גאולה בקרוב כתב:האם יש באיזה מקום הגדרת החילוק בין מאמרי חז"ל ש"נשים דעתן קלות עליהן" לבין המאמר ש"בינה יתרה ניתנה להם"?
הנני כתב:פשיטא שיש הבדל בין "דעת" ל"בינה". כמו שלקטנים יכול להיות חכמה ובינה, ומה שאין להם זה דעת. שזהו מלשון חיבור כמו וידע אדם את חווה שזה הדרך להשתמש עם החכמה כלומר להביא את החכמה והבינה לידי מעשה וממילא בינה יתירה יש להם אבל דעתן קלה שזה להביאן לידי מעשה וההתנהגות על פי הבינה (והמתבונן יכול לראות את זה בפועל)
גאולה בקרוב כתב:"איתתך גוצא- גחין ותלחוש לך" במילי דעלמא-
אם דעתן קלות, מדוע שמוע להן אפילו במילי דעלמא?
ואולי הכוונה רק לשמוע דעתה, ואח"כ לשקול בדעת הגבר, האם דבריהן מתוך ה"בינה יתרה" או מתוך "דעתן קלות"...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 82 אורחים