מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקור בזוה"ק שהשם ישראל מורה על חשיבות ושם יעקב על שפלות

חיפושי מקורות וכדומה
אבי ישועה
הודעות: 423
הצטרף: ה' פברואר 09, 2012 4:37 pm

מקור בזוה"ק שהשם ישראל מורה על חשיבות ושם יעקב על שפלות

הודעהעל ידי אבי ישועה » ד' נובמבר 06, 2013 9:22 pm

מבואר בכמה מקומות ששם ישראל ע"ש המעלה והחשיבות ושם יעקב ע"ש העקב ושפלות, אני מחפש מקור לזה בזוה"ק דוקא, אבקש את עזרת החברים

היימישער
הודעות: 614
הצטרף: ד' ספטמבר 05, 2012 8:17 pm

Re: מקור בזוה"ק שהשם ישראל מורה על חשיבות ושם יעקב על שפלות

הודעהעל ידי היימישער » ה' נובמבר 07, 2013 12:27 am

אולי זה יעזור לך:
זוהר - השמטות כרך א (בראשית) דף רס"ו ע"ב [וכן הוא בזוהר - תוספת כרך ג' דף ש"ו ע"ב]
...למה לא כפל שמיה דיעקב הכי א"ל בוצינא קדישא בגין דקרא ליה יעקב וקרא ליה ישראל יעקב לישנא דעוקבא דהיינו נוקבא דאתמר עקבו של אדם הראשון מכהה גלגל חמה ואתקרי ישראל דתמן ראש דכורא רישא לנוקבא דהיינו עקב והאי איהו דאמר קודשא בריך הוא לחויא (בראשית ג') הוא ישופך ראש ואתה תשופנו עקב ודא גרם שכינתא בגלותא דאתמר ביה (משלי כ"ב) עקב ענוה יראת יי'...

עתניאל בן קנז
הודעות: 2263
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: מקור בזוה"ק שהשם ישראל מורה על חשיבות ושם יעקב על שפלות

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ה' נובמבר 07, 2013 1:20 am

זוהר כרך א (בראשית) פרשת תולדות דף קמד עמוד ב

מה כתיב ויאמר לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל וגו' אמאי ישראל א"ל בעל כרחין אית לן לשמשא לך דהא אנת אתעטרת בחילך לעילא בדרגא עלאה ישראל יהיה שמך
העתקתי לך כמה מקומות מספר בראשית בלבד. האם זה מספיק?



זוהר כרך א (בראשית) פרשת וישלח דף קעא עמוד א

ואודי ליה על אינון ברכאן ואמר ליה לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל לאו יעקב בעקימו אלא בגאותא ותוקפא דלית מאן דיכיל לך

זוהר כרך א (בראשית) פרשת וישלח דף קעז עמוד ב

והא אתמר תלת דרגין הכא בקדמיתא יעקב ולבתר ישראל ולבתר ישורון, ת"ח יעקב הא אוקמוה, ישראל אוף הכי נמי, ואף על גב דדרגין אינון חד ישורון אמאי אקרון ישראל בשמא דא, אלא ישראל וישורון כלא חד, ישורון כמה דאת אמר (איוב ל"ג) ישור על אנשים, בגין דנטיל שורה להאי סטרא ולהאי סטרא ובגין אינון תרין שורין אקרי ישורון ודא הוא ישראל, ישראל על דנטיל רבו ותוקפא מכלא,

זוהר כרך א (בראשית) פרשת ויחי דף רכב עמוד א

ובגיני כך ימי ישראל דהוה שלים יתיר ישראל מיעקב, ואי תימא והא כתיב (בראשית כ"ה) ויעקב איש תם שלים, שלים הוה ולא שלים בדרגא עלאה כישראל,

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2189
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: מקור בזוה"ק שהשם ישראל מורה על חשיבות ושם יעקב על שפלות

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ו' נובמבר 22, 2019 1:06 pm


דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2574
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: מקור בזוה"ק שהשם ישראל מורה על חשיבות ושם יעקב על שפלות

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' אוגוסט 09, 2020 1:20 am

באוה"ח הק' פרשת בלק כמה וכמה פעמים חוזר על יסוד זה ומבאר כמה פסוקים לפי דרכו.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4770
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: מקור בזוה"ק שהשם ישראל מורה על חשיבות ושם יעקב על שפלות

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' אוגוסט 09, 2020 2:08 am

וכן באו"ח ריש ויחי.

כמעיין המתגבר
הודעות: 423
הצטרף: ו' נובמבר 11, 2011 11:04 am

Re: מקור בזוה"ק שהשם ישראל מורה על חשיבות ושם יעקב על שפלות

הודעהעל ידי כמעיין המתגבר » ב' אוגוסט 10, 2020 12:14 pm

עתניאל בן קנז כתב:זוהר כרך א (בראשית) פרשת תולדות דף קמד עמוד ב

מה כתיב ויאמר לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל וגו' אמאי ישראל א"ל בעל כרחין אית לן לשמשא לך דהא אנת אתעטרת בחילך לעילא בדרגא עלאה ישראל יהיה שמך
העתקתי לך כמה מקומות מספר בראשית בלבד. האם זה מספיק?



זוהר כרך א (בראשית) פרשת וישלח דף קעא עמוד א

ואודי ליה על אינון ברכאן ואמר ליה לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל לאו יעקב בעקימו אלא בגאותא ותוקפא דלית מאן דיכיל לך

זוהר כרך א (בראשית) פרשת וישלח דף קעז עמוד ב

והא אתמר תלת דרגין הכא בקדמיתא יעקב ולבתר ישראל ולבתר ישורון, ת"ח יעקב הא אוקמוה, ישראל אוף הכי נמי, ואף על גב דדרגין אינון חד ישורון אמאי אקרון ישראל בשמא דא, אלא ישראל וישורון כלא חד, ישורון כמה דאת אמר (איוב ל"ג) ישור על אנשים, בגין דנטיל שורה להאי סטרא ולהאי סטרא ובגין אינון תרין שורין אקרי ישורון ודא הוא ישראל, ישראל על דנטיל רבו ותוקפא מכלא,

זוהר כרך א (בראשית) פרשת ויחי דף רכב עמוד א

ובגיני כך ימי ישראל דהוה שלים יתיר ישראל מיעקב, ואי תימא והא כתיב (בראשית כ"ה) ויעקב איש תם שלים, שלים הוה ולא שלים בדרגא עלאה כישראל,


יישר כח גדול, חיפשתי בזה כמה פעמים וכן הביא האלשיך בבראשית מט, אך עד עכשיו לא מצאתי בזה"ק.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים