תוכן כתב:דוד = אוהב.
תוכן כתב:בספר יד הלשון לאבינרי עמוד 389 כותב שמצינו דוד משמש גם לבן דוד.
ונתחבטו בזה כל המפרשים שם יב.לייטנר כתב:תוכן כתב:בספר יד הלשון לאבינרי עמוד 389 כותב שמצינו דוד משמש גם לבן דוד.
א"צ לאבינרי, די לעיין בירמיהו לב שמתאר את חנמאל בן שלום פעם בתור בן דוד (פסוקים ח-ט) ופעם בתור דוד (פסוק יב).
בריושמא כתב:'ונשאו דודו ומסרפו' - עמוס ו י.
ופירש רש"י: קרובו ואוהבו. וכן התרגום.
משמע שדוד הוא קרוב, בלי לדייק בסוג הקרבה.
כח הטענה כתב:ונתחבטו בזה כל המפרשים שם יב.לייטנר כתב:תוכן כתב:בספר יד הלשון לאבינרי עמוד 389 כותב שמצינו דוד משמש גם לבן דוד.
א"צ לאבינרי, די לעיין בירמיהו לב שמתאר את חנמאל בן שלום פעם בתור בן דוד (פסוקים ח-ט) ופעם בתור דוד (פסוק יב).
הלאבינרי יש דוגמאות שנשמטו מרש"י והרד"ק, אתמהא.
חנמאל דודי - ר"ל בן דודי, כי בן דודו היה
לייטנר כתב:והשווה לכך שלוט נקרא פעם אחת אחיו של אברהם ופעם אחרת בן אחיו.
אחר כתבי ראיתי שכן כתב רד"ק במפורש:
חנמאל דודי - ר"ל בן דודי, כי בן דודו היה
ובהנחה שלא נאמר שהרד"ק בא לתקן את הכתוב, כי אז פשט דבריו שבן הדוד ייקרא לעיתים 'דוד'.
לייטנר כתב:תוכן כתב:בספר יד הלשון לאבינרי עמוד 389 כותב שמצינו דוד משמש גם לבן דוד.
א"צ לאבינרי, די לעיין בירמיהו לב שמתאר את חנמאל בן שלום פעם בתור בן דוד (פסוקים ח-ט) ופעם בתור דוד (פסוק יב).
אוצר החכמה כתב:לייטנר כתב:תוכן כתב:בספר יד הלשון לאבינרי עמוד 389 כותב שמצינו דוד משמש גם לבן דוד.
א"צ לאבינרי, די לעיין בירמיהו לב שמתאר את חנמאל בן שלום פעם בתור בן דוד (פסוקים ח-ט) ופעם בתור דוד (פסוק יב).
ועיין שם ברש"י שהתקשה בזה וברד"ק.
אלי_ש כתב:מצאתי לאחד החכמים שמכנה לחכם אחר "דודי", אלא שלפי הידוע לי כרגע, לא יתכן שהוא דודו (וגם לא דוד אביו). אם כי שם משפחתם זהה. האם יכול להיות שהכינוי "דודי" בא בתור כינוי ל"קרוב משפחה"?
איש_ספר כתב:בריושמא כתב:'ונשאו דודו ומסרפו' - עמוס ו י.
ופירש רש"י: קרובו ואוהבו. וכן התרגום.
משמע הוא קרוב, בלי לדייק בסוג הקרבה.
א"כ, אפשר להביא גם את כל פסוקי שה"ש.
סמבטיון כתב:אלי_ש כתב:מצאתי לאחד החכמים שמכנה לחכם אחר "דודי", אלא שלפי הידוע לי כרגע, לא יתכן שהוא דודו (וגם לא דוד אביו). אם כי שם משפחתם זהה. האם יכול להיות שהכינוי "דודי" בא בתור כינוי ל"קרוב משפחה"?
כעת נתגלה הסוד
והמשכילים יכשלו.תבא כתב:בס' המצרף ח"ב סי' קמ"ו כתב ראיה למ"ד אחי אמו נקרא מסרפו, ולא נקרא דודו, מתלמוד ערוך ביבמות דף נ"ד ע"ב, מ"ש ודודתו דפשיטא ליה לתנא דמן האב ולא מן האם, מנ"ל. אמר רבא כתיב הכא ערות דודו גילה, וכתיב או דודו או בן דודו יגאלנו, מה להלן מן האב ולא מן האם, אף כאן מן האב ולא מן האם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים