בריסק כתב:עיין רש"י מכאן שאין מחזיקין במחלוקת למרות שקרח א. לא האמין שתורה מן השמים. ב. לא האמין שמשה אמת ותורתו אמת.
ועיין במדרש שם אמר משה אין בו תועלת.
ויש עוד אין ספור ראיות לזה.
בריסק כתב:וידוע שהגר"א ז"ל לא רצה לפגוש כלל את הבעל התניא ז"ל מהאי טעמא ויש המון מה לדון בזה.
אצל חב"ד טוענים שהגר"א רצה ליסע והמתנגדים לחצו על אמו שתאסור עליו, איך שלא יהי' ההשואה שם בהודעה שכתבת מיותרת בלשון המעטה.
ארי כתב:מענין לענין, שמעתי פעם מהרב נוגרשל משפט על אפיקורסי דורנו, שפעם היו אפיקורסים ואיתם התווכחו אך היום אין בכלל אפיקורסים ולכן קודם מלמדים אותם אפיקורסות קצת ואח"כ מסבירין להם מדוע אין זה נכון.
ויש ללמוד מזה לזמנינו, שישנם רחוקים מהיהדות שזהו זכות גדולה להסביר להם את האמת ולהחזיר אותם למוטב, אבל יש פושעים שונאי דת מופקרים, ועמם אסור להתווכח כלל, שלא יועיל כלל - שאינם מעוניינים לחשוב ולקבל את האמת כפי שהיא, אלא הם חיים כתאוות ליבם, ואדרבה הוויכוח עמם רק יכשיל אותם לדבר דיבורי מינות, ואם אין בידינו להעניש אותם, אזי לכל הפחות יש לנו להתרחק מהם מאוד.
אברהם ישראל כתב:לפי פשטות דברי הרמב"ם אין לדבר עם אפיקורסים כלל שכתב:
רמב"ם הלכות עבודה זרה פרק ב הלכה ה
והאפיקורסים הם התרים אחר מחשבות לבם בסכלות דברים שאמרנו עד שנמצאו עוברים על גופי תורה להכעיס בשאט בנפש ביד רמה ואומרים שאין בזה עון, ואסור לספר עמהן ולהשיב עליהן תשובה כלל
וחז"ל אמרו שאדרבא ישראל שהוא מין כפר טפי כשמתוכחים איתו
חיפשתי הרבה ולא ממש מצאתי על מה סומכים בערכים להותכח עם אפיקורסים
איני מדבר על הרצאה שהרב מדבר וכולם מקשיבים
אני מדבר על הויכוחים בין ההרצאות
אשמח למקור ברור כיון שזו הלכה למעשה בעיקר- לענין להתוכח עם אפיקורוסים בפורומים ברשת?
(דע שרובם אינם תינוקות שנשבו שאינם יודעים מימינים ומשמאלם אלא יודעים הרבה תורה)
ארי כתב:מענין לענין, שמעתי פעם מהרב נוגרשל משפט על אפיקורסי דורנו, שפעם היו אפיקורסים ואיתם התווכחו אך היום אין בכלל אפיקורסים ולכן קודם מלמדים אותם אפיקורסות קצת ואח"כ מסבירין להם מדוע אין זה נכון.
רוצה לידע כתב:לפלא שלא הוזכרה כאן דברי מאור עינינו הגאון החזון איש זצ''ל
''ונראה דאין דין מורידין אלא בזמן שהשגחתו גלויה כמו בזמן שהיו נסים מצויין ומשמש בת קול, וצדיקי הדור היו תחת השגחה פרטית הנראית לעין כל,והכופרין אז הוא בנליזות מיוחדות בהטיית היצר לתאוות והפקרות, ואז היה ביעור רשעים גדרו של עולם שהכל ידעו כי הדחת הדור מביא פורעניות לעולם ומביא דבר וחרב ורעב בעולם, אבל בזמן ההעלם שנכרתה האמונה מן דלת העם אין במעשה הורדה גדר הפרצה שיהיה בעיניהם כמעשה השחתה ואלמות ח"ו וכיוון שכל עצמנו ותקן, אין הדין נוהג בשעה שאין בו תיקון ועלינו להחזירם בעבותות אהבה ולהעמידם בקרן אורה במה שידינו מגעת.''
כולל יונגערמאן כתב:לגבי הדוגמא של דם, הנה החסרתי פרט חשוב, שכן לפי המתואר בהמעשה ביכלעך טענת הרבנים היה תמיד שאפילו דם מן הבהמה והחיה אסרה תורה כ"ש דם אדם, והנה ק"ו פריכא הוא שכן התורה אכן לא אסרה.
וחבל על האנרגיה שלך להוכיח לנו שאכן לא השתמשו בדמם מחמת האיסור דרבנן...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 100 אורחים