לייטנר כתב:גם ר"ש רבינוביץ לא חשש לנשיכת הפיטם וכאותו מעשה עם רב זיאמי.
מי מוכן להעלות?חכם באשי כתב:היה על כך מאמר ב'אור ישראל' (מאנסי) לפני כמה וכמה שנים.
עושה חדשות כתב:מי מוכן להעלות?חכם באשי כתב:היה על כך מאמר ב'אור ישראל' (מאנסי) לפני כמה וכמה שנים.
לומד_בישיבה כתב:זכור לי שהמדפיסים הכניסו את התפלה של אחר נשיכת הפיטם לתוך המטה אפרים ובמקור הוא נכתב באלף למטה, ולכל אלו המלקטים האחרונים שכתבו שאסור לעשות כן משום הוקצה למצוותה, אבקש להפנות אותם למה שכותב מרנא הגר"ח מבריסק ז"ל בהסכמתו לספר אלף למטה.
כתב בספר נזיר שמשון במסכת סוכה וזה לשונו, ראיתי בספר כתב יד דנהגו נשים מעוברות ליקח האתרוג ביום הושענא רבא, ומוציאות הפטמת ואחר שמסירות הפטמת מחלקות צדקה לעניים כל אחת כפי יכולתה, ומכוונות שיצילה הקדוש ברוך הוא בשעת לידה ותצא הולד בר קיימא, והטעם כי העץ הדעת למאן דאמר היה אתרוג, האכילת עץ הדעת הביא מיתה לעולם ונשים מתות בשעת לידתן, לכך עושות כסדר הזה ומתפללות אחר זה נוסח תפילה זו, רבונו של עולם גלוי וידוע לפניך דבשביל שאכלה חוה מעץ הדעת גרמה בחטאה להביא מיתה לעולם וחבלי יולדה, ואם אני הייתי שם באותו זמן לא הייתי אוכלת ממנו ולא הייתי נהנית ממנו מכל וכל כשם שלא רציתי לפסול אתרוג זה בכל ימי החג שעברו, ועתה שפסלתי אותו בשביל שנגמרה מצותו ואני לא הייתי עוברת מצותיך, ותקבל ברצון את תפילתי ואת תחינתי שלא אמות מסיבת העיבור ומסיבת הלידה והושיעני שתהא הלידה בנקל ובנחת ולא בצער ולא בקושי, ולא תהיה לי ולולד שום נזק כי אתה האל המושיע, עד כאן, ובני הגדול אברהם אוהבי נר"ו העתיק הדברים האלה בלשון לעז בספרו והוכיח אברהם פרק כ"ד כדי שתהא התפילה שגורה בפי המעוברות, ומי שאשתו מעוברת בימים האלה יתן דעתו ליקח אתרוג וליתן ביד אשתו שתעשה כנזכר לעיל, ויאמר בפניה נוסח התפילה תיבה בתיבה כדי שתאמר היא אחריו, ותזכה שתלד בריוח ולא בצער ויצא הולד לחיים טובים ולשלום, אמן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים