ב"ה וזכינו למטרות עוזו ונתן לנו גשמי ברכה בעתם, ומענינא דיומא התעוררתי לברר בדין ברכת ברקים ורעמים.
במשנ"ב סי' רכ"ז ס"ק ח' כתב "ומשמע בירושלמי דדוקא באותו יום אבל ביום אחר בכל גוונא צריך לחזור ולברך", היינו שאם בירך על הברקים והרעמים יוכל לברך עוד הפעם ביום אחר אף שלא נתפזרו העבים.
ויש לברר מהי כוונתו "יום אחר", האם הכוונה ביום המחרת, או ביום אחר לפי דיני ההלכה, והיינו שאם בירך לפני השקיעה יכול לברך בלילה עוד הפעם אף שלא נתפזרו העבים.