'נקד העי"ן קמץ והנו"ן חיר"ק, ושבוש המוני הוא ששקל המלה בפלס רחמניות, והוא משקל מעוות, לפי שהוא מקובץ מנפרד רחמנית. אך זה הנפרד הוא פורענות, בהכרח נאמר ממנו ברבוי פורענויות כמו מן חנות חנויות ומן מלכות מלכויות'.
לוצאטי כתב:מתוך הספר.
במאמר מובאת ראיה חדשה לשיעור 22.5 דקות למיל, ואגב מתוארת בו צורת העולם לפי חז"ל.
לפי מיל רומאי שהוא קצת קטן מק"מ וחצי, 18 דקות זה בערך 5 קמ"ש (מהירות של חיילים) ו-22.5 דקות הם 4 קמ"ש (מהירות של הלך).
לוצאטי כתב:ג. ראה במאמר הרב קורן המצויין בהערה 25.
שיעור 22.5 מיוסד על 720 דק' מהנץ ועד שקיעה. כשאתה מונה מעה"ש עד צה"כ אין בסיס לחישוב, מפני ששעת עה"ש ושיעור מיל תלויים זה בזה, ואין מקור חיצוני שנותן זמן מדוייק כדוגמת הנץ ושקיעה.
וירטואלי כתב:לא הבנתי [לא עיינתי עדיין בדברי הרב קורן] , לדעת התרוה"ד [לדבריך שגם לתרוה"ד מהנה"ח עד שקיעה"ח יש 12 שעות שוות דהיינו 720 דקות ואי אפשר לחלוק ע"ז] אדם הולך מעה"ש עד צאה"כ 40 מיל ומעה"ש עד ההנץ 4 מיל וממילא 32 מיל מההנץ עד שקיעה, חלק 720 דקות ל32 מיל הרי מיל 22 וחצי דקות.
לוצאטי כתב:וירטואלי כתב:לא הבנתי [לא עיינתי עדיין בדברי הרב קורן] , לדעת התרוה"ד [לדבריך שגם לתרוה"ד מהנה"ח עד שקיעה"ח יש 12 שעות שוות דהיינו 720 דקות ואי אפשר לחלוק ע"ז] אדם הולך מעה"ש עד צאה"כ 40 מיל ומעה"ש עד ההנץ 4 מיל וממילא 32 מיל מההנץ עד שקיעה, חלק 720 דקות ל32 מיל הרי מיל 22 וחצי דקות.
לשיטתי התרוה"ד מונה 12 שעות מעה"ש עד צה"כ, ולא מהנץ עד שקיעה. לכן שעות אלו אינן 720 דק' שלנו.
במהר"ל באר הגולה באר שישי [עמ' קיג בדפוס הרגיל] וכן בתורת חיים באגדתא דרבה בר בר חנה דף עג כתבו שאורך ארץ מצרים היא לאו דווקא וזה נגד דברי הרמב"ם האלו.מדברי הרמב"ם בהל' מלכים שכתב כלפי האיסור לדור בארץ מצרים שהיא ת' פרסה על ת' פרסה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], שיג ושיח ו־ 91 אורחים