חובב_ספרים כתב:שמעתי מבנו הגרמ"ס שליט"א שהדבר היחיד שהגרי"ז הקפיד על זמן מג"א היה סוף זמן אכילת חמץ.
דומני שוא אמר שהגרי"ז אמר טעמו הוא שאם הוא יקפיד בזה על זמן המג"א בניו יקפידו עכ"פ על זמן הגר"א. הגרמ"ס לא חשב שזה היה טעמו האמיתי. הוא העיר שבביתם לא היה מקום לפני פסח לכולם לאכול חמץ בבת אחת, ואולי הגרי"ז אכל מקודם ליתן לבני ביתו זמן לאכול חמץ, אבל למעשה הגרמ"ס חשב שיש יותר לזה שהוא אינו יודע.
חובב_ספרים כתב:שמעתי מבנו הגרמ"ס שליט"א שהדבר היחיד שהגרי"ז הקפיד על זמן מג"א היה סוף זמן אכילת חמץ.
דומני שוא אמר שהגרי"ז אמר טעמו הוא שאם הוא יקפיד בזה על זמן המג"א בניו יקפידו עכ"פ על זמן הגר"א. הגרמ"ס לא חשב שזה היה טעמו האמיתי. הוא העיר שבביתם לא היה מקום לפני פסח לכולם לאכול חמץ בבת אחת, ואולי הגרי"ז אכל מקודם ליתן לבני ביתו זמן לאכול חמץ, אבל למעשה הגרמ"ס חשב שיש יותר לזה שהוא אינו יודע.
חובב_ספרים כתב:שמעתי מבנו הגרמ"ס שליט"א שהדבר היחיד שהגרי"ז הקפיד על זמן מג"א היה סוף זמן אכילת חמץ.
אוצר החכמה כתב:המעריב הוא פלא יותר גדול.
האם דעתך שמחבר חג בחג יודע טוב יותר איך נהג הגרי"ז מבנו, או שאתה בא לערר על נאמנות חג בחג?גם זו לטובה כתב:חובב_ספרים כתב:שמעתי מבנו הגרמ"ס שליט"א שהדבר היחיד שהגרי"ז הקפיד על זמן מג"א היה סוף זמן אכילת חמץ.
דומני שוא אמר שהגרי"ז אמר טעמו הוא שאם הוא יקפיד בזה על זמן המג"א בניו יקפידו עכ"פ על זמן הגר"א. הגרמ"ס לא חשב שזה היה טעמו האמיתי. הוא העיר שבביתם לא היה מקום לפני פסח לכולם לאכול חמץ בבת אחת, ואולי הגרי"ז אכל מקודם ליתן לבני ביתו זמן לאכול חמץ, אבל למעשה הגרמ"ס חשב שיש יותר לזה שהוא אינו יודע.
חג בחג פ"ח הערה 4 הביא שהגרי"ז תמה על המחמירים בחמץ דרבנן, ומקילים בקר"ש דאוריתא.
חובב_ספרים כתב:האם דעתך שמחבר חג בחג יודע טוב יותר איך נהג הגרי"ז מבנו, או שאתה בא לערר על נאמנות חג בחג?גם זו לטובה כתב:חובב_ספרים כתב:שמעתי מבנו הגרמ"ס שליט"א שהדבר היחיד שהגרי"ז הקפיד על זמן מג"א היה סוף זמן אכילת חמץ.
דומני שוא אמר שהגרי"ז אמר טעמו הוא שאם הוא יקפיד בזה על זמן המג"א בניו יקפידו עכ"פ על זמן הגר"א. הגרמ"ס לא חשב שזה היה טעמו האמיתי. הוא העיר שבביתם לא היה מקום לפני פסח לכולם לאכול חמץ בבת אחת, ואולי הגרי"ז אכל מקודם ליתן לבני ביתו זמן לאכול חמץ, אבל למעשה הגרמ"ס חשב שיש יותר לזה שהוא אינו יודע.
חג בחג פ"ח הערה 4 הביא שהגרי"ז תמה על המחמירים בחמץ דרבנן, ומקילים בקר"ש דאוריתא.
עכ"פ כנראה הנהגת הגרי"ז היה ידוע להרבה אנשים ויש אנשים המדפיסים להיפך. אני שמעתי זה מהגרמ"ס בביתו בחול המועד פסח כשאחד, דומני הגאון ר' שלום שכטר שליט"א, אמר שראה בספר שהדבר היחיד שהגרי"ז לא הקפיד על זמן המג"א היה חמץ, והיה ידוע גם לו שזה לא נכון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 156 אורחים