שוב שאלתי את הרב ווייס:
א. האם ברור שלפני הסדרי טהרה היו מהדורות שנמצאות לפנינו היום? והאם לא יותר פשוט לומר שהספר בלה במשך השנים ונמחק והשתבשה האות פ' לאות נ'. - מאשר לומר שהיו תיקונים תוך כדי הדפסה, ובמספר עותקים יודפס אחרת מבאחרים באותה מהדורה - שאז נצטרך לחקור לסיבות השינוי שנעשה בכוונת מכוון ובידיעה.
ב. איך מתייחסים בהלכה לתופעה כזו, שפסק או עניין הלכתי נכתב על יסוד טעות דפוס, (אא"כ נאמר שזה אכן נעשה ביד מכוונת).
וזה אשר השיב לי:
א. קשה להניח שהסד"ט היה כ"כ קצר רואי, שלא יבחין בטשטוש או בלאי, במקום שידע והרגיש שיש שינוי מנוסח הש"ד.
לכן טוב לי להאמין לתופעה שבשיטות הדפוס הישנות אינה כל כך נדירה. לדעתי היתה טעות ונדפס 'שנוגעת' ושוב תוקן כבשערי דורה.
אגב לא ברור לי שפוגעת אינו כולל פגישה המגיעה לכדי נגיעה. - אבל הסד"ט הרגיש שבפוגעת א"צ נגיעה.
ב. כיון שהשערתי שהתוי"ט עצמו תיקן לפוגעת, א"כ אין מקום לנגיעה, שנובע מספק גירסא [שאינה קיימת] בשערי דורא. - אבל אין גם הפסד אם חברתה תגע בה. [אך ברור שגם פגיעה בלי נגיעה, תחסוך טבילה מחדש].