סכינא חריפא כתב:לענין עירוב חצירות שדינו של צדוקי הוא שיכול לבטל רשותו שלא כסתם ישראל עבריין שעובד עבודה זרה או מחלל שבת בפהרסיא שנחשב כגוי ואינו יכול להשתתף בעירוב החצרות או לבטל רשותו, היאך דינו של קונסרבטיבי של ימינו כצדוקי או כמחלל שבת סתם?
מה ההגדרה של צדוקי דוקא מאותו כת שהיתה אז, או דוקא מי שאינו מודה בתורה שבע"פ, או כל מי שיש לו דעות כוזבות בהלכה?
כל צדוקי שומר את השבת לפי ההלכה שלו.עזריאל ברגר כתב:סכינא חריפא כתב:לענין עירוב חצירות שדינו של צדוקי הוא שיכול לבטל רשותו שלא כסתם ישראל עבריין שעובד עבודה זרה או מחלל שבת בפהרסיא שנחשב כגוי ואינו יכול להשתתף בעירוב החצרות או לבטל רשותו, היאך דינו של קונסרבטיבי של ימינו כצדוקי או כמחלל שבת סתם?
מה ההגדרה של צדוקי דוקא מאותו כת שהיתה אז, או דוקא מי שאינו מודה בתורה שבע"פ, או כל מי שיש לו דעות כוזבות בהלכה?
צדוקי לענין עירוב הוא מי ששומר שבת בפרהסיא ואינו מומר לעבודה זרה ואינו מודה בעירוב.
קשה לי להאמין שתמצא קונסרבטיבי שומר שבת בפרהסיא.
סכינא חריפא כתב:כל צדוקי שומר את השבת לפי ההלכה שלו.
עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שתמצא קונסרבטיבי שומר שבת בפרהסיא.
אלי כהן כתב:עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שתמצא קונסרבטיבי שומר שבת בפרהסיא.
לענ"ד כת"ר מערבב בין קונסרבטיבי לרפורמי.
ההבדל הוא, שהקונסרבטיבים - אמנם מקבלים את השו"ע (או לפי תת-זרם קונסרבטיבי אחר: את התלמוד) - אבל חוץ מהלכות שאינן משוות נשים לגברים (לכן אין להם עזרת נשים, ויש להם חזניות, וכדומה).
מה שאין כן הרפורמים, אינם מקבלים כלל את השו"ע ואפילו לא התלמוד, אלא רק את מה שמתיישב עם "עקרונות המוסר".
הקונסרבטיבים מקבלים את השו"ע חוץ מהלכות גברים נשים ??? הם מתקנים אותו רח"ל כפי רצונם צורך ציבור וצורך מצוה [שיבואו לבי"כ] או סתם תקנה דוחה איסורים.אלי כהן כתב:עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שתמצא קונסרבטיבי שומר שבת בפרהסיא.
לענ"ד כת"ר מערבב בין קונסרבטיבי לרפורמי.
ההבדל הוא, שהקונסרבטיבים - אמנם מקבלים את השו"ע (או לפי תת-זרם קונסרבטיבי אחר: את התלמוד) - אבל חוץ מהלכות שאינן משוות נשים לגברים (לכן אין להם עזרת נשים, ויש להם חזניות, וכדומה).
מה שאין כן הרפורמים, אינם מקבלים כלל את השו"ע ואפילו לא התלמוד, אלא רק את מה שמתיישב עם "עקרונות המוסר".
סכינא חריפא כתב:הקונסרבטיבים מקבלים את השו"ע חוץ מהלכות גברים נשים ??? הם מתקנים אותו רח"ל כפי רצונם צורך ציבור וצורך מצוה [שיבואו לבי"כ] או סתם תקנה דוחה איסורים.אלי כהן כתב:עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שתמצא קונסרבטיבי שומר שבת בפרהסיא.
לענ"ד כת"ר מערבב בין קונסרבטיבי לרפורמי.
ההבדל הוא, שהקונסרבטיבים - אמנם מקבלים את השו"ע (או לפי תת-זרם קונסרבטיבי אחר: את התלמוד) - אבל חוץ מהלכות שאינן משוות נשים לגברים (לכן אין להם עזרת נשים, ויש להם חזניות, וכדומה).
מה שאין כן הרפורמים, אינם מקבלים כלל את השו"ע ואפילו לא התלמוד, אלא רק את מה שמתיישב עם "עקרונות המוסר".
עזריאל ברגר כתב:סכינא חריפא כתב:מה ההגדרה של צדוקי דוקא מאותו כת שהיתה אז, או דוקא מי שאינו מודה בתורה שבע"פ, או כל מי שיש לו דעות כוזבות בהלכה?
צדוקי לענין עירוב הוא מי ששומר שבת בפרהסיא ואינו מומר לעבודה זרה ואינו מודה בעירוב.
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שהגישה הרווחת היום בין הקונסט' בארץ (באמריקה יש כמה זרמים) היא שאפשר לפסוק כל דבר כל עוד יש שיטה כזו בהלכה (תנא/אמורא/ראשון/אחרון)
אלי כהן כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שהגישה הרווחת היום בין הקונסט' בארץ (באמריקה יש כמה זרמים) היא שאפשר לפסוק כל דבר כל עוד יש שיטה כזו בהלכה (תנא/אמורא/ראשון/אחרון)
האמנם מי שמחפש רק "קולות לפי ההלכה" הוא קונסרבטיבי?
עזריאל ברגר כתב:אלי כהן כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שהגישה הרווחת היום בין הקונסט' בארץ (באמריקה יש כמה זרמים) היא שאפשר לפסוק כל דבר כל עוד יש שיטה כזו בהלכה (תנא/אמורא/ראשון/אחרון)
האמנם מי שמחפש רק "קולות לפי ההלכה" הוא קונסרבטיבי?
אם הוא מוכן לפסוק כבית שמאי נגד בית הלל וכיו"ב - ודאי שאיננו שייך ליהדות ה"אורתודוקסית".
בברכה המשולשת כתב:הזרם השני הנ"ל קרוי רקונסטרקשינסט.
בברכה המשולשת כתב:את ההגדרה שכתבתי ראיתי במאמר שכתב אחד מראשיהם.
נכון, אבל אני לא משוכנע שניתן להגדירו כקונסרבטיבי. האם בית שמאי היו קונסרבטיבים ח"ו?
אוצר החכמה כתב:נכון, אבל אני לא משוכנע שניתן להגדירו כקונסרבטיבי. האמנם בית שמאי היו קונסרבטיבים ח"ו?
??
אוצר החכמה כתב:מי שפוסק היום כמו בית שמאי, דומה באיזה שהיא בחינה לבית שמאי עצמם?
אלי כהן כתב:לענ"ד כת"ר מערבב בין קונסרבטיבי לרפורמי.
ההבדל הוא, שהקונסרבטיבים - אמנם מקבלים את השו"ע (או לפי תת-זרם קונסרבטיבי אחר: את התלמוד) - אבל חוץ מהלכות שאינן משוות נשים לגברים (לכן אין להם עזרת נשים, ויש להם חזניות, וכדומה).
מה שאין כן הרפורמים, אינם מקבלים כלל את השו"ע ואפילו לא התלמוד, אלא רק את מה שמתיישב עם "עקרונות המוסר".
אלי כהן כתב:אוצר החכמה כתב:מי שפוסק היום כמו בית שמאי, דומה באיזה שהיא בחינה לבית שמאי עצמם?
הוא דומה להם לפחות מבחינה אחת: שגם הם וגם הוא - פוסקים אותו דבר.
תוכן כתב:אלי כהן כתב:לענ"ד כת"ר מערבב בין קונסרבטיבי לרפורמי.
ההבדל הוא, שהקונסרבטיבים - אמנם מקבלים את השו"ע (או לפי תת-זרם קונסרבטיבי אחר: את התלמוד) - אבל חוץ מהלכות שאינן משוות נשים לגברים (לכן אין להם עזרת נשים, ויש להם חזניות, וכדומה).
מה שאין כן הרפורמים, אינם מקבלים כלל את השו"ע ואפילו לא התלמוד, אלא רק את מה שמתיישב עם "עקרונות המוסר".
יש פה אי דיוק רב.
עזריאל ברגר כתב:אלי כהן כתב:אוצר החכמה כתב:מי שפוסק היום כמו בית שמאי, דומה באיזה שהיא בחינה לבית שמאי עצמם?
הוא דומה להם לפחות מבחינה אחת: שגם הם וגם הוא - פוסקים אותו דבר.
מי שפוסק היום כבית שמאי - כופר בסמכותם של התנאים והאמוראים להכריע במחלוקות שהיו בזמנם!
שטייגעניסט כתב:אולי מישהו, בשביל "אתה למד להבין ולהורות" כמובן, יעלה לכאן את עיקרי ההשקפה הקונסרבטיבית כפי שרואים אותה הקונסרבטיבים עצמם, וכך יוכלו חכמי פורומא הדיין לשאת ולתת במעמדם ההלכתי בלי להיגרר לויכוח מה הם הקונסרבטיבים.
סכינא חריפא כתב:אלי
סליחה שאני מפנה אותך למאמר אשר מנאץ מערכות אלקים חיים, שיעשה לך קצת סדר בענין http://www.bmj.org.il/userfiles/akdamot/27/vila.pdf
האם זרם שמתיר נישואי כהן לגרושה [מכח העדר עבודת הקרבנות בימינו, ומכח שינוי הסטטוס של גרושה שאין בה פגם היום ומכח הדין יש כח ביד 'חכמים' לעקור דבר מן התורה] הוא זרם שמכיר בשו"ע? והחידוש הנפלא של א' מרבניהם שהואיל והותר האיסור מכח תק"ח גם הולד אינו חלל.
האם זרם שמתיר נסיעה בשבת מכח 'תקנה' הוא זרם שמכיר בשו"ע?
האם זרם שמתיר קירבה לעריות במי שיש לו נטיה אסורה מכח כבוד הבריות שדוחה איסור דרבנן הוא זרם שמכיר בשו"ע?
אלי כהן כתב:
ככל הידוע לי, יש להם כמה תתי-זרמים: אחד מהזרמים האלה מכיר רק בתלמוד, אחר מכיר גם בשו"ע (כאמור חוץ מנושאי נשים וגברים). ויש עוד.
סכינא חריפא כתב:אלי כהן כתב:
ככל הידוע לי, יש להם כמה תתי-זרמים: אחד מהזרמים האלה מכיר רק בתלמוד, אחר מכיר גם בשו"ע (כאמור חוץ מנושאי נשים וגברים). ויש עוד.
בתי כנסת שיוויוניים קיימים גם אצל כאלו המגדירים א"ע אורתודכסים.
ראה לדוג' קהילת שירה חדשה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7% ... 7%99%D7%9D)#.D7.94.D7.AA.D7.A4.D7.99.D7.9C.D7.95.D7.AA_.D7.91.D7.A9.D7.99.D7.A8.D7.94_.D7.97.D7.93.D7.A9.D7.94
סכינא חריפא כתב:שהנידון כאן היה לגבי עירוב חצירות בקונסרבטיבי וכמובן לא במי שמשתתף בקהילת שירה חדשה ודומיה
כי כת"ר עירב כאן בטעות זרם ביהדות שמכיר בשו"ע חוץ מנושאי הפרדה ושיוויון מגדרי ושנקרא 'שירה חדשה' ובטעות קרה לו קונסרבטיבי [אולי תוכן יקרא להם כך בשיתוף השם, אני דברתי על ההגדרה המודעת שלהם.]אלי כהן כתב:סכינא חריפא כתב:שהנידון כאן היה לגבי עירוב חצירות בקונסרבטיבי וכמובן לא במי שמשתתף בקהילת שירה חדשה ודומיה
נכון, ולכן לכאורה לא ברור למה היכנסת כאן את קהילת שירה חדשה ודומיה - שאיננה קשורה לנידון כאן.
משולש כתב:זו אכן דרכם החלקלקה של כל מהרסי הדת למיניהם. פושטים את טלפיהם כאילו הם רודפי צדקות. וכמו שהכותים היו אומרים לישראל "אנא גמירנא טפי מינך". והיו מדקדקים במצוות הרבה יותר מישראל...ובעוד שבמהרסים של פעם היה מקום לחשוב שהם באמת יותר צדיקים. ב"ה בדור שלנו הניסיון הוא קטן יותר, כי כל ילד יכול לראות בבירור שכוונתם לעקלקלות.
סכינא חריפא כתב:כי כת"ר עירב כאן בטעות זרם ביהדות שמכיר בשו"ע חוץ מנושאי הפרדה ושיוויון מגדרי ושנקרא 'שירה חדשה' ובטעות קרה לו קונסרבטיבי [אולי תוכן יקרא להם כך בשיתוף השם, אני דברתי על ההגדרה המודעת שלהם.]אלי כהן כתב:סכינא חריפא כתב:שהנידון כאן היה לגבי עירוב חצירות בקונסרבטיבי וכמובן לא במי שמשתתף בקהילת שירה חדשה ודומיה
נכון, ולכן לכאורה לא ברור למה היכנסת כאן את קהילת שירה חדשה ודומיה - שאיננה קשורה לנידון כאן.
שטייגעניסט כתב:איפה ראיתם ש'שירה חדשה' היא אורתודוקסית? קרוב לביתי יש 'בית כנסת' של 'שירה חדשה' וככל הנראה [מבחוץ, כמובן] מדובר ב'טמפל' רפורמי לכל דבר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 72 אורחים