שברי לוחות כתב:יבמות סו.
מנין לכהן שנשא אשה וקנה עבדים, שיאכלו בתרומה? שנאמר: וכהן כי יקנה נפש קנין כספו הוא יאכל בו
היכן מצינו להיפך עבד שמאכיל את רבו, הנה במדרש בפרשתינו בראשית רבה פו. ג רבי יהושע דסכנין בשם רבי לוי אמר כל העבדים רבן מאכילין תרומה לעבדיהם, אבל זה (יוסף) האכיל את רבו (פוטיפר) תרומה, דאמר רבי יהושע בן קרחה מבנות יוסף לקח אלעזר. עיי"ש במפרשים, שהוא מדין בן בנו המאכיל בתרומה, ובכתונת תשבץ פירש בפרשתן על פי זה מ"ש כי חק לכהנים שיוסף הנהיג לכהנים לתת חלקם לתרומה. וזמשטה"כ ויברך ה' את בית המצרי בגלל יוסף שהביא לו את ברכת התרומה, ויהי ברכת ה' בכל אשר לו בבית ובשדה, דקאי על תרומות ומעשרות שחיובם מתחיל בשדה ונגמר בראיית פני הבית.
מיללער כתב:בדפינו היום יום א' פר' בא תשע"ה, יבמות קו: בתוד"ה מודה רבא מביא התוס' המסורות על מלות 'לא אבה' וכן 'ולא אבה' שבתנ"ך ובסוף כתבו שיש עוד פסוקים שאינם שייכים לאותו מסורת עיי"ש, והוסיף המהרש"א ז"ל שגם 'ולא אבה לשלחם' שבפרשתינו פר' בא אינו שייך לזה המסורת עיי"ש
-ובדרך אגב וטריביאלי, האם יש פעמים נוספים בש"ס שהתוס' מביאים ומעתיקים מספרי המסורת? ואם כן, איפה?
הפלא ופלא כתב:בדף היומי של היום:
רבי שמעון אומר כל שהכסף בידו ידו על העליונה...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים