הכהן כתב:אם כך - יש לי עוד דוגמה:
יתרו-רעואל
כי במקום אחד כתוב שחותן משה אביה של צפרה שמו רעואל, ובבמקום אחר מופיע שמו היה יתרו, אם כן אם כי יש צד להניח שהוא היה נקרא כך או כך, ויש גם צד להניח שזו לא אותה צפרה או לא אותו משה, מכל מקום הצד המסתבר הוא שהוא היה נקרא בשני השמות כאחד.
משל אל מה הדבר דומה? לאלה שרוצים לדעת מה שמו של החזו"א...
לדעתי זו סתם התפרצות לדלת פתוחה, שהרי מעולם לא רמזתי שלדעתי יתרו ורעואל אינם אותו אדם, אדרבא כתבתי במפורש שמסתבר שהוא אותו אדם.
אמור מעתה: הדוגמה שלך רק מחזקת את המשל שנתתי על החזו"א.
ולמותר לציין שהיא לא עונה לחידה, שהתייחסה לשם של איש בספר בראשית.
הכהן כתב:אגב, גם צפרה כתובה פעמיים חסר, אם כי סביר מאוד להניח ש'בעצם' זה מלא, שהרי בכל מקום שכתוב 'צפור' זה מלא, וסביר להניח שזה מאותו שורש....
תמהני מה הטענה מצפרה, אה"נ השם המלא הוא צפורה, אבל הרי זה לא שם של איש בספר בראשית, וא"כ זה לא עונה לחידה.
הכהן כתב:כמו כן סביר להניח שיהושוע ויעקוב בעצם נכתבים מלא, שהרי פעם אחת זה כתוב כך..
לגבי יהושוע: נכון, זה הכתיב המלא והשלם.
לגבי יעקוב: לפי כללי לשון הקודש, השם המלא והשלם - הוא בלי ו, ומה שמצינו יעקוב, זה עניין של חסרות ויתרות (כדי לדעת למה, צריך להכיר את כללי לשון הקודש, שלפיהם כותבים למשל: "יכתב" "יעבד" "יקצר", וכדומה, ואם מצינו לעיתים עם ו, זה עניין של חסרות ויתרות).