בן באג באג כתב:אני ידעתי על גידול בזים ושאר ציפורי טרף או תוכיים לנוי, מה הרבותא בעורב? או שעורב דהיום הינו פנים חדשות?
(אני מתחיל לארגן יבוא כלובי עורבים...)
בן באג באג כתב:אני ידעתי על גידול בזים ושאר ציפורי טרף או תוכיים לנוי, מה הרבותא בעורב? או שעורב דהיום הינו פנים חדשות?
(אני מתחיל לארגן יבוא כלובי עורבים...)
'...כי אף בריה לא נבראת לבטלה...ומורי ז"ל היה נזהר שלא להרוג שום רמש מן הרמשים אפילו מן הקטנים והפחותים כגון פרעושים זובים וכנים וכיוצא באלו ואף אם מצערים אותו וכו'.
בר ששת כתב:כפי הזכור לי, כאשר הרג את העכביש ע"י נעל, אמר 'על אדום אשליך נעלי'. וצע"ג.
חכם באשי כתב:בר ששת כתב:כפי הזכור לי, כאשר הרג את העכביש ע"י נעל, אמר 'על אדום אשליך נעלי'. וצע"ג.
העכביש מזוהה עם אדום, כבר בספרי קבלה, ואף קודם לכן,
וזה ע"פ הפסוק (משלי ל כח): "שְׂמָמִית בְּיָדַיִם תְּתַפֵּשׂ, וְהִיא בְּהֵיכְלֵי מֶלֶךְ", שנדרש על אדום מחריבי המקדש.
טוביה א כתב:וגם ה'עורב' גופא מזוהה בקבלה עם הסט"א וקלי' אדום, וכמובן לא המנח"א הוא שחידש את זה, וסרה תלונת הבר ששת
חכם באשי כתב:טוביה א כתב:וגם ה'עורב' גופא מזוהה בקבלה עם הסט"א וקלי' אדום, וכמובן לא המנח"א הוא שחידש את זה, וסרה תלונת הבר ששת
בר ששת טען נגד "התנהגותו הקיצונית" של המנח"א,
היינו, רבים מהמקובלים ידעו כי העורב והעכביש מזוהה עם הסט"א,
אך לא ראינו כי "עשו מכך עסק".
בר ששת כתב:גם גללי ציפור יש להסיר לכבוד השבת.
המדובר על קטילת המפריש או טווה הקורים.
לא שאני שוטה כ"כ עד כדי מחשבה שדברי האר"י (אר"י! ולא רח"ו!) הנ"ל נעלמו מדברי המנח"א. בס"ה חשבתי שיש מקום לציין ידיעה ידועה זו לצד דברים אלו.בר ששת כתב:אם היתה למישהו תלונה, היה זה איש ספר שבאלגנטיות הציב הנהגה שונה ממהרח"ו
שאינה עולה בקנה אחד עם הנהגת הרבי ממונקאטש, לא עלינו תלונתך ר' טוביה,
כי אם על מהרח"ו, אדרבה נסה נא ליישב את תלונתו ומאוד נודך.
איש_ספר כתב:ז"ל מהרח"ו בשער המצות פ' נח'...כי אף בריה לא נבראת לבטלה...ומורי ז"ל היה נזהר שלא להרוג שום רמש מן הרמשים אפילו מן הקטנים והפחותים כגון פרעושים זובים וכנים וכיוצא באלו ואף אם מצערים אותו וכו'.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים