אלי כהן כתב:מי ששילח את האם ולקח את האפרוחים קיים מצוה
ממש לא, שילוח האם בלבד היא מצות עשה, ומקיימים בזה את כל המצוה גם בלי לקיחת הבנים.
פשוט הצדיקים האמתיים שמשתדלים לקיים את כל המצוות להתמיד בלימוד התורה וכיבוד אב ואם ממילא יש להם רצון לעשות עוד מצוה נדירה. [על אותו משקל כתבתי שידוע שהיו מקובלים שגירשו נשותיהם והחזירו אותם שוב בגלל צדקותם הרבה להשלים חלקים התורה הק']
וכי יש לנו שיג ושיח מה ההבדל בין תפילין וק"ש לבין הנחת פאה בשדה? אלא מה, פשוטי עם כמונו שהמצוות התדירות כמו כיבוד אב, כבר נדושו [ב"מ] ושילוח הקן זה נדיר ואטרקציה בפ"ע.
גם ציצית, אילולא המושג של על מצוה קלה יכולים חלילה להעניש בעידן רתחא, לא בטוח שכל העולם היה לובש ט"ק כל היום ובמיוחד בימים החמים ובאיזורים החמים.
זה כל הסוד מה ההבדל בין מצות שילוח הקן לבין שאר מצוות תדירות בכל יום [אגב, ראיתי בשבוע שעבר מודעה בעירי בבית הכנסת "למכירה מצות שילוח הקן ב200 ש"ח, אני רציני. אתה מבין?]
[נ.ב.ע. גם על ציצית כתוב שמאריכה ימים ובגלל זה כתוב שיש להקפיד לא לחתוך בברזל ואכמ"ל]