איש רגיל כתב:לרגל השמחה השרויה במעונו של אחד מהידידים דפה.
האם יש עניין לעשות ברית ביום השמיני?
כלומר, כשהתינוק צהוב וכד', האם יש סיבה להתפלל שהברית לא תדחה*? יש בברית ביום השמיני מעלה על פני ברית בזמן מאוחר?
________________________
* כמובן, מלבד הצורך להתפלל על התינוק שיבריא.
איש רגיל כתב:והוא גם אמר שכשהתינוק חולה, אסור למולו.
סכינא חריפא כתב:לא ברור מה הנושא גם אם פיקו"נ הותרה ולא דחויה מ"מ גבי מצות עשה סו"ס חיסר מצוה.
איש רגיל כתב:סכינא חריפא כתב:לא ברור מה הנושא גם אם פיקו"נ הותרה ולא דחויה מ"מ גבי מצות עשה סו"ס חיסר מצוה.
הוא אשר אמר ברזילי לעיל, שיש מצוות עשה נפרדת על מילה בזמנה. יתכן שזה נכון אך בודאי שיש מה לדון.
סכינא חריפא כתב:איש רגיל כתב:סכינא חריפא כתב:לא ברור מה הנושא גם אם פיקו"נ הותרה ולא דחויה מ"מ גבי מצות עשה סו"ס חיסר מצוה.
הוא אשר אמר ברזילי לעיל, שיש מצוות עשה נפרדת על מילה בזמנה. יתכן שזה נכון אך בודאי שיש מה לדון.
כן מצוה נפרדת או לא, ברור שיש קדימה למילה בזמנה וחיסר מצוה זו.
דוחה שבתאיש רגיל כתב:איך ברור?
אותו ולא אותה - וא"ת למ"ל קרא תיפוק ליה דמצות עשה שהזמן גרמא הוא שנימול בשמיני ללידתו ונשים פטורות וי"ל כיון דמיום השמיני והלאה אין לה הפסק לאו זמן גרמא הוא.
איש רגיל כתב:לא הבנתי את הקשר בין הא דברית בשמיני דוחה שבת, לבין מעלתה על יום אחר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים