דורשי יחודך כתב:באמונתו כתב:לא ידוע לי מקור בהלכה, התולה ומתנה השם "עבודה זרה", האם דווקא מתפללים אליה א"ל. עבודה זרה היינו המאמין ומייחס "כוחות" אלוהיים אל שום בריה לבד השם יתברך, בין אם מתפללים אליו בין אם לא.
השאילה שלי היא על הטיעון שלך שהם רואים אותו כהתגלמות של אותו האיש.
אם הם רואים אותו כהתגלמות של אותו האיש, מדוע אינם מתפללים אליו.
מה שכתבת שכל שמייחסים כוחות אלהיים לשום בריה הוי עבו"ז, צריך בירור מאד,
שהרי הנביא וכן מלאכים יש להם כל מיני כחות שהוענקו להם מאת השי"ת, וזה לא מהוה עבו"ז.
איה"נ, קיים קושי גדול לברר את הגדרים, כפי שכבר האריכו באשכולות אחרים ממש בתקופה האחרונה.
הדבר מוסכם בכל מקורותינו, ומעיקרי האמונה היא ממש!! שאין נמצא בעולם יצור כל שהוא, בעל כוח עצמאי כלל, בין חומרי - פיזי, כגון גיבור בגבורתו, בין רוחני - שמימי, כגון השפעת כוכבים ומזלות, שליטת מלאכים ושרים.
כולם "בובות = PUPPETS" ממש!
אדם לא יכול להזיז אצבע ללא עזר א-לוהי, מלאך לא יכול לפעול כלום, בלא סיוע א-לוהי אשר מלווהו, ובשולחן ערוך אורח חיים סימן ה סעיף א:
ובהזכירו אלהים, יכוין: שהוא תקיף בעל היכולת ובעל הכחות כלם.
מי שמייחס אל מלאך לדוגמא, יכולת וכוח עצמאי כל שהוא, אכן נכשל בע"ז!
אם הם רואים אותו כהתגלמות של אותו האיש, מדוע אינם מתפללים אליו...
שאלה... הרי התבססתי כנ"ל על לשונות מפורשים, יסודות מפורסמים, ועקרונות מוכרים באמונת דת תִּפְלתם. אם משהו בלתי מיושב אצלכם בשיגעונותיהם, לא בשל כך, ישתנו העובדות והמסקנות אשר יוצאות מהם.