שברי לוחות כתב:ידליקו ענוים ויאירו
מלח הארץ כתב:וגם אם היה זיוף לא קרה שום דבר ויוצא לכתחילה, ואך גיחוך הוא לומר שיש לחוש לזיוף לגבי מעלה בעלמא של שמן זית.
ברזילי כתב:שכיחות ערלה בזיתים היא פחות מאחוז אחד (ועוד למטה מזה אצל הדרוזים, כי הזנים המניבים מוקדם אינם שכיחים אצלם). מלבד זאת, אין זה פשוט שאין להדליק נ"ח בשמן ערלה
אבל אני לא הבנתי מה עושים עם קבוע אם הוא קיבל את זה מהבית הבד בעצמו.ברזילי כתב:שכיחות ערלה בזיתים היא פחות מאחוז אחד (ועוד למטה מזה אצל הדרוזים, כי הזנים המניבים מוקדם אינם שכיחים אצלם). מלבד זאת, אין זה פשוט שאין להדליק נ"ח בשמן ערלה
כשהגוי לקט מן השדה והאדם לוקח את השמן בבית הבד, אינני יודע מדוע יהיה כאן דין קבועאלכסנדר וימפן כתב:אבל אני לא הבנתי מה עושים עם קבוע אם הוא קיבל את זה מהבית הבד בעצמו.ברזילי כתב:שכיחות ערלה בזיתים היא פחות מאחוז אחד (ועוד למטה מזה אצל הדרוזים, כי הזנים המניבים מוקדם אינם שכיחים אצלם). מלבד זאת, אין זה פשוט שאין להדליק נ"ח בשמן ערלה
אם ישנם בתי בד שבהם יש יותר מא' ממאתים שמן של ערלה, כל הלוקח מבית הבד ודאי נכנס במחלוקת האחרונים אי קבוע דחנויות חשיב קבוע או לא (ופסק החכ"א דחשיב קבוע מן התורה).ברזילי כתב:כשהגוי לקט מן השדה והאדם לוקח את השמן בבית הבד, אינני יודע מדוע יהיה כאן דין קבועאלכסנדר וימפן כתב:אבל אני לא הבנתי מה עושים עם קבוע אם הוא קיבל את זה מהבית הבד בעצמו.ברזילי כתב:שכיחות ערלה בזיתים היא פחות מאחוז אחד (ועוד למטה מזה אצל הדרוזים, כי הזנים המניבים מוקדם אינם שכיחים אצלם). מלבד זאת, אין זה פשוט שאין להדליק נ"ח בשמן ערלה
חשבונות רבים כתב:אם ישנם בתי בד שבהם יש יותר מא' ממאתים שמן של ערלה, כל הלוקח מבית הבד ודאי נכנס במחלוקת האחרונים אי קבוע דחנויות חשיב קבוע או לא (ופסק החכ"א דחשיב קבוע מן התורה).
ונ"ל עוד די"ל שאם בכל השוק אין מאתים כנגד הערלה יהא אסור לכו"ע. דהא אותם האחרונים המתירים בקבוע דחנויות סברתם דהבהמה הטריפה דבאותה חנות מתבטלת בבהמות הכשרות שברוב החנויות והכא לא שייך לומר כן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים