אוהב אוצר כתב:מה שהיה קשה לו, זה לא מה שקשה לנו...
בן אליהו כתב:חידה: מי היה אותו תלמיד שעזר לו לנסח?
עורך ספרים תורניים כתב: ואני יצור איתו קשר
פלתי כתב:עורך ספרים תורניים כתב: ואני יצור איתו קשר
כולי תקוה שבעריכות הספרים התורניים שלך אתה לא כותב בשגיאות כגון אלו.
ר_חיים_הקטן כתב:כשראיתי הכותרת חשבתי שזה מדבר על הספר ברכת שמואל של רבינו שמואל קוידאנובר שזה באמת כדאי להוציא לאו במהדורה חדשה, אבל ספר ברכת שמואל להגרב"ד לאו דוקא אין כוונתי לפגוע בכבודו ח"ו אבל למעשה הספר מאד מאד קשה להבין בלי מסורת וקבלה על דבריו.
פלוני אלמוני כתב:ר_חיים_הקטן כתב:כשראיתי הכותרת חשבתי שזה מדבר על הספר ברכת שמואל של רבינו שמואל קוידאנובר שזה באמת כדאי להוציא לאו במהדורה חדשה, אבל ספר ברכת שמואל להגרב"ד לאו דוקא אין כוונתי לפגוע בכבודו ח"ו אבל למעשה הספר מאד מאד קשה להבין בלי מסורת וקבלה על דבריו.
בארה"ב יש מכון ברכת שמואל שעובדים על ברכת שמואל להגאון ר' שמואל קאידונבר על התורה, במהדורה חדשה, לפי השמועה הם נמצאים בשלבים האחרונים, ובקרוב יצא לאור, בב' או ג' כרכים.
בנתיים הם מוציאם לאור גליון מזמן לזמן כדי לעדכן את הציבור על עבודתם
נקווה שיעשו עבודה שלימה כראוי לגאון כמותו.
פלוני אלמוני כתב:איך אני יכול להיותם עמם בקשר?
משה הקטן כתב:פלוני אלמוני כתב:איך אני יכול להיותם עמם בקשר?
מכון ברכת שמואל - עריכת ספרי הגה"ק רבי אהרן שמואל קוידנובער זי"ע - jobs@hamechon.com
ר_חיים_הקטן כתב:משה הקטן כתב:פלוני אלמוני כתב:איך אני יכול להיותם עמם בקשר?
מכון ברכת שמואל - עריכת ספרי הגה"ק רבי אהרן שמואל קוידנובער זי"ע - jobs@hamechon.com
(פלוני אלמוני לא שאל את זה כי אם אני.)
איש.dot כתב:
כבר דשו על כך בסו"ס - אך עדיין לא נתלבנו הדברים:
מיהו הכותב? הוא נראה ידען ובעל סברא גדול לפי דבריו (עיינתי בכמה מהמערכות בשער שאלות-ותשובות שם).
הכותב מביע שם עמדה מענינת, שביסודה הקביעה כי כל מה שבלתי אפשרי לאדם בצורה טבעית - לא אסרה עליו התורה, שהרי "וחי בהם" נאמר. על סמך זה, בצירוף דיונים והוכחות מדברי הפוסקים, הוא מתיר - אף לכתחילה - כו"כ ענינים הנחשבים לאסורים בספרות הפוסקים, עיי"ש.
מצד אחד, יש כאן חידוש מרענן - הסתכלות הלכתית המחייבת הכרת השטח והמציאות. הכותב מגלה הבנה והיכרות עמוקה עם נפש האדם, והבחור בפרט (נראה שהוא שימש כר"מ בכמה ישיבות), ומתוך הסתכלות זו הוא בוחן את דברי הפוסקים בפרספקטיבה עמוקה יותר.
מצד שני, חלק מהנחותיו מוקשות מעט, לא מסברה אלא מרגשת-נפש. האם נכון לומר שכל מה שקשה לאדם לא אסרה תורה? והיכן עובר הגבול הדק בין קושי נפשי בעריות לבין עישון בשבת? וכן הלאה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 142 אורחים