האיסור לדבר אחר קריאת שמע שעל המיטה - או לאחר קבלת עול מלכות שמים - המופיע בצוואת רבי אליעזר הגדול,
הוא האיסור לדבר אחר ברכת המפיל,
או שמא הוא איסור כשלעצמו לדבר גם לפניה?
משולש כתב:עד שאמר לי יהודי ת"ח בשם רבו שעדיף לדבר אחרי המפיל מאשר לא לברך בכלל את הברכה הזו שהיא מדינא דגמ'. ואילו ההקפדה שלא לדבר מחשש הפסק בברכה היא כמעט ולא מוזכרת בפוסקים. ואין שום נ"מ בינה לבין המעביר שינה שאף אחד לא מקפיד לשתוק מאז שהוא קם עד שמברך אותה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים