חובב_ספרים כתב:כשמברכים על הלולב מהפכים האתרוג כדי שלא לצאת קודם הברכה, אבל המציאות מראה שכמה נשים אינן תופסות איך לאחוז האתרוג ואוחזים אותו דרך גדילתו ושוב לא יעזור להפוך אותו ולברך. אפשר לכוון שלא לצאת עד אחר הברכה, שהוא עדיף בלא"ה לדעת הגר"א, אבל מסתמא גם זה מסובך מדי להסביר לנשים.
ועלה בדעתי שאולי כל הפיכת האתרוג בנשים מיותרת, שהרי זה שיוצא מיד בהגבהת אתרוג הוא משום שמצות אין צריכות כוונה, ואולי זה לא שייך אלא במחויב בדבר, אבל באינו מחויב במצוה אף דק"ל שיכול לקיים המצוה מ"מ צריך כוונה לזה מאחר שאינו מחויב. חיפשתי קצת ולא מצאתי מי שמדבר בזה, וצ"ע.
לייטנר כתב:ההנחה כי הנשים עד כדי כך לא אינטליגנטיות, מטילה ספק באינטליגנציה של פותח האשכול, וייתכן שזו הסיבה לחוסר מציאת דיון במקרה הנ"ל...
חובב_ספרים כתב:לייטנר כתב:ההנחה כי הנשים עד כדי כך לא אינטליגנטיות, מטילה ספק באינטליגנציה של פותח האשכול, וייתכן שזו הסיבה לחוסר מציאת דיון במקרה הנ"ל...
מקומ תגובה זו באתר של דוגלי זכויות נשים, ובטח לא תוך דיון בלימוד.
מאחר שהועלה אבהיר שלא היה שום כוונה לפגוע באינטליגנטיות נשים, אבל למעשה הן אינן חיות במושגי הגמ' והלכה, כולל המושג של כוונה לצאת או לא לצאת. אפשר להבין כל מיני דברים, אבל כשמגיע למעשה מי שלא חי תוך הענינים עלול שלא לזכור אותם. למעשה נתעוררתי לכל הענין אחר שראיתי זה למעשה.
חובב_ספרים כתב:ואוחזים אותו דרך גדילתו ושוב לא יעזור להפוך אותו ולברך.
קטןודל כתב:יש מקומות שסברו שאין להפך האתרוג שאין זה כבוד למצוה, והם מניחים את האתרוג על השולחן ולאחר הברכה נוטלים אותה. אז הנשים יכולים לעשות ככה.
המציאות מראה שכמה נשים אינן תופסות איך לאחוז האתרוג ... מסתמא גם זה מסובך מדי להסביר לנשים.
זה עצה הראשונה שהביא המחבר בסי' תרנ"א סע' ה'.למעשה עיקר כוונתי בהעלות כל הענין הוא השאלה אם שייך מצוות אינו צריך כוונה באינו מצוה ועושה. יש עצות, אבל אולי הם מיותרים.קטןודל כתב:יש מקומות שסברו שאין להפך האתרוג שאין זה כבוד למצוה, והם מניחים את האתרוג על השולחן ולאחר הברכה נוטלים אותה. אז הנשים יכולים לעשות ככה.
חובב_ספרים כתב:זה עצה הראשונה שהביא המחבר בסי' תרנ"א סע' ה'.למעשה עיקר כוונתי בהעלות כל הענין הוא השאלה אם שייך מצוות אינו צריך כוונה באינו מצוה ועושה. יש עצות, אבל אולי הם מיותרים.קטןודל כתב:יש מקומות שסברו שאין להפך האתרוג שאין זה כבוד למצוה, והם מניחים את האתרוג על השולחן ולאחר הברכה נוטלים אותה. אז הנשים יכולים לעשות ככה.
לייטנר, הגיע הזמן להפסיק עם הערות קטנוניות שלא לענין נושא האשכול, שנראים יותר כע"מ לקנטר משום דבר אחר. פעמים יש לך דברים טובים להעיר, ומה שאתה מוסיף מעבר לזה רק מגרע.
אוצר החכמה כתב:בלי קשר לעניין הבנת הנשים. השאלה שהוא מעורר מעניינת האם במי שאינו מחוייב בדבר שייך לומר מצוות אין צריכות כוונה?
יורד ומתעה כתב:לכאורה כן.
בברכה המשולשת כתב:אני פשוט אמרתי לאשתי שתאמר שאינה מכוונת לצאת עד אחר הברכה והיא אמרה
חובב_ספרים כתב:אפשר לכוון שלא לצאת עד אחר הברכה, שהוא עדיף בלא"ה לדעת הגר"א, אבל מסתמא גם זה מסובך מדי להסביר לנשים.
איש רגיל כתב:בברכה המשולשת כתב:אני פשוט אמרתי לאשתי שתאמר שאינה מכוונת לצאת עד אחר הברכה והיא אמרהחובב_ספרים כתב:אפשר לכוון שלא לצאת עד אחר הברכה, שהוא עדיף בלא"ה לדעת הגר"א, אבל מסתמא גם זה מסובך מדי להסביר לנשים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 30 אורחים