הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' אוקטובר 16, 2014 10:17 pm
גם מה שכתבו התוס' והלוא יכול אין כוונת התוס' לומר שיש לו אפשרות אבל הוא פטור מעיקר הדין וכפי הנראה כך הבין הס"ח – כוונת התוס' לומר מדוע שלא נחייבו לעשות סוכה שלא יוכל לרדת לתוכו גשמים, שהרי יש לו אפשרות ויכול לעשות גם סוכה של ברזל כפי שאומרת הגמ' ועדיין זה נחשב דירת ארעי וזהו מה שכתבו התוס' והלא יכול, כלומר, יכול מבחינת ההלכה לעשות סוכה קבע כפי שאמרו שם בגמ', ומזה מוכיחים התוס' שאת הגג אינו יכול לעשות קבע אינו יכול מבחינת ההלכה ושונה הסכך מהדפנות. ועדיין יש הרבה מה להאריך בזה.
--
וזה לשון הגמ' שם.
סוכה ב,א
אמר ליה אביי: אלא מעתה, עשה מחיצות של ברזל וסיכך על גבן - הכי נמי דלא הוי סוכה? - אמר ליה, הכי קאמינא לך: עד עשרים אמה, דאדם עושה דירתו דירת עראי, כי עביד ליה דירת קבע - נמי נפיק. למעלה מעשרים אמה, דאדם עושה דירתו דירת קבע, כי עביד ליה דירת עראי - נמי לא נפיק.
נערך לאחרונה על ידי
לומד_בישיבה ב ה' אוקטובר 16, 2014 10:38 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.