איש_ספר כתב:בשם החזו"א נמסר שאין חיוב נטילה לכוססים. וצריך חיפוש וטעם.
שמואל ברמה כתב:האם יש חיוב נטילת ידיים כשהאחר נוטל, וא"כ אז למי?
בר ששת כתב:אגב, כדאי להזכיר את המובא בפסקי תשובה (פיטרקובסקי) בשם אחד הגדולים (ראיתי לפני שנים הרבה ואיני זוכר) שהחיוב לנט"י אחר נטילת ציפורניים, אינו מעכב מללמוד. כלומר הנוטל ציפורניים יכול להמשיך בלימודו אף שעדיין לא נט"י.
הבקיאים והמחפשים וודאי ימצאו את מקור השמועה.
נו, גלילי, הראה נא כחך.
מורה צדק כתב:כבר כתב ללמד זכות על הכוססים צפרנים בארחות רבינו ח"ג עמ' קפו ודינים והנהגות פ"א אות ו' בשם הרב חזו"א. ועי' במאסף לכל המחנות סק"ק דכתב להחמיר, אך בתוך דבריו למד ממש"כ בשו"ת רב פעלים ח"ב סי' ד' ובבא"ח סדר תולדות אות יז דעיקר קפידת הרוח רעה היא בצפרנים העודפות על הבשר. ולכאו' כוססי הצפרנים בד"כ אין להם צפרנים שעודופות על הבשר. ולכאו' אינו כן תמיד, וא"א להוכיח כן על כולם, ואף אם ראיה זו נכונה אין כל בני אדם שוים. וע"ש שכתב בשם גדול א' דהכוססים אינם עושים זאת בשביל ליטול צפרניהם אלא עקב עצבנות, ויש לענות על דבריו דמנין לו לחלק כן דחלוק הגוזז בשביל לגזוז או דגוזז מחמת עצביו, ולא ראינו מי שחילק כן, וכן מצינו גם הכוססים בשביל לגזוז כגון אבלים תוך ל' יום וכיו"ב. ולכך בכל ענין נטילת צפרנים יש ליטול ידים.
זקן ששכח כתב:אם דברנו אודות כוססי הצפרנים.
בילדותי שמעתי שהח"ח זצ"ל ראה לאדם שכסס צפרניו, וגער בו: שבת! שמתוך רגילות יכשל ויבוא לכסוס אף בשבת.
שמואל ברמה כתב:אכן, וה"ה לתלישת שערות, לבד מזה שיש קושי ליטול ידיים אחר כל פעם שמתעסק בשער.
מורה צדק כתב:בספר כף החיים פלאג'י סי' ח' ס"ק כז דימה את ענין השיער לצפרנים, שאפילו על קצת צריך ליטול ידים.
ועי' פסקי תשובות סי' ד' אות כח שכתב שאפילו מקצת שערו, אך לא כתב לזה מקור.
האם גם הגר"א גזז זקנו לאחר השבת?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 108 אורחים