כנראה שלפותח האשכול היה קשה לחפש באוצר את 'ספר קושיות' ולעיין שם ובהערות המהדיר, ולפיכך אטרח ואביא את העניין:
רל. שמות האימהות : שֵׁם אשת ראובן - עדה ; שֵׁם אשת שמעון - יבעה ; שֵׁם אשת לוי - ענת ; שֵׁם אשת יהודה - בת שופי ; שֵׁם אשת יששכר - עזקה ; שֵׁם אשת זבולן - עזני ; שֵׁם אשת דן - עגלה ; שֵׁם אשת נפתלי - צרוייה ; שֵׁם אשת גד - מעכה ; שֵׁם אשת יוסף - אסנת ; שֵׁם אשת בנימן - יסכה ; אחתיה דשמשון - נישקי ; שֵׁם אשת ישמעאל - גיגית ; אימיה דיונה - יועם בת עזור ; אימיה דדוד - נצבת בת עמיאל .
והנה הערת המהדיר הראשונה שם:
רוב הענין הבא, ענין שמות נשות השבטים, מצוי, בשינויים קלים, ב'מדרש כת"י' שהביא (ללא ציון מהות כתה"י ומקומו!) ר"ח קנייבסקי, למכסה עתיק, פרשת שמות, עמ' טו. ככל הנראה, גם אותו בעל 'מדרש כת"י' וגם כותב חיבורינו שאבו, אחרי גילגולים שונים, כנראה, מספר היובלים (לד, כ; א' כהנא, הספרים החיצונים, א, ירושלים תשסד, עמ' רפט), בו מופיעה רשימה מלאה של נשי השבטים (ללא השמות שבהמשך רשימת חיבורינו!). כי למרות שספר היובלות נמנה על הספרים החיצונים, זכרו והחומר שבו לא אבד מקהל שלומי אמוני ישראל, שהרי רבי משה הדרשן ובית מדרשו השתמשו בו רבות כפי שהיו מצויים אצל שאר ספרים דומים לו (עי' בראשית רבתי, מבוא, עמ' 17-19), וכנראה ממנו התגלגל הענין הנוכחי לידיעת הדורות שלאחריו.
אמנם רשימת השמות שלפנינו בספר היובלים שונה בכמה פרטים מחיבורינו וממדרש כת"י, מחמת הרקתו מכלי אל כלי, ובהערות דלהלן נציין את השווה והשונה בין חיבורינו למקורות אלו ולנאמר בספר הישר, פרשת וישב, בני ברק תשסג, עמ' קפו-קפז.
ראוי לציין שבסוף ספר מגן וחרב לרי"א ממודינא, כת"י (נדפס בתו"ש, ח"ג, השמטות ומילואים לפרשה ד אות כה, עמ' תקלב), מצוי מאמר זה: "אשת אדם - חוה; אשת קין - הוויה; אשת הבל - חומקמה; אשת שת - פטורה; אשת אנוש - נעים; אשת קינן - מחוללת; אשת מהללאל - דינה; אשת ירד - ברכיה בת דיצא; אשת חנוך - ערש בת דניאל; אשת מתושלח - ערנא בת עתדל; אשת למך - שמה בת אנוש; אשת נח - נעמה בת ברכיאל; אשת שם - מחלתירן; אשת חם - דמות נכי; אשת יפת - בת נתנכר; אשת ארפכשד - רצוייה; אשת שלח - מלכה בת כביר; אשת נחור - יסכה בת ניסה; אשת תרח - אמתלאי בת ברוכו". ואיני יודע מקור רשימה זו, אך יתכן שמאמר זה היה בתחילת רשימת השמות שבמדרש כת"י, וצע"ע.
ובנוגע לאשת לוי נרשם בהערות:
כך במדרש כת"י. ברם מקורות אחרים נותנים לה שֵׁם אחר: ספר היובלים: "מִלְכְּה מבנות ארם, מזרע בני תרח" [וכך בספר צוואות השבטים, צוואת לוי, יא א; ספרים החיצונים, עמ' קסה]; ספר הישר: "עדינה בת יובב בן יקטן"; דעת זקנים, במדבר כו נט: "כי אשתו של לוי 'אותה' שמה". וכך בפירוש בעלי התוספות, פענח רזא, הדר זקנים, במדבר שם [מעניין, שהכתב והקבלה, במדבר שם, כותב כך מדעתו! ולא ידע שקדמוהו הראשונים].