חיים כתב:לכאורה אין חיוב לעשות כל מאמץ להשיב אבידה (לעבור מדלת לדלת, וכדו'). צריך לפרסם, וזהו. ואת זה המדינה כבר עשתה, כנראה.
יש כאן שאלה אחרת. אם היה לזקן קניין גמור בדירה, אין לכאורה בכח המדינה להפקיע אותו מידי יורשיו. והרי אין לך אדם מישראל שאין לו יורשים.
נמצא שעל פי דין תורה, הקונה שם מעותיו על קרן הצבי. האם נכונים הדברים?
ישראל הר כסף כתב:לא הבנתי את השאלה, למה זה שונה מכל דין השבת אבידה אחר, שנאמר גם במה שלא 'נפל' לאדם מהכיס, אלא גם בהצלת ממונו, וכמו ברואה שמים באים לשטוף את שדה חבירו, שחייב לעסוק בגדרת השדה ולמנוע לו נזק, ושם מוכח שאפי' בקרקע אומרים כן, ולכן לא זכיתי להבין במה זה שונה.
ואם חייבים, ועד כמה, הוא כמו בכל השבת אבידה.
(ל'מקבל'- האם עכשיו אתה מרוצה, תהיה בריא)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים