברשות אסור. דברי דרשה הם ואלף כיוצא בהם לא יזיזו דברי רש"י ממקומם". הרבי מסטמר ב"ויואל משה", "שלש השבועות", סימן ט"ז כותב: 'והנה באבני נזר סימן תנ"ו דחה בשתי ידיים את דברי השואל מספר "אהבת יהונתן" שאפילו ברשות העמים חלה השבועה שלא לעלות לא"י יחד, וכל ראייתו אינה אלא מלשון רש"י ז"ל שכתב ביד חזקה ואם הוא ברשות אין זה ביד חזקה, וע"כ כתב שא"א לזוז מפירוש רש"י, ואני תמה היאך בנה ע"ז יסוד גדול כ"כ על הלשון שאם הוא ברשות א"א בלשון יד חזקה, לדחות עי"ז דברי הגאון ז"ל באה"י (ב"אהבת יהונתן"), ראשית הרי מקרא מלא הוא "כי ביד חזקה ישלחם", מפני ידי החזקה שתחזיק עליו וביד חזקה על כרחם של ישראל וכו' וע"כ ברור כוונת דברי רש"י דכשהעלייה ביחד יש להם שמה יד חזקה כלומר התחזקות יתרה.' בכל מקרה, ראינו כאמור לעיל שדעת ר"י אייבשיץ שברשות מותר.
דברי הרבי מסטמר בעייתיים מכמה סיבות: א"א להשליך מפירוש לפסוק בתורה לפירוש רש"י לגמרא ולכן בפירוש רש"י בגמרא יש להתייחס לפשט של הביטוי "ביד חזקה" שהוא "ביד תקיפה, בכוח, בתקיפות, ללא קבלת רשות", ואם יש רשות אין זו יד חזקה, כי אז לא צריך לעשות דברים בכוח ובתקיפות כי מקבלים רשות.
עוד יש לומר שביואל ב', ז' נאמר: "כגבורים ירצון, כאנשי מלחמה יעלו חומה." מפורש כאן לשון עלייה בחומה על מלחמה, שאנשי המלחמה הגיבורים, עיקר מלחמתם היה על ערים בצורות חומה, להבקיע החומה ולכבשם. ומכאן מקור הביטוי בגמרא לגבי עלייה לא"י "שלא יעלו בחומה", כלומר, שלא יעלו במלחמה ללא רשות (אם יש רשות לא צריך להילחם) ולזה כיוון רש"י ב"ביד חזקה", במלחמה בכוח, שלא ברשות.
בנוסף, במדרש שיהש"ר, פרק י"ב כתוב: "אם חומה, אם ישראל העלו חומה מבבל פעם שנייה, לא חרב בית המקדש בההיא שעתא פעם שנייה." והרד"ל בהערות למדרש זה ציין לפסוק מיואל, שזה מקור הביטוי של עלייה בחומה בתלמוד ובמדרש לגביי עלייה לא"י והכוונה שלא יעלו ע"י מלחמה נגד הגויים, כלומר ללא רשות.
עוד יש לומר שבשיטה מקובצת לכתובות בדברי רש"י מהדורא קמא מובא הנוסח: "שלא יעלו מאליהם ויעלו כולם ביחד בחזקה." ברור מכאן ש"בחזקה" מובנו "בכוח, בתקיפות, ללא קבלת רשות".
לכן הבנתו של ה"אבני נזר" היא פשוטה, נכונה ואמתית וזו כוונת רש"י שאם יש רשות מהאומות, מותר שיעלו כולם יחד.

מתפעל
הודעות: 3944
הצטרף: ב' דצמבר 06, 2010 12:35 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי מתפעל » ב' ינואר 16, 2017 12:55 pm

מי כאן עם הרבי מתולדות אהרן?

113395.jpg
113395.jpg (140.36 KiB) נצפה 11866 פעמים

שלמה גוטליב
הודעות: 95
הצטרף: א' אוגוסט 21, 2016 11:16 am

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי שלמה גוטליב » ב' ינואר 16, 2017 1:26 pm

מפיק הארוע הרב מרדכי רבינוביץ
יו"ר "טיפ הפקות"

משה ובני ישראל
הודעות: 522
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ב' ינואר 23, 2017 12:04 pm

https://www.dropbox.com/s/v1lonfs8scrtn ... D.mp3?dl=0
קידוש חי מהצדיק.

לא ברור איך הוקלט וכל אחד ישאל את רבו לגבי שמיעת הקובץ.

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי משה נטע » ב' ינואר 23, 2017 5:20 pm

משה ובני ישראל כתב:https://www.dropbox.com/s/v1lonfs8scrtngu/%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99%20%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D%20%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99%20%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D.mp3?dl=0
קידוש חי מהצדיק.

לא ברור איך הוקלט וכל אחד ישאל את רבו לגבי שמיעת הקובץ.

וידיאו מפורסם, צילם אותו גוי אחד שעבד במוסדות לצרכי עצמו בלבד, אבל אחר כך הוא סיפר שהוא צילם אז הרבה יהודים בקשו ממנו...
זה מותר למהדרין.

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ה' אוגוסט 16, 2018 1:02 pm

הקפצה לרגל יום ה' באלול, יומא דהילולא רבה של האי צדיק נשגב בעל ה"חוקי חיים" זיע"א.
זכיתי כמה שנים להיות שכן ברחוב שפת אמת בבני ברק, והתחממתי לאורו הגדול של רבינו זצוק"ל.
לא ראינו אף פעם עייפות באמצע עבודת הקודש, ולא משנה מה היתה השעה אז!!!
המעמדי קודש ברחוב העיר בליל ל"ג בעומר, בליל זאת חנוכה, אשרי עין ראתה זאת!!!
מתיקות וקדושה בהדי הדדי.
זכותו הק' יגן על כל בית ישראל בכל מקום שהם.

אותה אבקש
הודעות: 491
הצטרף: ג' אוקטובר 17, 2017 10:15 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי אותה אבקש » ה' אוגוסט 16, 2018 10:56 pm

משה ובני ישראל כתב:https://www.dropbox.com/s/v1lonfs8scrtngu/%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99%20%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D%20%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99%20%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D.mp3?dl=0
קידוש חי מהצדיק.

לא ברור איך הוקלט וכל אחד ישאל את רבו לגבי שמיעת הקובץ.

אפשר להעלות לחסומים?
בתודה מראש.

מודה ומהלל
הודעות: 188
הצטרף: ה' דצמבר 07, 2017 11:19 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי מודה ומהלל » ה' אוגוסט 16, 2018 11:27 pm

1.
קבצים מצורפים
6.JPG
6.JPG (33.79 KiB) נצפה 10993 פעמים

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2273
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי ארזי ביתר » א' אוגוסט 19, 2018 2:41 am

משה ובני ישראל כתב:https://www.dropbox.com/s/v1lonfs8scrtngu/%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99%20%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D%20%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99%20%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D.mp3?dl=0
קידוש חי מהצדיק.

לא ברור איך הוקלט וכל אחד ישאל את רבו לגבי שמיעת הקובץ.

אפשר להעלות לג'מבו מייל?

ח''ל קאליסק
הודעות: 1094
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 4:15 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי ח''ל קאליסק » א' אוגוסט 19, 2018 2:08 pm

הזמנה לנישואיו
קבצים מצורפים
הזמנה לחתונה.jpg
הזמנה לחתונה.jpg (58.43 KiB) נצפה 10813 פעמים

שיבר
הודעות: 847
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי שיבר » א' אוגוסט 19, 2018 11:42 pm

תודה על המסמך המעניין.

זה נראה יותר כתב בקשה שבסיסו המלצת הסב, וההזמנה להוכחה על המקרה.

גיזונטע קאפ
הודעות: 923
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » א' אוגוסט 19, 2018 11:55 pm

שיבר כתב:תודה על המסמך המעניין.

זה נראה יותר כתב בקשה שבסיסו המלצת הסב, וההזמנה להוכחה על המקרה.

צודק, אין תאריך ואין מיקום.
מה זה שכתוב רעייתו הרבנות? מכורי? זו עגה חסידית?
למה העומד מצד הכלה הוא הסבא ר"ש? כשההורים חיים, זה מקובל כשהסבא אדמו"ר?

אברך
הודעות: 556
הצטרף: ד' מאי 05, 2010 12:13 am

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי אברך » ב' אוגוסט 20, 2018 12:14 am

האדמו"ר זצ"ל מתוך סרטון קצר בשנת תשכ"ד יחד עם גדו"י נוספים.
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
https://drive.google.com/file/d/12Jvsk- ... sp=sharing

לא ידען
הודעות: 1093
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי לא ידען » ב' אוגוסט 20, 2018 12:25 am

ארזי ביתר כתב:
משה ובני ישראל כתב:https://www.dropbox.com/s/v1lonfs8scrtngu/%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99%20%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D%20%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99%20%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D.mp3?dl=0
קידוש חי מהצדיק.

לא ברור איך הוקלט וכל אחד ישאל את רבו לגבי שמיעת הקובץ.

אפשר להעלות לג'מבו מייל?

אייי. מי ימלל את ה'ורצה בנו' שלו. וכן את ה'באהבה וברצון'.
קצת זכר מזה נשמע בהקלטה.

ברקים רב
הודעות: 673
הצטרף: ג' דצמבר 06, 2011 4:49 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי ברקים רב » ב' אוגוסט 20, 2018 12:45 am

גיזונטע קאפ כתב:
שיבר כתב:תודה על המסמך המעניין.

זה נראה יותר כתב בקשה שבסיסו המלצת הסב, וההזמנה להוכחה על המקרה.

צודק, אין תאריך ואין מיקום.
מה זה שכתוב רעייתו הרבנות? מכורי? זו עגה חסידית?
למה העומד מצד הכלה הוא הסבא ר"ש? כשההורים חיים, זה מקובל כשהסבא אדמו"ר?

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=4748#p37286

שיבר
הודעות: 847
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי שיבר » ב' אוגוסט 20, 2018 6:55 pm

אברך כתב:האדמו"ר זצ"ל מתוך סרטון קצר בשנת תשכ"ד יחד עם גדו"י נוספים.
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
https://drive.google.com/file/d/12Jvsk- ... sp=sharing


תודה. הנחת אבן הפינה לישיבת ערלוי.

נחלי אפרסמון

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ד' מאי 29, 2019 12:11 am

מצורף כאן ברשות המחבר שליט"א.
קבצים מצורפים
ספר אברהם בעודנו חי.pdf
חידושיו עה"ת
(5.03 MiB) הורד 396 פעמים

פליאה
הודעות: 30
הצטרף: ג' מאי 22, 2018 11:17 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי פליאה » ה' מאי 30, 2019 11:44 am

המון תודה על הספר היקר מאד "אברהם בעודנו חי" שיש שם פירושים נחמדים מאד לכל פרשיות התורה,
ומעובד בלשון צחה וקלה.
מאד מרגש לראות בהקדמה מה שהבטיח למי שילמד בתורתו.

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ה' מאי 30, 2019 12:35 pm

שיבר כתב:
אברך כתב:האדמו"ר זצ"ל מתוך סרטון קצר בשנת תשכ"ד יחד עם גדו"י נוספים.
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
https://drive.google.com/file/d/12Jvsk- ... sp=sharing

תודה. הנחת אבן הפינה לישיבת ערלוי.

אכן כן,
אך יש סרטון יותר ארוך ששמה רואים עוד הרבה מגדולי וצדיקי ירושלים שבאו למעמד.

נחלי אפרסמון

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ב' יוני 24, 2019 4:35 pm

........
נערך לאחרונה על ידי נחלי אפרסמון ב ג' יוני 25, 2019 12:47 am, נערך 9 פעמים בסך הכל.

עתניאל בן קנז
הודעות: 2245
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ב' יוני 24, 2019 7:27 pm

שומר כתב:אפשר פרטים על מנדלה ראטה נכדו של האדמור הוא מענין

https://chl.co.il/viewtopic.php?f=1&t=1 ... 94#p259896

פליאה
הודעות: 30
הצטרף: ג' מאי 22, 2018 11:17 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי פליאה » ב' אוגוסט 26, 2019 12:49 pm

נחלי אפרסמון כתב:מצורף כאן ברשות המחבר שליט"א.

ב"ה
הנה עוד גליון נפלא שמסופר על מרן האדמו"ר משומרי אמונים פועל ישועות בקרוב הארץ, בעל "חוקי חיים" זצוקללה"ה
היארצייט בתאריך ה' אלול
זיע"א
קבצים מצורפים
פניני עין חמד ראה תשעט.pdf
(1.02 MiB) הורד 366 פעמים

פליאה
הודעות: 30
הצטרף: ג' מאי 22, 2018 11:17 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי פליאה » ה' אוגוסט 29, 2019 1:33 pm

שיבר כתב:
אברך כתב:האדמו"ר זצ"ל מתוך סרטון קצר בשנת תשכ"ד יחד עם גדו"י נוספים.
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
https://drive.google.com/file/d/12Jvsk- ... sp=sharing


תודה. הנחת אבן הפינה לישיבת ערלוי.

ב"ה
השבוע פרשת ראה שבת יארצייט של כ"ק מרן האדמו"ר בעל חוקי חיים משומרי אמונים זיע"א [היארצייט ה' אלול]
מצורף גליון מיוחד לזכרו הקדוש והטהור
קבצים מצורפים
__אוצרות שנח - ראה עט (1).pdf
(3.68 MiB) הורד 1113 פעמים

לב חיים

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי לב חיים » ה' ספטמבר 05, 2019 1:23 am

ישעיהו לוריא כתב:
לייטנר כתב:
ישעיהו לוריא כתב:הרב 'באבא סאלי' קרא לו כשנתיים לפני שנפטר , וביקשו לומר אחריו קדיש. התפלא ונרעש הרבי ואמר "הלוא לרבינו בן, רבי מאיר שליט"א ?!" והבאבא סאלי בשלו. לאחר תקופה נפטר הבן רבי מאיר זי"ע בחיי אביו והבן ר' ברוך לא יכל לומר קדיש בהיותו באותה תקופה ללא מנין, ואכן אמר האדמו"ר קדיש על הבאבא סאלי כל השנה וכן עד סוף ימיו ביארצייט.



הסיפור קצת מוזר מבחינה כרונית. מדוע לא היה מניין לבן ר' ברוך?


לשון נקיה.

לשון הרע

לב חיים

Re: דעת תורה

הודעהעל ידי לב חיים » ה' ספטמבר 05, 2019 1:25 am

בית שביעי כתב:חבל חבל שלא מכירים די את אימרותיו ודעת תורתו.

מהדברים שנאמרו בניחום אבלים של האדמו"ר משומרי אמונים שליט"א אצל משפחת אבוחצירא שליט"א

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: רואים בחוש אפילו מי שיש לו רק קצת עיניים רואה שזה הזמן של ביאת המשיח, לא כמו שהיה כל הזמנים והקיצים, היום רואים הכל בחוש, ומה שכתוב בתורה ובנביאים ובכתובים, ובשאר ספרים זהו זה, רואים הכל היום בחוש הכל מה שקורה בעולם, איני רוצה להאריך כאן, אבל מי שרוצה לראות רואה שזהו זה.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: זה בעיתה?

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: זה בעיתה אבל אצל הקב"ה אנחנו בניו והקב"ה מתגאה בנו ולא רוצה להביא את משיח דוקא בעיתה בלי זכות עם ישראל, אז בשביל זה הבטיח שהגאולה יהי' בעיתה, ואז יוכל להקדים לעשות האחישנה להראות שהאחישנה הגאולה רק בזכות ישראל.
היום שעוסקים בתורה ובחסדים שלא היה כמוהו, והבעלי תשובה שלא היה מעולם, אין בהיסטוריה מיום שיצאנו ממצרים דבר שעם ישראל מעצמם ישובו בתשובה, ומליונים מהם, לא שמענו דבר כזה.
הרמב"ם כותב בהלכות תשובה כבר הבטיחה לנו תורה שסוף ישראל לשוב בתשובה ומיד נגאלין. הבעש"ט הקדוש זצ"ל אמר שלפני ביאת המשיח יבוא ברכה גדולה על עם ישראל וגם עניים יתחילו להתרגל לחיות כמו עשירים, ופתאום הס"מ יניח את הידיים על ההשפעות אחר שהתרגלו, ויהיה דחקות ואיש את רעהו חיים יבלעהו מרוב הדחקות והחובות וכו', הרי רואים את זה בחוש עד היום היה הרחבה והיום הכל ירד וכבר הורגלו לשפע.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: חזק חזק וברוך.
רואים בחוש ! רואים בחוש!
וחוץ מזה ההתנהגות בעולם, ובעניין ארצות ערב, הם מוכנים כבר כולם ימח שמם לבלוע את עם ישראל ולחלק את ארץ ישראל, וכל היום וכל הלילה שבתם וקימתם אני מנגינתם, כל העולם מסוף העולם ועד סופו אפילו אמריקה כולם רצו את זה והיו מוכנים לזה, והקב"ה בלבל אותם,
רואים ממש דברים גלויים שלא הראו מעולם, כמו הניסים למשל כאן בדרום, זורקים טילים שכל אחד מהם יכול להרוס בנין של חמש קומות, ולא קרה שום דבר.

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: בשביל זה אנחנו צריכים לעורר כי לא שמענו ניסים כאלו מאז יצאנו ממצרים.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: "כימי צאתנו מארץ מצרים אראנו נפלאות".

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: כל הגלות היה רק שמדות וגזירות, אלפיים שנה לא ראו חסדים אולי לפעמים, והיום ברוך השם זה ארבעים שנה מאז מלחמת ששת הימים רואים ניסים גלויים.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: כבוד האדמו"ר אומר דברים העומדים ברומו של עולם, "עין לא ראתה אלוקים זולתיך", מה שהאדמו"ר אומר אומר דברים נפלאים, האדמו"ר משרידי דור דעה, האדמו"ר ממעתיקי השמועה, הדברים של האדמו"ר יש להם משמעות למעלה ולמטה.

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: [בענוותנותו] גם ילדים קטנים יכולים לומר את זה, העיקר שהקב"ה יתגלה אלינו.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: יתגלה כבוד מלכותך עלינו מהרה, הגלה נא ופרוס חביבי עלי.

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: אנחנו פשוט לא רואים, הוא כבר גלוי עכשיו, אם מתבוננים מה שקורה בעולם, רואים שהוא גלוי.
צריכים לחזק את עם ישראל להכניס אמונה ולהראות כי בעזרת השם אנחנו ממש רואים כבר את אורו של משיח, אני אומר, היום הוא לא עומד אחרי כותלינו הוא עומד כבר לפני כותלינו.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: כמו שהצמח צדק אומר חסר רק לצחצח את הכפתורים, נעליים יש, בגדים יש, רק לצחצח את הכפתורים.

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: אם הצדיקים האלו היו בזמננו היו רוקדים כל היום.
כתוב בספר חסידים שהקב"ה עושה עם בן אדם נס קטן ואם הוא נותן על זה שבח והודיה אז הוא עושה איתו נס יותר גדול, אז על זה הקב"ה מראה לנו את הניסים הגלויים כאן בארץ שאם נשבחו, בעזרת השם יבוא הנס הגדול שזה מלחמת גוג ומגוג.
זה מאה אחוז שצריך להיות יום הנקמה לפני הגאולה, כתוב במדרש ששלמה המלך שאל את הקב"ה אימתי יהיה הגאולה, אז הקב"ה אמר לו "יום נקם בלבי ושנת גאולי באה", אז מוכח להיות הנקמה מקודם, ככתוב "ונקיתי דמם לא ניקיתי וה' שוכן בציון", הנקמה מוכח להיות.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: "ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו".

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: אז שאל שלמה המלך מתי, אז הקב"ה אמר לו ליבא לפומא לא גליא, ואת זה עכשיו רואים, ובעזרת השם כשיהיה הנקמה הגדולה יום נקם בלבי אז עם ישראל יינצל, וזהו ההכנה הגדולה לכשיזרקו את האטום לא יזיק לאף אחד מעם ישראל, כתוב בספר אהבת יונתן על ההפטרות או בפרשת עקב או בפרשת בלק וכלשונו:דידוע שעם ישראל יינצל ממלחמת גוג ומגוג בארץ ישראל הגם שיעברו עליהם הרבה צרות ועכ"ז לא יעזבו את ה' ואת ארץ הקודש, וזה יהיה תשובה, כי מקודם הי' החטא שהלכו למצרים לעזרא ומזה נגרם הרבה חטאים, אז בזה יהי' תשועתם שלא יעזבו את ארץ ישראל, ככה הוא כותב.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: זה דברים גדולים, זה דברי נחמה הכי גדולים בעולם שיכולים להיות, זה דברי נחמה אמיתיים, זה הבטחה.

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: האברבנאל כתב ד' ספרים על המלחמה הזאת בין הנוצרים למוסלמים. בהזדמנות הזאת רציתי לשמוע מכבודו הסיפור איך הסבא שלח אותו לנהריה, שמעתי זאת מהרב מנדלסון הרב של קוממיות, אבל אני רוצה לשמוע את זה מכלי ראשון, איך זה הי'.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: אני הקטן יכול לספר לכבודו על הסבא? כבודו הכיר את הסבא לפני ולפנים ואמר לכבודו דברים גדולים שלא אמר לאף אחד...

רבי דוד אבוחצירא שליט"א: כאשר הסבא שלח אותי לנהריה היינו אני ואחי לפני החתונה, נתן לנו משימה, הוא קרא לנו בניי, אתם יודעים אני רואה יהודים מגיעים אלי שגדלו אצלינו בחו"ל טיפחתי וריביתי אותם שיהיו בני תורה ושיהיו יראי שמים ושיתפללו במנין, ושיהיו במסירות נפש לחנך את בניהם בדרך ה', הנה אני רואה הם באים אלי לברכה ולא ככה ציפיתי לראות אותם ואני בצער גדול על זה, וזה קטרוג גדול על ארץ ישראל שבחו"ל התנהגו כשורה ופה פרקו עול, אמנם אני מתפלל עליהם, אבל דרך תפילה לבד אני לא יכול לפעול עבורם אני מבקש מכם לשלוח אתכם במקומות מושבותיהם בכל הגלילות פה בארץ ללכת ולחזק אותם.

אז אחי הקדוש ואני ענינו לו אנחנו עדיין צעירים ולומדים בישיבה ואם נתחיל להסתובב בכל מיני מקומות בארץ להביא את דבר ה' ולפרסם מה שכבודו אומר זה יפריע לנו מעבודת ה' בישיבה אז הוא אומר לי לא אתם גם יכולים ללכת וזה לא יפריע לכם מעבודת ה'. שאל אותו אחי והאיך, הוא ענה לו תתחילו ללכת בערב שבת ותחזרו במוצאי שבת, תשבתו שבתכם בחריש ובקציר תשבות, תחרשו ותקצרו את הישועה בשבתות, בשבתות בין כה אין סדרי לימוד בישיבה תתחילו לנסוע בשבתות ואני יגיד לכם לאיפה ללכת.

הוא שלח אותנו לבאר שבע, ישבנו חודשיים בבאר שבע הקפנו את כל באר שבע הלוך ושוב, היינו בכל בית כנסת בבאר שבע, כל שבת היינו מתחלקים אני אחי ע"ה היינו הולכים לבית כנסת היינו דורשים ומביאים את דבר ה', באים ומספרים לו, כך כל פעם שלח אותנו למקום אחר עד שהגענו לנהריה, הוא שאל אותי איך זה בנהריה, אמרתי לו שהמצב ממש לא טוב, אין בתי ספר אין בתי כנסת אין תלמודי תורה, אז הוא אומר לי טוב אז אתה תגור בנהריה. אמרתי לו אני בירושלים לומד, מירושלים עד נהריה יש מרחק גם גיאוגרפי וגם רוחני, הוא אומר לי אתה תגור בנהריה, אמרתי לו אין כלום שמה, הוא אומר לי לך תברר לי אם יש שם איזה צדיק בנהריה זה מספיק לי הוא יגן על המקום, הלכתי לרב של המקום וסיפרתי לו כך וכך אמר הסבא, הוא אמר לי אני צדיקים לא מכיר כאן אולי יש צדיקים נסתרים אבל אני לא מכיר אותם. חזרתי לסבא וסיפרתי לו אז הוא אמר אם הוא לא מכיר אותם אז סימן שאין שם צדיקים נסתרים כי בארץ ישראל קשה להיות צדיק נסתר ובפרט בעיר כזאת. אמרתי א"כ אני פטור, אמר לי הסבא לא לך עכשיו תברר לי אם עבר פעם צדיק שם בעיר, חזרתי להרב קלר והתביישתי לשאול אותו, אמרתי לו אני מתבייש ואני מתנצל אבל סבא שלי שלח אותי אני חייב לשאול, שאלתי את השאלה, הוא אמר לי כן, מעניין בשנת כך וכך הגיע רבינו הקדוש הרבי מבעלזא ע"ה וקיבלתי אותו מלבנון בצור שם חיכיתי לו, ומצור הבאתי אותו בעגלה עד לנהריה, וישב יום שלם בנהריה, ואני יביא לך את המסלול איך הוא עבר בעיר, איפה התפלל מנחה, איפה הייתה לו קבלת פנים, הוא התרגש מאוד איך ששמע שהגענו לארץ הקודש, והוא ראה את ההתרגשות ואמר לו תגיד לי ברגע שאנחנו הגענו לארץ הקודש. חזרתי וסיפרתי את הכל לסבא, הוא אמר לי אני עכשיו רגוע אתה יכול ללכת לשם, הוא אומר לי זה אוד מוצל מאש רבינו הקדוש מבעלזא, הוא לא האמין שיישאר בחיים, הוא לא האמין שיעלה לארץ הקודש, הוא לא האמין לקומם את הקהילה מחדש, ואם זכה אז המקום הראשון שצעד בארץ הקודש הוא ודאי קידש אותו והמקום הזה קדוש יותר מכל מקום אחר, הוא כיוון עליו והוא אומר לי תהי' רגוע לך.

אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: מה ההתפעלות שלי מזה הסיפור רק כמו בנבואה הי' מדרגות כמו"כ יש גם ברוח הקודש, ורוח הקודש כזה לראות מרחוק שהי' שם פעם צדיק זה מדרגה גבוהה ביותר, אני ראיתי אצל הסבא הקדוש הרבה פעמים רוח הקודש, אבל כששמעתי את הסיפור הזה הוא עלה לי על הכל.




דברי כ"ק האדמו"ר משומרי אמונים שליט"א
במוצאי תשעה באב:


הערבים והפלסטינים סייעו לחורבן הבית
והנה מובא במדרש (איכ"ר פ"א, ל"א) על פסוק (איכה א, ה) היו צריה לראש אויביה שלו, היו צריה לראש זה אספסיאנוס, אויביה שלו זה טיטוס, שלש שנים ומחצה הקיף אספסיאנוס את ירושלם, והיו עמו ארבעה דוכסין, דוכס דערביא, דוכס דאפריקא, דוכוס דאלכסנדריא, דוכוס דפלסטיני וכו', עי"ש. - ולכאורה מדוע נקט פלסטיני, ולא אמר פלשיתים, ואמר בלשון ארמי. אלא מובא שהרומיים בעצמם לא יכלו לשרוף את בית המקדש, ולכן ביקשו מן הערביים והם הציתו את האש, וכבר אמרתי כמה פעמים בענין הערביים שבימינו שקוראים לעצמם פלסטינים, שהוא בכדי להאחז בשבועה שנשבעו אברהם ויצחק לפלישתים בעל כרחם, וכל מה שאנו סובלים מהם הוא זכר לזה.

בכל הדורות לא הצליחו להחיש את הקץ, כי הוא תלוי רק ביד קוב"ה
אבל תנחומנו הוא שרואים שכבר נפתחו שערי שמים, ומי שאינו סומא ולבו אינו מטומטם ויש לו מח בקדקדו להתבונן שמשהו מתרחש, ונפתח בשמים ענין של מדת הרחמים על כלל ישראל, ומתנוצצים סימנים לגאולה, שלא ראו כזאת במשך כל אלפיים שנות הגלות.

האומות אינם שוקטים כל עוד ארץ ישראל שהיא לב העולם קיימת על המפה
אלא מאי כעת רואים דבר שהאירו את עינינו בזה, כי עד היום היה תקופה של אלפיים שנה אשר גולה אחר גולה גלתה יהודה, והיה קצת מנוחה במדינה כזאת או אחרת, וגם אז היו עבדים משועבדים לאומות העולם, והם גזרו עלינו גזירות ועשו אתנו מה שלבם היה חפץ, ולא עשו בשום אומה ולשון מה שעשו עם בני ישראל, ובפרט בחורבן האחרון שהיה, שלא עשו זאת אפילו לחיות, שעל החיות הם מרחמים יותר, בתואנה של צער בעלי חיים.

ואילו כעת הגיע זמן של רחמנות, שנפתחה מדת הרחמים, ומנין אנו יודעים זאת. כידוע שהנקודה של כל העולם היא ארץ ישראל, שהקב"ה אמר מכל העולם אני בוחר לעצמי בארץ ישראל, ומזה אני בוחר בבית המקדש, ורבי יוחנן בן זכאי פעל אצל הדוכסים שלא יחריבו את כותל המערבי, ומשם לא זזה שכינה מעולם. עכ"פ יש נקודה שהקב"ה בחר בו והוא לב העולם, וכדרך שכל חיות האדם תלוי בלבו, וכל עוד שהלב פועם חי האדם, רואים שכאן בארץ ישראל מראים ב"ה פלאות וחסדים שלא כדרך הטבע, ועם כל זה האומות העולם אינם שוקטים, כי עיניהם יוצאות על חתיכת ארץ ישראל הזאת,והם מסתכלים על כל המפה וארץ ישראל מסומנת בו בתו קטן, וכל עוד שהם רואים את התו הזה, אינם יכולים לתת שינה לעפעפיהם, כמו שאומרים באיכה ובקינות שבתם וקימתם הביטה אני מנגינתם, וכל לילה ויום הם חורשים עצות כנגד ארץ ישראל, וכבר שנים רבות שהם מתאספים שוב ושוב לטכס עצות האיך אפשר לקרוע את ארץ ישראל לגזרים,והראשון שבהם היו האנגלים, כמו שאמר אאמו"ר זצוקללה"ה שהמפלה הגדולה ביותר תהיה לאנגלים, ולאחריהם האמריקאים, שהם היו עיקר המצרים לישראל, מה שלא עשו אפילו מדינת רוסיא, שבשנת תש"ח היו בעד עמדתם של בני ישראל, ואותם הרשעים האנגלים אמרו שלא ישאירו אבן אחת שלימה בארץ ישראל, וכולם טיכסו עצות לכך, ורואים שלאותם הרשעים הערביים ולאותו פגר שלחו מלייארדים, ולא היה אצלם שום רעב, ואילו בני ישראל בשנת תש"ח גוועו ברעב, ואיני מדבר ממה שלא היה כלי נשק, ונתנו לכל חייל עשרים כדורים לכל משך המלחמה, והיה אסור לו לירות רק במרחק עשרים וחמש מטר, ומי שלא ראה את גודל הניסים שהיו אז לא מבין זאת, וגם נפלו עם רב בימים ההם, ולא היה פוצה פה ומצפצף, ואילו לערביים הם שולחים עד היום סיוע וכלי נשק, במחשבה אולי ואולי עוד יוכלו פעם הערביים להתגבר [ואיני מדבר סתם חדשות ופוליטיקה, אלא הנני מוכיח שלא יוכלו לכסות על כך], ולהשלים את מה שביקש אותו רשע לעשות לפני שבעים שנה.

וכמו כן רואים בימינו נעמד רשע ומכריז בריש גלי שהוא עושה אטום ומבקש למחוק מדינה שלימה, וכולם שותקים, ואילו היו מדבר זאת על אומה אחרת לא היו שותקים, והם מטילים סנקציות, שבמקום לשלוח להם סבון עם ריח, שולחים להם סבון פשוט וכדו' ימח שמם וזכרם, תבוא רעתם לפניך ועולל למו כאשר עוללת לי.

והנה הבריונים שלנו הרי אינם צריכים את ארץ ישראל, וכל אחיזתם בארץ ישראל היה רק מחמת גיוס כספים, שהם ברחו ממדינותיהם ובאו לארץ ישראל, כי בכך העמידו קופות צדקה בכל בתי המדרשות בשביל קרן קיימת, והם עצמם רצו ללכת לאוגנדה, אבל היום אינם צריכים ללכת לארץ ישראל, וכשדיברו איתם על חברון וקבר רחל לא הבינו מדוע לא למוסרם לערביים, וכן בכותל מערבי, וכן בכותל מערבי, כי ארץ ישראל הוא דבר שבקדושה, והם אינם צריכים את הקדושה, ולכן הם מבקשים להיפטר ממנה, והרי אחר השואה טענו אלו השקצים שהשואה באה מפני שלא היה מדינה, ואילו היום זועקים הגוים שכל הצרות שבעולם נובע מזה המדינה.

אבל עיקר כוונת האומות העולם היא הנקודה הזאת של בני ישראל, וכוונתם היא כנגד הנקודה הזאת של ארץ ישראל, ועל כך אין להם מנוחה יומם ולילה, והם מתאספים יחד, וכעת כבר היו מדובר בין כל האומות ישמעאל ואדום לעשות שלום ושלווה ביניהם, ועוד מצאו להם מציאה כלב שחור אחד, וכי נטרפו דעתם של שלוש מאות שלושים וחמש מליון אנשים לבחור בכלב שחור כזה, שאינו יודע כלום מלבד לנבוח קצת, ואותו העמידו להיות נשיא, מחמת ידיעתם שהכלב הזה הוא ערבי והוא יגמור את מחשבתם, והוא גילה זאת בפירוש.


מפעלות ה' שבלבל את כל האומות שעמדו מוכנים כנגד ישראל ונלחמים איש באחיו
ולכו חזו מפעלות ה' אשר שם שמות בארץ, שהרי בדרך כלל כשהנשיא דורש את הדרשה הראשונה הריהו דורשו אצלו בבית הלבן או השחור ועוד יהא הבית האדום, אבל אותו כלב שחור הגיע עד למצרים ושם נבח והכריז שיעמידו מדינה ערבית, וגילה שהוא ערבי ויכניס את האיסלאם גם באמריקה, וכולם פחדו ממנו, אבל הקב"ה גם יכול, ולכן דווקא באותו מקום שבא לנבוח, שמה נתהווה מרידה, ואין שום חכם שיוכל להסביר, וכבר שאלתי אנשים מבחוץ מביני דבר, תסבירו לי מה קרה שם, ואיזה חסרון היה בתוניס, שהוא מקום של מסחר ושלווה, ופתאום השתגע אחד ושרף עצמו מפני שביקש להקים קיוסק ולא נתנו לו רשיון, ומזה נדלק כל המדינה, ונדלקו כל המדינות הערביות וזה ממשיך לבעור ואי אפשר להשקיט זאת, והרי הם ישבו בשלום ושלוה וכבר עשו יד אחת עם האירופאים ואמריקה ללחוץ על בני ישראל, שלא יהא להם ברירה ויצמצמו אותם למקום קטן אחד, בכדי שיוכלו חס ושלום במחי יד למוחקם, שזהו כל כוונתם, ואין צריך להיות חכם בשביל להבין זאת, וכל ילד יכול להבין זאת.

מה עשה הקב"ה, הרי הכל היה מוכן ונזומן לכך, והם היו יושבים בשלום ובשלוה, נער הייתי גם זקנתי, ולא נשמע כמוהו כל השנים שהרי המדינות הערביות שלטו בשליטה מוחלטת והיו יראים להוציא הגה מהפה, וזכורני בשנים הקודמות כשהיה מרידה במצרים, ראיתי מחלון ביתי שהיה סמוך לגבול הירדני, שעברו החיילים עם טנקים וירו לכל עבר כמו שקוצרים את התבואה, ובמשך שבוע אחד הרגו חמש אלף איש באין פוצה פה ומצפצף. וכמו כן בסוריה לפני כמה שנים ביקשו לעשות מרידה, והרגו מהם שלשים ושלש אלף איש בשבועיים באין פוצה פה ומצפצף, ונעשה שקט, ואותו משוגע עשה מה שרצה, וכל העולם סגדו לו, ועתה הפילו אותו, ונלחמים והורגים למאות ואלפים, מי עשה זאת? מה נתהווה פתאום? האומות העולם השתגעו ואין יודעים מה נעשה איתם.

בבעל הטורים כתב וזוהי תקוותנו, שכל זמן שאויביה שלו, שהיו יושבים בשלוה, לא ראו מדת הרחמים, וזה היה במשך כל אלפיים שנות הגלות, מלבד כמה שנים של מנוחה, אבל עתה בהיות שאין אויביה שלו, והם הורגים אחד את השני, לכן זוהי תקוותנו כי בעזהשי"ת יתקיימו דברי הבעל הטורים שכתב בסוף פרשת חיי שרה על פסוק על פני כל אחיו נפל, כשיפול ישמעאל באחרית הימים יצמח משיח בן דוד שהוא מזרע יצחק.



תחילת מפלת האומות היה בבבל והוא ממשיך בכל העולם
ולכן רואים כי תחילת נפילתם של ישמעאל היתה בבבל שהיא עירק שבימינו, ומאיזה טעם התחיל שם. אלא מובא בתנא דבי אליהו רבה (רבה פי"ח) רמז רמזתי לעולם שאני יורד תחלה לבבל ואח"כ יבא בן דוד, עכ"ל. - וכעת אכן רואים שכבר נפלו מבני בבל כמאה וחמישים אלף איש, ועל זה אנו כבר אומרים במשך אלפיים שנה בקאפיטל של "על נהרות בבל, בת בבל השדודה אשרי שישלם לך את גמולך שגמלת לנו אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע". וברוך השם עתה זוכים לראות זאת, האם הוא דבר של מה בכך? האם העיניים סומאות? אלא האדם אומר לנפשו הרי באם המשיח יגיע לא אוכל להתעסק בתאוותי, לכן שיגיע מאוחר יותר ולא עתה, ורק כשאהיה יהודי זקן ולא אוכל ללכת, אז יגיע המשיח, אבל כשמתבוננים רואים שהתחיל להתנוצץ אורו, וכנראה שהוא רוכב על החמור והוא מתנהל לאטו, ומשם עבר לסוריה, וכן לשאר המדינות והוא שליחו של הקב"ה ועושה שם חורבנות אשר לא יאומן כי יסופר, וכשהאדם יתבונן מה מתרחש כאן לא יוכל להבין זאת, וכולם הכנות.


בעוד תקופה קצרה יתחילו מרידות גם במדינות אירופה
והאם אתם מדמים שבזה נשלם הכל? לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי, אבל לא יעבור תקופה ארוכה עד שאותם המרידות יתחילו גם באירופה, והשי"ת שאחינו בני ישראל ינצלו, ומי שיש לו שכל הנני אומר כבר שנים, שיארוז את חפציו, ולכל הפחות יכין לעצמו מקום בארץ ישראל, כדי שיהא לו לאן לברוח. כמו שכתב הרה"ק ר' יונתן אייבשיץ זיע"א בספר אהבת יונתן פרשת עקב, בזה"ל: דלעתיד כשיגיע עת דודים, יגזור מלכות הרשעה גזירות על ישראל, ויתנדבו לבם לילך ולדור בארץ ישראל, ובעת ההוא נהייתה עת צרה ליעקב [גם בארץ ישראל שיתאספו מסביבה כל האומות], וישמע ה' את צעקתם וירחם עליהם, וישלח לפניהם משיחו הולך תמים, וישיב את שבות ציון כבתחילה,עכ"ל. - ועוד כתב בזה"ל: דידוע שהקב"ה יציל את ישראל ממלחמת גוג ומגוג כאשר יעברו עליהם כמה וכמה צרותואפילו הכי לא יעזבו את ה' ואת נחלתם ארץ הקדושה וכו' עכ"ל עיי"ש.

והשי"ת יעזור שבני ישראל ינצלו בכל המקומות שהרי עתידה ארץ ישראל שתתפשט על כל הארצות, אבל צריכים רחמים מרובים, אבל תקוותנו היא כדברי הבעל הטורים שכל זמן שאויביה שלו אזי היו צריה לראש, ואז היה הכל סגור בעבורנו, ומובא בזוה"ק שאין מפילים את האומה בטרם שמפילים את שרו מלמעלה, ורואים שלקחו את אותו אחד שהיה שולט על כל המדינות הערביות והוא נשיא מצרים, והכניסו אותו לכלוב כמו כלב, ועוד מבקשים לדונו למיתה, והכל היו סוגדים לו, ואפילו השקצים שלנו, ואיזה הסבר יש בזה, אלא הפילו את שרו של מצרים, ובעקבותיו נפלו כל השרים של כל המדינות הערביות, ונתקיימו דברי הבעל הטורים כשיפול ישמעאל באחרית הימים, וכמו שכתב וכשל עוזר ונפל עזור, שהרי בני עשו היה עוזרים תמיד לישמעאל במחשבה שמא יוכלו להתגבר על ישראל, וכעת מתקיים כשל עוזר ונפל עזור, שכולם כושלים ונופלים, ואמריקה שהיתה עבודה זרה של הזהב, וכולם אמרו עליה שהיא הארץ המובטחת, והיא תרד מטה מטה, כי לפני עשר שנים שקיבלו את המכה שלהם, ואז ראו שכבר הפילו את השר שלהם, ומאז הם נופלים.

ואם מתחיל דבר זה צריך רחמים מרובים, וצריך להתנהג בשכל כדי שיוכלו להנצל מבעוד מועד, כי ברגע שיתחיל הזמן של הנקמה שיתקיים "יום נקם בלבי", וכפי הנראה זהו זה, אלא עתה הוא עת רצון שנפתחו שערי שמים, וצריך לבקש מהשי"ת שלא יגרמו העוונות שיסגר שוב, אבל באם הכל ילך לפי הדרך והעצה הזאת, אנו מקווים בעזהשי"ת שכבר קרוב קרוב קרבה ישועתנו לבוא בקרוב במהרה, אמן.


מאתנו דורשים הכנה וטהרה לעשות הכנה לגאולה
אבל מאתנו דורשים הכנה לכך, כמו שאמר יעקב לבניו כשביקש לגלות את הקץ, האספו ודרשו במדרש הטהרו הזמינו עצמכם לגאולה, ולגאולה צריך הכנה גדולה, והכנה רבה בכדי שנזכה לעברו בשלום, והשי"ת יעזור שיתקיים ותשוב לירושלים ברחמים רבים. כמו שאמרו היום בתפילה "כי אתה ה' באש הצתה ובאש אתה עתיד לבנותה", וכן כתיב בתהילים אש לפניו תלך ותלהט סביב צריו, פי' לפני ביאת המשיח תלך אש והשי"ת ילהט וישרוף את כל צריו העומדים מסביב לארץ ישראל. והשי"ת יעזור שכדרך שאנו זוכים לראות במפלתם של הישמעאלים והערביים, כן נראה במפלתם של הפלסטינים, שיהא חרב איש ברעהו, וישכחו ותפול עליהם אימתה ופחד וכולם יברחו מארץ ישראל, אמן.

שמעה ותשמח ציון ותגלנה בנות יהודה וגו'. בהיות שהתחיל הקב"ה אתנו הנהגה אחרת, הנהגת הרחמים וניסים ורחמנות, לכן מבקשים אנו כדרך שהתעורר מדת הרחמים על הכלל, יתעורר גם מדת הרחמים על הפרט.

השי"ת יעזור שנוכל להכין עצמנו לימים הנוראים, שמתחילים מחמשה עשר באב, שאז מתחיל להאיר הימים המאירים של ראש השנה, כל אחד ואחד יכין את עצמו כפי יכלתו ולמעלה מכפי יכלתו, להיות מוסיף והולך בלילות, והשי"ת יעזור שנזכה צו א גוט גבענטשט לעכטיג יאר, ולשנת גאולה וישועה, אמן.

בכלל שנת תשע"ב הוא שנת גאולה עצום מאד, וצריך גם ישועה בזה השנה, והא תלוי בהא, ולכן צריך להכין עצמנו, וכאשר נכין עצמנו יעזור השי"ת שיעבור הכל בחסד וברחמים עלינו ועל כל ישראל, אמן.
תמונה

דעת תורה

איפה כתוב בס' חסידים מה שאמר לגבי נס?

פרנצויז
הודעות: 1655
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 1:40 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי פרנצויז » ה' ספטמבר 05, 2019 2:54 am

לב חיים כתב:
בית שביעי כתב:מהדברים שנאמרו בניחום אבלים של האדמו"ר משומרי אמונים שליט"א אצל משפחת אבוחצירא שליט"א
...
אדמו"ר משומרי אמונים שליט"א: אם הצדיקים האלו היו בזמננו היו רוקדים כל היום.
כתוב בספר חסידים שהקב"ה עושה עם בן אדם נס קטן ואם הוא נותן על זה שבח והודיה אז הוא עושה איתו נס יותר גדול

איפה כתוב בס' חסידים מה שאמר לגבי נס?

לא יודע אם הוא בס' חסידים, אך כך ידוע ממרן החיד"א
ראה דבש לפי מערכת נ' אות ה':
נפלאות. זוכר נפלאותיו יתברך בעבור זה ניצול מצרה וכ"כ בשוחר טוב מז' ע' לא גאל ישראל ולא עשה עמהם אלא בשביל שהיו מזכירים נפלאותיו אמר דוד א"כ אני מזכיר ותצילני עכ"ד רז"ל.
וראה עוד viewtopic.php?f=7&t=25394&p=506653&hilit=#p506642
נערך לאחרונה על ידי פרנצויז ב א' ספטמבר 08, 2019 2:11 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי לייטנר » ה' ספטמבר 05, 2019 5:13 pm

לב חיים כתב:
ישעיהו לוריא כתב:
לייטנר כתב:
ישעיהו לוריא כתב:הרב 'באבא סאלי' קרא לו כשנתיים לפני שנפטר , וביקשו לומר אחריו קדיש. התפלא ונרעש הרבי ואמר "הלוא לרבינו בן, רבי מאיר שליט"א ?!" והבאבא סאלי בשלו. לאחר תקופה נפטר הבן רבי מאיר זי"ע בחיי אביו והבן ר' ברוך לא יכל לומר קדיש בהיותו באותה תקופה ללא מנין, ואכן אמר האדמו"ר קדיש על הבאבא סאלי כל השנה וכן עד סוף ימיו ביארצייט.



הסיפור קצת מוזר מבחינה כרונית. מדוע לא היה מניין לבן ר' ברוך?


לשון נקיה.

לשון הרע



כדאי לבדוק תיארוכים.

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: הרבי משומרי אמונים זי"ע

הודעהעל ידי כדכד » ה' ספטמבר 05, 2019 6:16 pm

זכיתי פעם להיות ליד שולחנו הטהור ןלשמוע אותו מקדש על היין בליל שבת. הקידוש עצמו נמשך זמן רב וגם היה מרטיט לב


חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 116 אורחים