שכינה מדברת מתוך גרונו של משה
האם יש מי שיודע מה מקורו של הנצי"ב (מלבד הזוהר)?
שכינה מדברת מתוך גרונו של משה
בריך אלהא דזכינא למשמע מלין מההוא דאתקרי רבן של נביאים רבן דחכמים רבן דמלאכי השרת דקודשא בריך הוא ושכינתיה מדבר על פומוי.
מה שנכון נכון כתב:בספרים מביאים מקור ללשון זו מהרע"מ פנחס רלב.בריך אלהא דזכינא למשמע מלין מההוא דאתקרי רבן של נביאים רבן דחכמים רבן דמלאכי השרת דקודשא בריך הוא ושכינתיה מדבר על פומוי.
שטייגעניסט כתב:רבינו בחיי במדבר פרשת מטות פרק לב פסוק כז
(כז) כאשר אדוני דובר. וכתיב: "את אשר דבר ה' אל עבדיך כן נעשה", כלומר כי דברי משה הם דברי ה', כי הוא כלי לרוח הקדש מוכן לנבואה בכל עת ובכל שעה, ודבריו דברי השם הם. או אולי שקראו את משה בשמו של מלך, כי כן נקרא במקום אחר בשמו, והוא שדרשו רז"ל: (תנחומא כי תשא כז) (שמות לג, ז) "והיה כל מבקש ה'", מבקש משה אין כתיב כאן אלא מבקש ה', כי הדבק נקרא על שם מי שהוא דבק בו, ומטעם זה נקראו הנביאים והמלאכים בשם המיוחד בכמה פסוקים מן התורה, וכבר הזכרתי זה פעמים.
עי' בקדושת לוי פר' בלק שהאריך בזה [מד"ה הנה רבותינו ואילך].
שש משזר כתב:הלוא כן מפורש בכמה מקומות במדרשים ג"כ:
עי' בשמו"ר פרשה ג', ויק"ר פרשה ב', ומכילתא שמות (יח, יט).
עוד נזכרתי
שפת אמת - לשבועות - שנת [תרנ"ט]
איתא במד' כשרצה הקב"ה לומר אנכי צוה למרע"ה לירד שלא יאמרו בני ישראל שהוא דברי משה ע"ש. מוכח מזה כי שכינה מדברת מתוך גרונו של משה דאל"כ הרי יבחנו בטביעות עינא דקלא. רק שבאמת הי' זה הקול כקולו של משה. ולכן כתיב וגם בך יאמינו לעולם כי מאלה הדיברות ראו כי נבואת מרע"ה הוא מפי הקב"ה. וכ"כ בעבור ישמע העם בדברי עמך:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 155 אורחים