יוס'ל כתב:בזמננו השאלה רלוונטית רק במי שהתעורר בשעות הצהריים והמניין האחרון בשטיבלאך לא ימתין עבורו,
זה וודאי שאם רק יתנייד למניין מאוחר מהרגיל לכ''ע יטבול קודם התפילה,
ראה פסקי תשובות ועוד אחרונים שהוכיחו שבטלוה לטבילת עזרה רק לתורה ולא לתפילה (רק שע''ז צ''ע מה הועילו בביטולה)
שברי לוחות כתב:זה יכול להיות גם רלוונטי במקומות שאין מנינים עד הצהרים...
ולכן לא יעלה בדעתו של המתנגד לאחר את זמן התפלה כפי שלא יעלה בדעתו לאכול מצה בסוכות. הוא יקום ויעמוד להתפלל מיד בקומו משנתו, ח"ו לא ילמד קודם התפלה כדי שתהא סמוכה למטתו, ולא יבטל תפלה בציבור אפילו אם לשם כך יצטרך לוותר על טבילת עזרא. ואם מן המהדרין הוא המשכימים ל"ותיקין", הרי שתפלתו תהי` בתכלית השלימות ההלכתית כשיעמוד לשמו"ע ושעון בידו לקבוע מתי בדיוק יתחיל בתפלה.
בד_קודש כתב:אני פשוט נדהם לראות כמה חומר טמון כאן בפורום.
לומד_בישיבה כתב: ... שיש בזה גם חשש צואה לדעת הרמ"א ואני טענתי לעומתו שאם זה יבש אין זה נחשב לצואה.
... שיש בזה גם חשש צואה לדעת הרמ"א ואני טענתי לעומתו שאם זה יבש אין זה נחשב לצואה.
לומד_בישיבה כתב:אם כבר מישהו נכנס להתרחץ באמבטי בביתו יואיל נא בטובו לשפוך עליו ט' קבין ויש אומרים שגם מקלחת מותר. ואם תעמיק קצת בנושא תדע שיתכן בהחלט לטבול טבילת עזרא באמבטי במים וכפי שכבר האריכו בזה באיזה אשכול לגבי טבילת עזרא בבריכה ועיין מנחת יצחק.
--
ובעניין מה שנכתב לעיל מזה שהחזו"א הקל - יתכן שכך פסק להלכה אך למעשה הרי החזו"א היה נוסע לים לטבול שם. וכל מטרתו הייתה הטבילה וכך שמעתי מפי ר' אברהם יצחק קרימילובסקי הכהן ז"ל (קרימילובסקי - כרמל) שהחזו"א היה מבקש ממנו להתלוות אליו בהיותו נוסע לים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 51 אורחים