ישבב הסופר כתב:אאל"ט הגרא"וו לא כותב מתחילה שאם יתקבצו כל חכמי הדור יוכלו לעקור. הוא כותב רק שנראה שחתימת המשנה וחתימת התלמוד היו מדין קביעת בי"ד הגדול. וע"Z השיג עליו החזו"א קושיות רבות, ואחד מהם שאם כן תקנתו קלקלתו ונפיק מניה חורבא שאם נקבץ ונעשה בי"ד נוכל לחלוק על דבריהם, ועוד השיג שלא צריך בי"ד גדול בחכמה ובמנין לזה וסתם בי"ד יכול לבטל.
א הבנתי מה שייך להגיד שלא ירדנו לסוף דעתם בשעה שטענת הלה שנתווכח עימך היא בדברים שהמציאות הידוע לנו שונה מהמתואר בחז"ל [למשל תולעים הנוצרות מעצמן]
מה שנכון נכון כתב:מה נעשה למה שכתב על עכבר זה הרמב"ם בפיה"מ חולין ט,ו.
והתהוות העכבר דוקא מן העפר עד שימצא מקצתו בשר ומקצתו טיט והוא מתנועע כולו הוא ספור מפורסם מאד ואין מספר לרבים אשר אמרו לי שראו אותו, ומציאות בעל חי כזה הוא דבר מפליא שאין לדעת לו הסבר כלל.
הר"י קאפח מתפתל להפוך הכונה.
סגן אלוף כתב:מה שנכון נכון כתב:מה נעשה למה שכתב על עכבר זה הרמב"ם בפיה"מ חולין ט,ו.
והתהוות העכבר דוקא מן העפר עד שימצא מקצתו בשר ומקצתו טיט והוא מתנועע כולו הוא ספור מפורסם מאד ואין מספר לרבים אשר אמרו לי שראו אותו, ומציאות בעל חי כזה הוא דבר מפליא שאין לדעת לו הסבר כלל.
הר"י קאפח מתפתל להפוך הכונה.
כאילו שחז"ל יכולים לטעות והרמב"ם לא
מרחביה כתב:רבי דוד ניטו, בכוזרי שני, ויכוח שלישי נז-נח, כתב:קשה לי במאוד מאוד להאמין שכל עוד שהעולם מתיישן והולך דעתן של בני האדם גם כן מתמעט[ת] והולכ[ת]. וזהו דבר שאין הדעת סובלתו והנסיון מכחישו שהרי עינינו הרואות שבחכמי אומות העולם טובה ציפורנן של אחרונים מכריסם של ראשונים.
מיעוט הלב שאמרו על עצמם האחרונים אינו ממיעוט השכל אלא מרוב הצרות והגזירות והטרדות.
סגן אלוף כתב:בעיקר ענין ירידת הדורות הנה בשיטוט בפורום מצאתימרחביה כתב:רבי דוד ניטו, בכוזרי שני, ויכוח שלישי נז-נח, כתב:קשה לי במאוד מאוד להאמין שכל עוד שהעולם מתיישן והולך דעתן של בני האדם גם כן מתמעט[ת] והולכ[ת]. וזהו דבר שאין הדעת סובלתו והנסיון מכחישו שהרי עינינו הרואות שבחכמי אומות העולם טובה ציפורנן של אחרונים מכריסם של ראשונים.
מיעוט הלב שאמרו על עצמם האחרונים אינו ממיעוט השכל אלא מרוב הצרות והגזירות והטרדות.
אבל המקובלים יפרשו להיפך ואין לי עסק עכשיו בנסתרות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים