ממרומי היער כתב:אתה מתכוון לומר שהוא ענה לי אליבא דהשואל, בהכירי קצת אותו, גם הוא היה נוהג כמו שהורה לי.
אגב, עמדתי על ידו ומשגיח כשרות של רבנות רמת השרון לא מהדרין, שנותנת הכשר גם על היתר מכירה, שאל אותו מה הוא יעשה כשהוא בודק ירקות מתולעים והוא צריך לזרוק ירקות מחשש תולעים וכד', האם צריך לשמור קדושת שביעית ולא להפסידם ? ענה לו הרב שינהג בזה כמו בכל השנה.
א. מעניינת תשובתו למשגיח ההוא, כי כעת זה מעורר שאלה חדשה: מה היה עונה לך אילו היצגת לו אוקימתא, שנמצאו תולעים בתפוצ'יפס שנקנה בטעות, האם היה חוזר לומר שיש לשים על הגג? במילים אחרות: האם תשובתו לאותו משגיח היא רק לאותו משגיח, והיינו אליבא דמ"ד שאין חשש שביעית בירקות ההם של התר מכירה, אבל למ"ד שבירקות ההם של התר המכירה יש איסור שביעית ואסור לזורקם אז ממילא ה"ה בנמצאו תולעים בתפוצ'יפס שנקנה בטעות?
ב. עדין מסקרן אותי גם לדעת, מה היה עונה לשאלה הראשונה ששאלתי, על מי שסומכים רק על הכשר הרב לנדא אך בטעות קנו עוף מהכשר בד"צ העדה החרדית. מה אתה חושב שהוא היה עונה לך בכה"ג? האם היה מורה לך (כדרך שהורה לך על התפוצ'יפס) לשים את העוף השחוט על הגג (משום בל תשחית והפסד), ולהימנע (משום לפני עוור) מלמסור אותו למי שנוהגים לאכול מהכשר בד"צ העדה החרדית?
ג. אגב: מסתמא מה שהורה לך לשים על הגג במקום לזרוק, זה משום חשש פסידא דפירות שביעית, אבל אם כך אז לכאורה צ"ע למה לא נגיד שיש איסור פסידא במניחם על הגג, דהא לכאורה לא גריעא מהנחתם בתוך כבשן וכדומה (ואולי ס"ל דהנחתם בשמש הוי גרמא, או שהוא מחלק בין תולדות האור לבין החמה עצמה כי היכי דמפלגינן הכי בדיני בישול בשבת, אם כי לפו"ר סברא זו נראית קלושה, ועדין צ"ע).